• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alkuun huhua FN:stä ja naisasiakkaista,

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gtr91
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hurjia olen itsekin kuullut tuosta firmasta vaan en ala sen kummemmin kommentoimaan/tuomitsemaan kun ei ole omakohtaista kokemusta ko firmasta.

Niin, oikeastihan homma kuuluu mennä niin, että kaikkeen ylimääräiseen pitää pyytää lupa asiakkaalta. Tässä tapauksessa olisi siis pitänyt pyytää lupa uuden akun vaihtamiseksi, koska nythän oli sovittu vain työstä (sopiva akkuhan oli oletettavasti toimitettu itse).

Periatteessa kyseisessä tapauksessa pitäisi maksaa vain työstä, koska siitä oli sovittu. Liike ottaa oman akkunsa joko persnettona tai vaihtaa veloituksetta toimitetun akun tilalle (työ ja osa pitää olla laskussa eroteltuna, kun akun hintaa lähdetään pyytämään takaisin). Näistä vastaavista "rahastuksista" on esimerkkejä autopuolelta.

Ja kyllä tuo "naisnäkökulma" vähän liittyy asiaan. Tiedän tapauksen, jossa nainen vei auton huoltoon ja hänelle sanottiin, että kaikki iskarit on vaihdettava (muistaakseni 800 €). Onneksi nainen tajusi soittaa miestuttavalleen eikä vaihdattanut iskareita, koska katsastuksessa iskarit olivat miltei uudenveroisessa kunnossa..

Mielestäni kaikkien pitäisi saada samaa palvelua sukupuolesta riippumatta. Ehkä homma Nymanilla ei johtunut sukupuolesta, mutta outo juttu joka tapauksessa..

ihtellä jäi kakan maku suuhun tosta putiikista!
Kiva et muillakin on jääny!
062802jumpie_prv.gif

Olen ostanut Frankilta kaksi pyörää ja teettänyt niihin kaikki huollot siellä kanssa. Kertaakaan en ole saanut huonoa palvelua, joten tämmöisen palautteen kuuleminen ainakin minua kummaksuttaa.

Olisin nykyisen pyöräni ostanut tuolta, mutta kun eivät myy KTM:ää niin piti ostaa toisaalta.

Kuten monet jo ovat sanoneet, niin olisi hyvä kuulla hiukan monisanaisemmin mitä on käynyt ja miksi. Myös mitä pyörää huoltoon vieneelle naiselle oli kerrottu ja miksi perusteltu akun vaihto.

Miten erottaa yleensä huonon palvelun ja naisiin kohdistuneen huonon palvelun?
Jos minä saan huonoa palvelua H&M:lla niin en ensimmäisenä mieti sen johtuvan sukupuolestani.
baaa.gif

Niin Ja faktoja olisi hyvä olla väitteiden tueksi tai sitten olla hiljaa.

Onhan tässä samoissa kuvioissa(lähi alueella) sitten vaikuttamassa myös SMC. Mitkäs on kokemukset?

Jos nyt samassa threadissa sitä saa ees kysyä..

Pistähän nyt pyörän merkki ja malli sekä minkälainen akku siihen oli tarjolla ennenkuin ruvetaan oikein porukalla haukkumaan firmaa.

Kyllä mullekin myytiin monenlaista akkua purkautuneen Yuasan tilalle mutta en usko että mikään muu kuin orggis olisi pelannut. (pyörä on 749, akku on toisella kantillaan).

JOS näin käynyt, niin pyytäisin kirjallisen selvityksen moisesta käytöksestä.

Voi olla, että jotakin selviää puoleen tai toiseen...

Edit: Ihmetyttää, miksi "pakkomyyty" uusi akku, kun sen katteen olisi voinut leipoa asennuksen hintaankin, koska oma osa mukana...
Näinhän on meillä täällä tapana.
nixweiss.gif

Hiukan itseänikin ihmetyttää ketjun aloitus, joka selvästi viittaa siihen että jollain huhulla saatiin aikaiseksi tuo peri-Suomalainen onnentila, joka "sallii" puskahuutelun toisen mustamaalaamiseksi.

