• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alinco DJ446 PMR:stä kokemuksia mopokäytössä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
Sijainti
Vantaa
Olen tässä katsellut josko tilaisi cobran 725:sten tilalle Saksasta Neunerilta Alincon PMR:t. erinäisissä testeissä nuo ovat pärjänneet mainiosti mm kantomatkojen kanssa. Hintaa Saksasta tilattuna tulisi tehoakulla noin 200e/kpl.

Kapula Neunerilla
Sama vehje RXTX:llä

Onko kellään kokemuksia noista mopokäytössä esim autocomin kanssa? Tuohan syö samaa liitäntää kuin cobrakin joten piuhatkin olisi valmiina. Mieli halajaisi hieman parempaa kantamaa noissa letka-ajeluissa niin saisi edes jonkinlaista yhteyttä keulan ja perseen välille. Alincossa on kuulemma hyvät lähetysominaisuudet ja vastaanottokin on säädettävissä itse conffattavan kohinasalvan ansiosta.

Toi sun neunerin linkki ei toimi. Kuitenkin kyseessä on alimmainen -> tältä sivulta <-

Meillä on mokomat vehkeet varjoliitokäytössä, eikä niistä pahaa sanottavaa ole kertynyt. Ainoastaan sen voisin sanoa, että vehkeen käyttö ei meinaa onnistua millään ilman ohjekirjaa. Ainakaan minulta.

Toi sun neunerin linkki ei toimi. Kuitenkin kyseessä on alimmainen -> tältä sivulta <-
Fiksailin linkkiä, josko nyt toimis... Muttajoo, kyseessä on kapula tolla sun antamallas saitilla alimmaisena.

sanoi:
Meillä on mokomat vehkeet varjoliitokäytössä, eikä niistä pahaa sanottavaa ole kertynyt. Ainoastaan sen viosin sanoa, että vehkeen käyttö ei meinaa onnistua millään ilman ohjekirjaa. Ainakaan minulta.
Jooh, no toi ei lienis ongelma.

Fiksailin linkkiä, josko nyt toimis... Muttajoo, kyseessä on kapula tolla sun antamallas saitilla alimmaisena.

sanoi:
Meillä on mokomat vehkeet varjoliitokäytössä, eikä niistä pahaa sanottavaa ole kertynyt. Ainoastaan sen viosin sanoa, että vehkeen käyttö ei meinaa onnistua millään ilman ohjekirjaa. Ainakaan minulta.
Jooh, no toi ei lienis ongelma.
Joo, nyt toimii. Miten sä ton teit
omg.gif

Ei toi käyttölogiikan omituisuus normaalikäytössä vaivaa ollenkaan. Meillä vaan ihmeteltiin sitä, että miten hitossa vehkeet vie niin pirusti sähköä yhtäkkiä. Syyksi selvisi se, että vastaanoton herkkyyttä tms. ("SQL"-toiminto) oli hyvin helppo säätää vahingossa ja se oli täysillä. Puhelin siis otti vastaan aktiivisesti koko ajan ja söi akun tyhjäksi.

Mut ajon aikanahan noita ei tarvi miettiä, toimiva vehje tuntuu olevan muuten.

Meillä vaan ihmeteltiin sitä, että miten hitossa vehkeet vie niin pirusti sähköä yhtäkkiä. Syyksi selvisi se, että vastaanoton herkkyyttä tms. ("SQL"-toiminto) oli hyvin helppo säätää vahingossa ja se oli täysillä. Puhelin siis otti vastaan aktiivisesti koko ajan ja söi akun tyhjäksi.
Akkukulutus taitaa alincossa olla aika kovaa, siksi olenkin katsonut 700mAh sijaantohon 1600 tai 1800mAh tehoakkua suoraan.

Teillä tosiaan tuo käyttöympäristö on aika erilainen mihin mä tota meinaan, esteetön maasto kun tuolla taivaalla on enemmän sääntö kuin poikkeus. Mopoillessa vedellään tuolla maastonkeskellä.

Teillä tosiaan tuo käyttöympäristö on aika erilainen mihin mä tota meinaan, esteetön maasto kun tuolla taivaalla on enemmän sääntö kuin poikkeus. Mopoillessa vedellään tuolla maastonkeskellä.
Ei noita taivaalla käytetä vaan lentokentällä hinaus- ja lähtöpään välillä. Esteitä ei kuitenkaan välissä ole, eikä kantomatkaakaan tarvita kuin pari kilsaa pahimmillaan. Taivaalla käytössä on ilmailuradiot, joissa kantavuutta on huomattavasti enemmän.

Ei noita taivaalla käytetä vaan lentokentällä hinaus- ja lähtöpään välillä. Esteitä ei kuitenkaan välissä ole, eikä kantomatkaakaan tarvita kuin pari kilsaa pahimmillaan.
Kyllä noilla cobrillakin saa esteettömässä maastossa ihan kivoja kantamia, mutta kiinteän kohinasalvan ansiosta hiemankin heikentynyt signaali alkaa kusemaan.

Joskus testailtin mopokäytössä noita niin maastosta riippuen päästiin 300-1000m väleihin about.

Löysin tällaisen arvostelun webin kätköistä : http://www.446user.co.uk/review_43.html

Vaikuttaa todella pätevältä laitteelta, mutta laadusta tunnetusti saa maksaa. Olen tässä kysellyt Saksasta neunerilta hintoja noille paketeille ja tehoakulla, pöytälaturilla ja autolaturilla näyttäisi olevan hintaa karvan alle 200e.

Jos jollain on kiinnostusta tilata laadukasta pmr-settiä PK-seudulle, niin tohon mun tilaukseen voisi ottaa lisääkin romua jakamaan postikuluja.

Back