• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Älkää ajako kakspäällä!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siis korvaako Tapiolan kasko ajoasun?

Kertokaa jos jollain on sellainen kasko mikä korvaa ajovermeet??
Tapiolan kaskovakuutusehdot, luku 4, kappale 2 Vakutuuksen kohde:

"Vakuutuksen kohteena on vakutuuskirjasssa yksilöity moottoriajoneuvo. ... Moottoripyörän, mopedin ja moottorikelkan vakuutuksen kohteeseen kuuluvat vakuutuksenottajan omistamat turvavarusteet, joita ovat yksi kypärä sekä ajopuku, ajokäsineet ja ajosaappaat sekä ajoneuvoon kuuluva perävaunu tai peräreki"

Eli Tapiolalla yhdet ajokamat menee kaskoon. Ite sain tosiaan kypärän (860 eur), takin(370) ja hanskat(51) uudet, ja housutkin sai sen verran takkiin, että niihin syntynyt kosmeettinen haitta huomioidaan pienempänä omavastuuosuutena pyösrän korjauskustannuksissa.

Tähän asti oon ollu Tapiolan toimintaan erittäin tyytyväinen.

Kaverilta varastettiin auto, no auto saatiin takas ja varas kiinni (oli vielä autoilemassa). Huumehemmo heitettiin putkaan ja poliisit toi auton takaisin. Kaveri ilmoitti tietysti asiasta Pohjolaan.
Huumehemmo pääsi tällävälin putkasta ja varasti tietty auton uudelleen, olihan siitä valmiiksi säretty lukot. Nyt auto oli tyhjennetty ja rikottu muutenkin, ennen kuin se löytyi. Taas soitto Pohjolaan ja kas, kaveri joutui maksamaan 2 omavastuuta, koska oli 2 ilmoitusta, vaikka autolle ei keritty tehdä mitään.
Olivat kuitenkin korvanneet kaiken rikotun/varastetun.
Että kannattanee ilmoittaa kaikki kerralla..

Joo, Thundercatti meni tuossa muutama viikko sitten Ahvenistolla kaiteeseen ja mopo lunastukseen. Tarkastaja (tai varmaan huoltoliike) oli laskenut osien hinnaksi 8 000 euroa ja laskivat siihen mukaan uuden rungon vaikka siinä oli vain mitättömiä naarmuja. Tarkastaja oivalsi heti, ettei sitä ainakaan aleta paikkailemaan ja maalailemaan. Kypärä meni kaskosta kanssa, muut ajovarusteet kotivakuutuksesta. Harmi vaan, että ottivat sitten 20 prosenttia "omavastuuna" korvaussummasta ja tämä koski tietysti myös kypärää. Jos siis ajelet radalla, älä käytä IFfiä. Muuten kyllä sain tehtyä ihan hyvät kaupat ja myymällä olisin tuskin niin paljoa moposta saanut vaikka lasketaan tuo 20% pois siitä korvausarvosta...

Nyt siis uutta mopoa etsiskelemään...

-cardic-

Kaikki vaan vakuutukset pois Tappio - lasta keillä niitä sillä onkin, todella ääliömäistä toimintaa, hermo menee.  
veryangry.gif

Siis korvaako Tapiolan kasko ajoasun?

Kertokaa jos jollain on sellainen kasko mikä korvaa ajovermeet??
Tapiolan kaskovakuutusehdot, luku 4, kappale 2 Vakutuuksen kohde:

"Vakuutuksen kohteena on vakutuuskirjasssa yksilöity moottoriajoneuvo.  ...  Moottoripyörän, mopedin ja moottorikelkan vakuutuksen kohteeseen kuuluvat vakuutuksenottajan omistamat turvavarusteet, joita ovat yksi kypärä sekä ajopuku, ajokäsineet ja ajosaappaat sekä ajoneuvoon kuuluva perävaunu tai peräreki"

Eli Tapiolalla yhdet ajokamat menee kaskoon. Ite sain tosiaan kypärän (860 eur), takin(370) ja hanskat(51) uudet, ja housutkin sai sen verran takkiin, että niihin syntynyt kosmeettinen haitta huomioidaan pienempänä omavastuuosuutena pyösrän korjauskustannuksissa.