Frank Nyman on toiminut samalla nimellä saman perheen johtamana vuodesta akkaluolaantukasta, ja en millään tahtoisi jaksaa uskoa että yrityksen ylläpidossa otettaisiin se riski että kusetettaisiin asiakasta muutamalla kympillä, ja sen jälkeen menetettäisiin yrityksen maine.

Edellisen lisäksi olisi ehkä hyvä muistaa se että mopokaupassa liikevaihdosta 80% tehdään verrattain vahvasti kausiluonteisena. Jos tämän porsasmaisen kausikiireen keskellä pitää alkaa soitella jokaiselta lupaa asentaa mopoon oikea akku itse ostetun halpisversion tilalle, niin arvatkaapa kuka kärsii ? Ne kaikki muut jotka ostavat palveluita ja toivoisivat saavansa pyöränsä pikaisesti alle.

Akkuhan on helppo ostaa itse halvalla, sehän on vain sellainen kuutio jossa on kaksi napaa, plus ja miinus. Erityisesti sellaisen toimesta joka ei edes tiedä missä akku omassa mopossa sijaitsee, miten päin, minkätyyppisenä, minkä tehoisena, ja millaisella napaisuudella
confused_orig.gif

Tämä aihealue kulkee käsikädessä sen asian kanssa että mopoasentamoja vaivaa tuo iänikuinen pikafiksauksien vaatiminen odottaessa, "kun toihan on vaan tollanen pikkujuttu". Jokainen pihalle tehty pikafiksaus viivästyttää sen asiakkaan huoltoa joka on varannut ajan, toimittanut moponsa sovitusti paikalle, ja odottaa ihan yhtä kuumeisesti sen valmistumista.

Olen ennenkin ottanut kärkevästi kantaa puskahuuteluun jolla mustamaalataan nikkien takaa jonkun yksityisen harjoittamaa liiketoimintaa. Toivoisinkin jatkossakin samaa:
jos annetaan kritiikkiä, tehdään se sitten reilusti omalla nimellä, selvästi yksilöitynä ja omakohtaisena asiana, ei mummon serkun kummin kaiman luokkatoverin vävypojalle tapahtuneena törkeänä väärinkäytöksenä. Paras tapa kostaa saamansa vääryys, on jättää kantamatta omia rahojaan vastaisuudessa liikkeen kassakoneeseen. Näiden foorumeiden käyttäminen litsarina ei aja kenenkään etuja, ei ainakaan jos se tehdään anonyymisti.

ps. yhtä "jo nähtyä" on kalastaa ääniä naisteemalla. Meidän taloudessa sanoisin jopa että avokas saa parempaa palvelua mopohuolloissa kuin itse saan =)

Vaikee uskoo tollasta Nymanilta.. Siellä jos jossain ei varmastikkaan naisia syrjitä!! Tyttöystäväkin aina saanut loistavaa palvelua sieltä!!

Jos tämän porsasmaisen kausikiireen keskellä pitää alkaa soitella jokaiselta lupaa asentaa mopoon oikea akku itse ostetun halpisversion tilalle, niin arvatkaapa kuka kärsii ? Ne kaikki muut jotka ostavat palveluita ja toivoisivat saavansa pyöränsä pikaisesti alle.

huh huh...
toivottavasti Ouza ei mun mopoon koske, kun oma mopo menee huoltoon (tai vaikka akun vaihtoon), koska kovasti paistaa läpi, että ruuvaa jossain puljussa mopoja.
Niin kiire ei voi olla, ettei asiakkaalta kysytä lupaa tommoseen.
Seuraava askel: " Maalattiin sun mopo mustaks, ni se kulkee lujempaa" ja asiakas kiltisti sitten maksaa sen maalauksen, kun huollon sankari niin päättänyt tehdä..
tounge.gif

Vaikee uskoo tollasta Nymanilta.. Siellä jos jossain ei varmastikkaan naisia syrjitä!! Tyttöystäväkin aina saanut loistavaa palvelua sieltä!!
Nymanian mitenkään kommentoimatta:

Ihan muissa liikkeissä tapahtunutta-  omakohtaisesti olen ollut mukana kun ihan hyvämaineissa paikassa nainen kysyy ja mulle vastataan.

