• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alastaro 4.6 - 5.6.2016 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vertzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kamera oli omatoimisesti pätkinyt kahteen osaan:

Mallia ei kannata ottaa, pääsuoran päähän ja molempiin nopeisiin käännän aivan liian aikaisin sisään. Muutoin ajolinja menee vähän sinnepäin useimmilla kierroksilla.

^
Olen erittäin iloinen, että sanoit noin, kun oma silmä väitti mainittujen mutkien osalta vähän samaa muutaman haetun referenssipisteen avulla.

Vittu, pyörää pitäis ajaa kameran kautta, ku ei noita ajaessa omilla silmillä lahjaton JMH hokaa.

Oli vasta toinen kerta rataa tälle kesälle ja aikalailla tasan riskitöntä kurvailua kun reissu alkaa reilun kahden viikon kuluttua = tulee jarrutetua ja käänneltyä liian aikaisin. Seliseli, vanha mies ja alkaa varomaan ihan liikaa kaikkea, plus lihoo ja hidastuu motoriikalta.

Lisäksi sunnuntaina jarrut eivät olleet oma itsensä. Vaihdoin Brembon RC:t ja yllätyin siitä miten paljon enemmän voimaa sekä huonomman tunteen antoivat kuin EBC:n GPFAX:t. En saanut samaa tehoa jarruihin kuin mihin oon GPFAX:llä tottunut. Osa varmasti tottumiskysymystä, mutta mulle selkeesti paremmat nuo eebeeceet. Oli yllätys, luulin ettei RC:tä parempaa ole.

^
:D

Iloisuutta ei aiheuttanut vanhan lihavan miehen virheet, vaan se, että jotain on alkanut raksuttamaan omassa päässä.

On tää videoiden jakaminen raakaa hommaa. Omat lähtökohdat huomioiden, niin on ton scuuban kuvaaman videon katsominen aika kivuliasta, mutta pitää kattoo taas ennen seuraavaa Alastaron keikkaa. Niinkuin sinäkin sanoit... ne ajolinjat.

JMH sanoi:
Niinkuin sinäkin sanoit... ne ajolinjat.

Ajolinjoista puheenollen. Rättöä lukuunottamatta jokainen nopean ryhmän kuljettaja saa mennä aika syvään tuijottelemaan peilin eteen linjojen kanssa. Välillä mä ajattelin että siellä ollaan rastia hakemassa ja suunnistusvuoro meneillään. Koskee toki mainitusti myös itseäni.

Mutta vakavammin puhuen, ajolinjat oli kyllä aika hakusessa valtaosalla porukkaa. Kannattaa alkukaudesta käyttää Kalliota tms ja hakea oppia. Ei noilla linjoilla kannata tahkota kovin montaa viikonloppua.

GuessWho sanoi:
Hienon näköistä menoa totta tosiaan. Tyhmä kysymys: Mitä tuo mittaritaulun keltainen valo indikoi ?

Bittimies mustassa laatikossaan luulee että takarengas luistaa.

Raaseri sanoi:
Muutoin ajolinja menee vähän sinnepäin useimmilla kierroksilla.

Kahvilanmutkan sä ajat mun mielestä edelleen vähän kummasti, kun haluat välttämättä mennä sinne röykyille avaamaan.

Nitrous sanoi:
Kahvilanmutkan sä ajat mun mielestä edelleen vähän kummasti, kun haluat välttämättä mennä sinne röykyille avaamaan.

Voi olla virhe, varmaan onkin. Ehkä mä vaan olen ajanut liikaa krossia. Joissain paikoissa ajolinjaa muuttamalla saa paremman kyydin, joskus taas on vaan ajettava pattien yli. Tässä kohtaa mä luulen ettei ne patit mua mitenkään vaaranna tai hidasta = mitä niitä sitten kiertelemään?

En malta olla lisäämättä ettei se patitonkaan linja taida ihan riskitön olla, joko pääsit eroon kainalosauvoista? :grin:

Raaseri sanoi:
Lisäksi sunnuntaina jarrut eivät olleet oma itsensä. Vaihdoin Brembon RC:t ja yllätyin siitä miten paljon enemmän voimaa sekä huonomman tunteen antoivat kuin EBC:n GPFAX:t. En saanut samaa tehoa jarruihin kuin mihin oon GPFAX:llä tottunut. Osa varmasti tottumiskysymystä, mutta mulle selkeesti paremmat nuo eebeeceet. Oli yllätys, luulin ettei RC:tä parempaa ole.
Otin noita RC:tä ja yhden setin SC:tä, ootko noita SC testannut?

SC on Panigalen peruspala. On hyvä, mutta häviää pölynä pois. Motoville veikkaili että kuumenee liikaa mun jarrutuksissa ja siksi neuvoi RC:tä kokeilemaan vaikka ite se mulle myy GPFAX:t. RC:ssä ei viiden setin jälkeen ole silmällä havaittavaa kulumista, sikäli mutu-tuntumalta SC:tä parempi.

