• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alastaro 8.7.2014 - 9.7.2014 (ti-ke)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vertzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hostage sanoi:
Itsehän ajoin ekaa kertaa radalla niin, että suorat täysillä, sitten se kammojarru helvetisti liian aikaisin, jolloin vauhtia tippuikin liikaa ja mutkat mini miten sattuu. Jälkimmäinen pätee yhä nykypäivänä;)

Kuulostaa aikalailla omalta suoritukselta. :D

Vinkit kelpaa aina, seuraavalle kerralle pääsi siihen ajoharjoitteluryhmään, niin täytyy käydä kattomassa mitä sieltä tarttuu mukaan.

shyhander sanoi:
Ja sori näin noviisiporttivahtina tuli sählättyä nopeenryhmän radallepäästämisen kanssa, ei riittäny kapasiteetti kun.... No.... Tietty jos tultais siihen portille pikkasen maltillisemmin niin ei tällasella ekakertalaisella menis heinät sekasin. :bye:
Ja mikä siis oli ongelma?

Rankkis sanoi:
Ihan kivaahan tuo oli olla ekaa kertaa (millään) radalla. Piti heti ostaa seuraavaan Alastaron tapahtumaan uus lippu.

Olkapäät palo ja vettä meni useampi litra.

Jarrutukset pitäs uskaltaa alottaa myöhemmin, nii ei pyöris niin haitolla :)-
Heti kun mahdollista, niin ajotaito 2 kurssille. Siitä on ihan hemmetin hyvä lähtee kehittää ajoa eteenpäin. Kokemusta on.
Edit. Noniin tulihan se sieltä.

Omasta puolesta tahdon myös kiittää järkkäreitä ja ratailijoita päivästä. Kivaa oli :thumbup:

hostage sanoi:
Mielestäni hyvä neuvo on, että pyrkii alussa ajelemaan kokonaan ilman jarrua, (tai kevyesti käyttäen) vaan sovitat vauhdin mutkiin sopiviksi ja sitäkautta harjoittelet mutka-ajoa näin alkuun. Ajatus jarrutuksen myöhäistämisen harjoittelusta ekana ratapäivänä ei vaan kuulosta kovin turvalliselta, kun ne muutkaan asiat ei voi olla vielä kunnossa.

Oli muutes aikanaan mullekin parhaita oppineuvoja evö. Kahdella vaihteella ja ilman jarruja yks kokonainen setti ja kas kummaa, moni asia aukesi ihan erilailla. Seuraavalla setillä karisikin kaksi sekuntia pois ihan itsestään.

Kiitokset järjestäjille ja kaikille osallistujille. Hyvä kaksipäiväinen, vaikka huomasi, että toinen päivä käy turhan rankaksi eikä jaksanut enää...:no:

No onneks oli lippuvuoro, jolloin tuli väkisin pitkä tauko, ja sitten ne ajot olivatkin käytännössä loppu.

Ja kiitokset Pitkikselle kuvaamisesta ja varikkotuesta. Oli kiva nähdä videoltanmiten mentiin. Tai siis oltiin menemättä :p

scuuba sanoi:
Ja mikä siis oli ongelma?

No tais olla pyöriä olla pikkasen rinnakkain siinä varikonportin ulostulossa... Ei siinä tietty ajeta kun yli kahtasataa nopeessa et... :banned: siis meni vaan käsimerkit ittellä vähän niinku väärin päin.. Tai jotain semmosta. Kyllä mä sittten koitin olla skarpimpana kun tuli vähän rutiinia arvioida mihin väliin uskaltaa lähettää...

Kaks päivää takana ja uran ratapäiväsaldo tuplattu, tänään jäi kyllä pari vikaa vuoroa ajamatta kun helle hyydytti. Positiivisia asioita on että en tiettävästi aiheuttanut itselle tai muille mitää harmia, aloin (ehkä) tajuamaan jotain rengaspaineista ja niistä alustan naksuista sekä tiedostan vieläkin vahvasti olevani melko hidas ja huono kuski joten on ehkä toivoa jotenkin kehittyäkin. Keväisen AT kakkosen oppeja koitti kovin muistella ja sain enimmäkseen vältettyä sen suorilla reuhaamisen muutamia kokeiluja lukuunottamatta. Btw, nelijako oli jees tuossa kelissä, ja keskihitaan vauhdit imho aika tasaista, oli mukava köröttää kun ei ollut koko aikaa muiden jaloissa ja eikä muut minun. Negatiivista että mopo osoittautui hieman vikuriksi pääsuoran täyskaasukiihdytyksesä ja että näytän kuvassa läskiltä (kiitos siitä kuitenkin).