Myös toisaalla olen kuullut jälkeenpäin suoraan asianosaiselta naiselta että kun ollaan porukassa käyty tutussa liikkessä, niin seuraavalla kerralla kerralla palvelu on ollu parempaa kuin ennen.

Joten kaikki asiakkaat ei usein oo samassa asemassa.

Mut noissa riita tilanteissa - jos ei onnistu ite oikaisua saamaan, Kuluttaja-asiamies on se instanssi joka tulee "erotuomariksi".
Netissä puimalla ei ratkaisua saa.

Konekaupassa vuosia mukana olleena voinen todeta että kuluttaja-asiamies on tyystin yhtä tyhjän kanssa. Kuluttajalautakunta tai -asiamies kun ei voi antaa minkään valtakunnan määräystä, vaan ainoastaan suosituksia. On täysin liikkeen halusta kiinni noudattaako tämä annettua suositusta vai ei. Käräjäoikeus onkin sitten jo kokonaan eri asia.

Jos tämän porsasmaisen kausikiireen keskellä pitää alkaa soitella jokaiselta lupaa asentaa mopoon oikea akku itse ostetun halpisversion tilalle, niin arvatkaapa kuka kärsii ? Ne kaikki muut jotka ostavat palveluita ja toivoisivat saavansa pyöränsä pikaisesti alle.

huh huh...
toivottavasti Ouza ei mun mopoon koske, kun oma mopo menee huoltoon (tai vaikka akun vaihtoon), koska kovasti paistaa läpi, että ruuvaa jossain puljussa mopoja.
Niin kiire ei voi olla, ettei asiakkaalta kysytä lupaa tommoseen.
Seuraava askel: " Maalattiin sun mopo mustaks, ni se kulkee lujempaa" ja asiakas kiltisti sitten maksaa sen maalauksen, kun huollon sankari niin päättänyt tehdä..  
tounge.gif
Ei pelkoa, en ruuvaa sun mopoasi, enkä kenenkään muunkaan mopoa, vaan maksan siitä mielelläni niille joiden leipä on siitä kiinni. Ja sellaiselle joka antaa hyvän asiakaspalvelun, maksan mielelläni jopa korkeamman hinnan kuin sille jolta saan saman työn murjotusten ja rutinan kera. Ja jos tunnenkin saaneeni palvelua joka ei vastannut odotuksia, en juokse ruikuttamaan siitä muille saati kirjoittele nimettömänä nettiin, vaan selvitän asian kys yrittäjän kanssa.

Olisikin ollut melko yllättävää jos kaikki olisivat osanneet lukea itse ajatuksen sanahelinän takaa.

thumbs-up.gif

jos annetaan kritiikkiä, tehdään se sitten reilusti omalla nimellä, selvästi yksilöitynä ja omakohtaisena asiana, ei mummon serkun kummin kaiman luokkatoverin vävypojalle tapahtuneena törkeänä väärinkäytöksenä. Paras tapa kostaa saamansa vääryys, on jättää kantamatta omia rahojaan vastaisuudessa liikkeen kassakoneeseen. Näiden foorumeiden käyttäminen litsarina ei aja kenenkään etuja, ei ainakaan jos se tehdään anonyymisti.
BRAVO. Juuri näin on näreet: vääryydeksi kokemistaan asioista saa toki kertoa, ja mainita jopa yrityksiä nimeltä. Mutta näiden on syytä olla omakohtaisia kokemuksia, ei kuulopuheita. Ja sanomisistaan on otettava vastuu, myös ihan oikeana henkilönä eikä vain netti-nikkinä, jos niikseen tulee.

Netissä "avautumisia" lukiessaan tulee puolestaan muistaa se, että yleensä kyseessä on tämän vääryyttä kokeneen tahon näkemys asiasta - ja hän voi toki olla myös 100% oikeassa, en minä sitä sano.

Mutta se on silti pelkästään tämän toisen osapuolen näkemys. Aina jos esim. poliisi alkaa selvittämään jotain riita-asiaa, silloin ensimmäisten toimenpiteiden joukossa on kuulla kaikkia osapuolia. Ja usein ainakin tuommoisissa ´keisseissä´ ne kertomukset onkin sitten ihan perustavanlaatuisen erilaisia toisiinsa nähden.