Tähän asti oon ollu Tapiolan toimintaan erittäin tyytyväinen.
Ite juttelin Tapiolan vakuutusvirkailijan kanssa viime viikolla koska lippasin pyöräni. Kyselin korvauskäytännöstä ja mitä korvataan. Tapiola korvaa kaikki ajovarusteet liikennevakuutuksesta!(kasko) Ainoastaan jos ajovaruste olisi jouduttu esim. leikkaamaan päältäni korvauksen olisi suorittannut työnantajani tapaturmavakuutus (työmatka). Kotivakuutusta minulla ei edes ole.

Virkailija vaan kehotti tuomaan vaurioituneet varusteet konttoriin ja kuitit uusista ostamistani varusteista, jotka minulle sitten korvataan. Palvelu on ollut todella mutkatonta ja virkailija tuntui olevan tosissaan huolestunut jopa voinnistani!! Se piristi mukavasti masentunutta mieltäni.

Toivottavasti kaikki sujuu yhtä hienosti kun tulee maksun aika, mutta tähän mennestä ei ole kun hyvää sanottavaa.

Ilmeisesti Tapiolan virkamiehetkin on lukeneet tätä palstaa ja kuunnelleet myös ehdotuksiani, kun heille juttelin asiasta. Orgin julkisuusarvo on nykyään merkittävää luokkaa vakuutusyhtiöiden kannalta. Todella moni tämän ja tuon toisen viestiketjun lukija omistaa moottoripyörän. Asiaan voi vaikuttaa siis vain korvaamalla hyvin. Kyllä se siitä. Org-kaskoa suunnitellessa.
wink.gif

Kohta ne sanoo,että ne ei korvaa kun ajat kypärä päässä kolarin tai kaadut....siis kypärää....

veryangry.gif
eek.gif
veryangry.gif

Voi tätä Suomen vakuutus-politiikkaa....
ghostface.gif

Noista vakuutusehdoista en tiedä,vaan aikoinaan kun omistin 500cc tuuttihondan niin liikennevakuutus oli svensk finlandissa(nyk veritas)kaikkein halvin.Muistaakseni 4700 mummoo kun kallein oli pitkästi yli 7000.Siinä jää jo rahhoo kaskoonkin.Ja eiköhän ehdot ole alka pitkälti samat kuin muuallakin.

IFfiltä tuli perjantaina korvauskaavakkeet (siis allekirjoitettavaksi luovarit ja sopimus korvaussummasta jne.) ja olihan taas tavallista vakuutusyhtiö -toimintaa havaittavissa. Lopullinen korvaus summa oli 200 euroa pienempi kuin olimme tarkastajan kanssa selvästi sopineet puhelimessa. Soitin heti tarkastajalle ja hän muistikin asian aivan heti (oli kai paperitkin pöydällä odottamassa mun soittoa) ja sovimme summan muuttamisesta oikeaksi. Jäi vain pieni epäilys, että taas koitettiin asiakkaan tarkkaavaisuutta, jos vaikka olisin heittänyt nimen suorilta paperiin sen kummemmin numeroita tarkastamatta!

Jotenkin tuntuu siltä että nuo puhelutkin pitäisi nauhoitaa varmuuden vuoksi...

-cardic-

Veritaksella myös niin että vain kypärä korvataan (jos sitäkään) ja loput kotivakuutuksesta.

Kotivakuutus onkin Tapiolassa, pitäisi kysellä vähän housujen perään...
Jos mopon vakuutus on eri yhtiössä kun kotivakuutus niin eikö omavastuu tuplaantuu jos toinen yhtiö korvaa mopon ja toinen ajo-pukun? Vai meniskö 2*omavastuu joka tapauksessa kun on eri vakuutukset samassa yhtiössä?  
withstupid.gif

Siis käsitänkö oikein... Vakuutusyhtiöt suosittelevat mainoksissaan kunnon varusteita, mutta eivät korvaakkaan muuta kuin kypärän???  
veryangry.gif

Mopoaikoina kun pistin skootterini palasiksi kolarissa, niin väittivät ettei minulla ole kaskoa(vaikka oli), sai huutaa niin p**keleesti että löysivät sen kaskon kirjoistaan.

Siis käsitänkö oikein... Vakuutusyhtiöt suosittelevat mainoksissaan kunnon varusteita, mutta eivät korvaakkaan muuta kuin kypärän???  
veryangry.gif
Tapiola ainakin korvaa (kuljettajan) mutta ainakaan Veritas ja If eivät, vaativat erillisen kotivakuutuksen. Kannattaa ottaa huomioon kun vertailee vakuutusten hintoja. Tuntuu olevan kaskoissakin aika suuria eroja vakuutusehdoissa eri yhtiöiden kesken, tosin kyllä hinnatkin heittelevät. Ei ku tutkimaan pikkupränttiä ehdoista...