Knaku sanoi:
Ja kiitokset Pitkikselle kuvaamisesta ja varikkotuesta. Oli kiva nähdä videoltanmiten mentiin. Tai siis oltiin menemättä :p

Kiitos itselles kaikesta ja nassen luovutuksesta mun ajettavaks liputusvuorosi ajaksi. Vaikka sitä vähän aluksi vierastinkin, niin oli kiva kokemus. :cruising:

Näkyi olevan tänäänkin joku helteenuhmaaja, joka jaksoi ahkerasti laukoa kameran suljinta kahvilanmutkan tienoilla. Kuvia ois kiva saada näkyville. Kiitos etukäteen.

Olipa kyllä kuuminta hottia. Ke jo jkv sujui ajaminen, eka päivä meni rataa manaillessa :kääk:

exhaust sanoi:
"This video is not available on mobile". Voisiks sä laittaa sen mobiilitäpän päälle et pystyy kattoon iPadilla, mul ei oo PC:tä täällä mökillä :)

jaahas uutuubi ei ilmeisesti digannu hirveesti tosta gopro video formaatista... pakkasin uudelleen vähän standardimmalla kodekilla ja nyt pitäs pelittää

ja uusi linkki https://www.youtube.com/watch?v=xa8BpB0Bx6s
hirmumyrsky kakkosmutkan ulkokaaressa tokalla kierroksella :D (jossain siinä 2:50 paikkeilla)

Viimeksi muokattu:
saippua sanoi:
jaahas uutuubi ei ilmeisesti digannu hirveesti tosta gopro video formaatista... pakkasin uudelleen vähän standardimmalla kodekilla ja nyt pitäs pelittää

On kyllä kamala miten pystyssä sitä mene vaikka ittestä tuntuu että on vatsallaan.... Mahtaisko mahan pienennys auttaa, tai jos penkkiä nostais parisenttiä. Ja sorry toi laspalmasin jarruohitus, toivottavasti ei sekottanut sun ajoa tms. Emmää tollai yleensä :sad3:

Kiitokset taas järjestäjille hienoista kahdesta päivästä :thumbup: Tuntui että keskimääräistä enemmän pannuja reissulla, minä itse mukaanlukien. Liekö kuumasta kelistä johtuen? Harmittaa että Gopron akku oli loppunu juuri ennen pannuja ja ei pääse analyysiä tekemään. Kiitoksia myös teltta- ja mökkipaikasta ja moponkorjausavusta, että pääsin heti uudelleen radalle... pintavaurioilla selvittiin ja hauskaa oli.

No joo mut hitaassa olis ensteks kivintä jos ohittais suorilla tai kiihdytyksissä avautuvaan tilaan eikä sulkeutuvaan.

shyhander sanoi:
No joo mut hitaassa olis ensteks kivintä jos ohittais suorilla tai kiihdytyksissä avautuvaan tilaan eikä sulkeutuvaan.

Tuossahan on mun mielestä hyvin tilaa, eikä suinkaan tule liian viime tinkaan. Ohitetulle jää aikaa hyvin hidastaa ja ottaa/pitää oma ajolinja. Silloin menee hitaassa mielestäni väärin, jos ohituksen takia ohitettava joutuu muuttamaan omaa ajoaan merkittävästi. Videolla linja ei muuttunut lainkaan.

Mutta nää on vain noviisin mielipiteitä. Itse en ainakaan tuollaisesta ohituksesta olisi kuin hieman harmissaan, ettei itse vaan uskalla kurvailla yhtä reippaasti.:sad:

shyhander sanoi:

No minä lasken tämän ohituksen suoralla ohittamiseen. Kaukana (yli 100m) vielä siitä, kun lähdettiin taittaan mutkaan. Myös nopeusero oli reilu ja ohitus selkeesti päättäväinen. Ikäviä ne kun jää arpomaan ohittaako vai ei. Vinkki: Jos jäät arpomaan, niin älä ohita.

Back