Tsemppiä vaan, siitä se lähtee! Itteki suoritin mp-kortin vasta viime syksynä, ja kyllähän sitä piti "jokunen" lisätuntikin ottaa, ennen kun ope päästi käsittelykokeeseen (ajoitus taisi olla oikee, sillä sain sekä kässärin että inssin läpi kertalaakista
). Mulla tuotti hankaluutta eniten se kasin muotoinen juttu, miksikä sitä nyt sanottiinkaan. En meinannut millään saada mopoo kääntymään rajojen sisällä. Lopulta sitten päätettiinkin, että alan ajaa pienempää konetta, ja sain sitten sillä suoritetuksi rajoitetun kortin (saan ajaa 2 v vain alle 25 kilowattisilla). Parempi sekin kuin lyödä päätä seinään ja pakolla vaan jatkaa isolla pyörällä ajamista. En sit tiä mahtaaks mun pienellä koolla (omasta mielestä olen kyl just passeli!) olla jotain tekemistä sen kans, ettei iso pyörä totellu, mut samapa tuo. Pääasia et kortti tulla läiskähti käteen.
Samaan aikaan samassa autokoulussa suoritti korttia myös yksi jätkä, mua paljon isompi, joka oli yrittäny käsittelykoettakin kai useemman kerran eikä ollu päässyt läpi. Mulle pieneen pyörään siirtyminen ei ottanu pahasti kunnian päälle ja oli oikee ratkasu,mut mietin että olisko se ollu tälle jätkälle liian paha kolaus itsetunnolle, jos se olis onnistunu suorittaa vain rajatun kortin... En tiä, mut kandee harkita rajatun kortin suorittamista (jos itsetunto kestää!), jos piikillä ajo tuntuu helpommalta ku sillä isolla pyörällä.
Vielä opetuksesta... Onneks olen sanavalmis ja jo elämää nähnyt nelikymppinen,sillä mun ope oli yks sovinistisika! Millastahan olis ollu olla parikymppinen ujo nuori nainen sen "käsittelyssä", niin inhottavia oli sen jutut - olis jatkuvasti saanu punastella siinä. Kaveritki ihmetteli, ku kerroin, et kuin voi laususkella semmosia törkeyksiä ihminen semmosessa asemassa. Eikä ollu sen ohjauskaan hääviä. Pitkät ajat harjottelin vaan itekseni eikä se kommentoinu mitenkään, saattoi vaan jutella kännyyn tai toisen samalla alueella opettavan kaverin kanssa. Parhaat neuvot sain mopoilevilta kavereilta esim. siitä, miten kroppa myötää siinä kasi-tehtävässä jne. Kandee siis kuunnella kavereita,varsinki jos ne on suorittanu nykymuotosen käsittelykokeen.
Tsemppiä! Kyl se siitä lähtee, ja edessä upee prätkäkesä!