Käsittääkseni vakuutusyhtiöt nauhoittavat kaikki puhelunsa, varma tosin en ole. Kai niihin nauhoihin voi itsekin vedota.
Käsittääkseni olet väärässä.

Ja erääseen toiseen kommenttiin sen verran, että vakuutusyhtiöissä on aika vähän töissä virkamiehiä. Entisiä kylläkin. Käsittääkseni.

Mutta mutuahan maailmaan mahtuu
062802jumpie_prv.gif

Mutta mutuahan maailmaan mahtuu
Ei ollut mutua, vaan kuulopuheita, huhuja ja nakkikioskin jonossa kuultua.

Huhu kertoi siis seuraavaa:
Ihmisillä on vahinkoilmoitusta tehdessä tapana kertoa ensimmäisellä kerralla totuus, toisella laajentaa korvattavaa kattamaan mielipahaa ja kolmannella soitolla suksiboksissa on jalkapalloja ja koottava kiuas. Tätä varten vakuutusyhtiön on hyvä nauhoittaa asiakkaidensa hölinät.

Mutta pirustako minä varmuudella tiedän.

Mitenkähän kun minä koheltelin tossa n. viikko sitten ja ajoin auton perään motskarilla  
withstupid.gif
. No hieman kyllä laittasin syytä myös sille kiihdytyskaistalla olijalle joka meinasi eka ajaa mun yli ja huomioni kiinnittyi siihen, mut siis täysin mun vika kuitenkin. No liikennevakuutushan korvaa vastapuolen vahingot tästä ei oo epäselvää. Kotivakuutus korvaisi ajopuvun tämäkin on selvää. Tosin ajopuku ei edes mennyt rikki.

Mutta kun kaskoa ei ole niin eikö mikään vakuutus korvaa kypärää?

Ei ollut mutua, vaan kuulopuheita, huhuja ja nakkikioskin jonossa kuultua.

Huhu kertoi siis seuraavaa:
Ihmisillä on vahinkoilmoitusta tehdessä tapana kertoa ensimmäisellä kerralla totuus, toisella laajentaa korvattavaa kattamaan mielipahaa ja kolmannella soitolla suksiboksissa on jalkapalloja ja koottava kiuas. Tätä varten vakuutusyhtiön on hyvä nauhoittaa asiakkaidensa hölinät.

Mutta pirustako minä varmuudella tiedän.
No huhu kertoo myös, että vahinkoilmoitusta ei tehdä (pääsääntöisesti) puhelimessa. Ei tarvitse kertoa 48h-palvelusta, tänks.

Se mitä on hyvä tehdä, ei tarkoita että niin myös tehtäisiin. Joku on sanonut, että olisi hyvä olla vastaamatta näihin mutu- ja huhu-kirjoituksiin ja jättää ne omaan arvoonsa, mutta en tee niin. Eli todiste teoriani oikeellisuudesta.

Mutta jos Sinulla on parempaa tietoa, niin mielelläni tuon tiedon sitten saisin. Onpa sitten minunkin puheluni kuuden vuoden ajan nauhoitettu ja vieläpä tietämättäni
bowdown.gif
Mutta kyllähän eräs sukulaisenikin vähän teki mitä ei olisi saanut tehdä puhelintiedoilla, vaikka itse palan kyseistä yhtiötä omistan, tosin vain siihen saakka kunnes vaihdan uuden Rytkösen. Huhujen mukaan.

Huhujen mukaan olen STV:n vartija, vaikka en ole koskaan omien huhujeni mukaan saanut ***keriä pamputtaa asematunnelissa (siellä kävelee siis tiikereitä (huhujen mukaan))

Huhuu.. sanoo huuhkaja. Huhuu..

Rikaksi rokkaan vielä sanottakoon, että yleensä kotivakuutus tosiaan on se joka korvaa muut ajovarusteet, kuin kuljettajan kypärän.
Kannattava lisäkysymys sille omalle vakuutusyhtiölle kuuluukin näin: Onko kotivakuutuksen oltava ns. laaja, särkymisvahingot korvaava vai riittääkö pelkkä perusvakuutus. Tässäkin kohdassa eri yhtiöiden välillä on eroja!  
crazy.gif

Back