Raaseri sanoi:
SC on Panigalen peruspala. On hyvä, mutta häviää pölynä pois. Motoville veikkaili että kuumenee liikaa mun jarrutuksissa ja siksi neuvoi RC:tä kokeilemaan vaikka ite se mulle myy GPFAX:t. RC:ssä ei viiden setin jälkeen ole silmällä havaittavaa kulumista, sikäli mutu-tuntumalta SC:tä parempi.

RC:n pitäisi tarjota kuumassa päässä parempi kitka, ehkäpä siis kestokin, kuin SC.

Olisko merkitystä tuon RC:n kanssa, että EBC on jättänyt levyihin tavaraa, joka heikentää toimintaa. Itsellä toisessa pyörässä olevilla levyillä on käytetty vain SC:tä, ja kyllä se puree paremmin kuin toisessa, jossa käytetty aiemmin muuta kuin Bremboa. Tosin siinäkin takapyörä nousee herkästi missä nopeudessa vaan, jos on huolimaton.

hidas57 sanoi:
RC:n pitäisi tarjota kuumassa päässä parempi kitka, ehkäpä siis kestokin, kuin SC.

Olisko merkitystä tuon RC:n kanssa, että EBC on jättänyt levyihin tavaraa, joka heikentää toimintaa. Itsellä toisessa pyörässä olevilla levyillä on käytetty vain SC:tä, ja kyllä se puree paremmin kuin toisessa, jossa käytetty aiemmin muuta kuin Bremboa. Tosin siinäkin takapyörä nousee herkästi missä nopeudessa vaan, jos on huolimaton.

Tottakai laahasin uusilla paloilla kitkapintaa levyyn. Eilinen Alastaron 12 asteen lämpö ja luuytimeen asti pureutuva kylmä tuuli eivät varmaan ainakaan parantaneet RC:n toimintaa.

Raaseri sanoi:
Voi olla virhe, varmaan onkin. Ehkä mä vaan olen ajanut liikaa krossia. Joissain paikoissa ajolinjaa muuttamalla saa paremman kyydin, joskus taas on vaan ajettava pattien yli. Tässä kohtaa mä luulen ettei ne patit mua mitenkään vaaranna tai hidasta = mitä niitä sitten kiertelemään?

En malta olla lisäämättä ettei se patitonkaan linja taida ihan riskitön olla, joko pääsit eroon kainalosauvoista? :grin:

Reps! Jos tässä olis näppis, kahvit olisi nyt siinä:D

Raaseri sanoi:

Joo, meinasin lisätäkin tohon edelliseen, että mikäs minä oon neuvomaan, mutta välillä on hyvä tarjoilla ns. suoraan lapaan. :D Tosin itehän olin sillon ton sun linjan ja ns. hyvän linjan välimaastossa, eli päin helvettiä sekin.

Ei tarvinnu kuin vajaa viikko köpötellä kepeillä ja kylkiluukin alkaa vissiin olla luutunu. Ainakin sen perusteella, että pystyy tässä flunssassa yskimään keuhkot pihalle ilman, että kovin paljon sattuu.

Kiitokset meikäläisen puolesta järkkäreille myöskin. Eka päivä tälle kesälle, ensimmäinen ko. pyörällä kuivalla kelillä ja heti oltiin uusilla sekuntiluvuilla. Toisella setillä sivuutin vanhaa ennätystäni ja kolmannella jo mentiin kovempaa. tästä hyvä jatkaa 24 alkuisen metsästystä. Mikä parasta, ensimmäisen kerran ikinä Alastaron moottoriradan historiassa vesisateet kiersivät rata-alueen!!

Raaseri sanoi:
Tottakai laahasin uusilla paloilla kitkapintaa levyyn. Eilinen Alastaron 12 asteen lämpö ja luuytimeen asti pureutuva kylmä tuuli eivät varmaan ainakaan parantaneet RC:n toimintaa.

Niin, siinä mainitussa mielestäni huonommin purevassa pala/levy-kombinaatiossa on takana noin 3000km ajoa, viisi kertaa radalla. Ja siis edelleen sama tilanne. Ei ole tullut ajosta ja jarrutuksista tässä ajassa muutosta. Tämä vaan omana mutuna.

Hanskabel sanoi:
Oh, taisin jäädä koukkuun :rakastunut: piti ostaa het uus ratalippu heinäkuulle.

Huoli pois. Sitä on tapahtunut ennenkin. Eikä se ole vaarallista! :grin:

Kiitokset myös täältä jäjestäjille, mukaan lukien "raatoauton" kaverit jotka kuljettivat konttauksen jäljiltä takaisin varikolle, ja tietysti scuuballe Makitan lainasta että päästiin vielä loppupäiväksi radalle, yllättäen vähän rauhallisemmin :grin:
Ajotaito 2 varmaan olisi voinut auttaa tohonkin mutta kun oli se lakkiaispäivä niin eipä sitten päässyt osallistumaan. Ehkä loppukesästä sitten :thumbup:

Back