Ainut homma jossa Nyman on tämän aloituskuvauksen perusteella epäonnistunut on se, ettei ne ole kysynyt asiakkaalta alkuperäisen työtilauksen muuttumista.

Yhtyen Ouzan kommenntteihin, "ihan pikkuinen pikafiksaus", eihän tämän kuuluisi maksaa edes mitään... Hah, hah, haa...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Olisi homma pitänyt tehdä itse, jos homma ei ole mikään vaikea.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Tämä nais-huijausnäkökanta on ihan pelkkää bullia. Ei millään kuuluisilla ja pitkään toimineilla firmoilla ole mitään intressiä huijata naismotoristia. Ihan että julkisesti joku jaksaa ottaa tällaisen tekijän esille ja jutella vakavasti ja luullen, että saa huomiota, on mielestäni koko keskustelun luokattomin asia.

Konekaupassa vuosia mukana olleena voinen todeta että kuluttaja-asiamies on tyystin yhtä tyhjän kanssa. Kuluttajalautakunta tai -asiamies kun ei voi antaa minkään valtakunnan määräystä, vaan ainoastaan suosituksia. On täysin liikkeen halusta kiinni noudattaako tämä annettua suositusta vai ei. Käräjäoikeus onkin sitten jo kokonaan eri asia.
Tuhan se just on se homman ydin.

Riippuu tietty ihan yrittäjän/myyjän häikäilemättömyydestä kuinka haluaa tuommoisia suosituksi noudattaa. Ja siitä millaista mainetta haluaa.

Jos ei sopua synny niin pikku jutuissa asiakas vaan lähtee vittuuntuneena ja kertoo kaikille, jopa netissä ja asiamies pistää tilastoihinsa merkinnän -isommissa sit istutaan oikeutta.

Sen kerran kun oon tommmoseen joutunut turvautuun tai nähnyt näin käyvän, tilanne on lauennut hyvin nopeasti.

Minulle Frankilta ilmoitettiin suoraan, että he eivät asenna harakiriosia ja näin Stormin kumikurkut kiinnittyivät muualla.

Ihan hyvä kauppa mielestäni muuten, ja jouluna kun kävin pyörän koeajamassa, sai glögiä, piparia ja juttuseuraa vaikka en mitään ostanutkaan.

BRAVO. Juuri näin on näreet: vääryydeksi kokemistaan asioista saa toki kertoa, ja mainita jopa yrityksiä nimeltä. Mutta näiden on syytä olla omakohtaisia kokemuksia, ei kuulopuheita. Ja sanomisistaan on otettava vastuu, myös ihan oikeana henkilönä eikä vain netti-nikkinä, jos niikseen tulee.

Netissä "avautumisia" lukiessaan tulee puolestaan muistaa se, että yleensä kyseessä on tämän vääryyttä kokeneen tahon näkemys asiasta - ja hän voi toki olla myös 100% oikeassa, en minä sitä sano.

Mutta se on silti pelkästään tämän toisen osapuolen näkemys. Aina jos esim. poliisi alkaa selvittämään jotain riita-asiaa, silloin ensimmäisten toimenpiteiden joukossa on kuulla kaikkia osapuolia. Ja usein ainakin tuommoisissa ´keisseissä´ ne kertomukset onkin sitten ihan perustavanlaatuisen erilaisia toisiinsa nähden.
+1
Ja kannattaa tosiaan muistaa että voi ihan kehuakin hyvää palvelua, Suomessa tupataan pitämään hyvää palvelua itsestäänselvyytenä ja kyseenalaistamaan normaali palvelu.
Itse voin kehua Moto-Seinäjokea, RM-heinoa ja KX-centeriä ihan varauksetta. Kahdesta ensimmäisestä olen vähintään yhden pyörän ostanutkin ja KX-centeristäkin ostaisin jos olisi vaan sopivia mopoja sopivaan aikaan.... Kaikkien kanssa on jotain säätämistä ollut puolin ja toisin mutta aina on hyvä mieli jäänyt hommien valmistuttua. KIITOS!

Back