• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alastaro 18.7 - 19.7.2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pupu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
shyhander sanoi:
Noniin, nyt kun yön nukuttua alkaa jotain muistikuvia palautumaan sunnuntaista, niin mähän muistin että olisin kuullut varikolla ajaessani jonkun peltisen kolahduksen korvatulppien läpi. Ja niinhän se oli kun tuo Ducatiherra epäili, että se kännykkä on katteiden alla. Siellä se lepäsi etuhäkin takaosan seutuvilla, edelleen toimintakykyisenä. :jippikaijee:

Jippii, etsivä löytää ja anovalle avataan!

Nyt voidaan lähettää Cannon loppukaudeksi Ruotsiin selvittämään Palmen murha...

shyhander sanoi:
Noniin, nyt kun yön nukuttua alkaa jotain muistikuvia palautumaan sunnuntaista, niin mähän muistin että olisin kuullut varikolla ajaessani jonkun peltisen kolahduksen korvatulppien läpi. Ja niinhän se oli kun tuo Ducatiherra epäili, että se kännykkä on katteiden alla. Siellä se lepäsi etuhäkin takaosan seutuvilla, edelleen toimintakykyisenä. :jippikaijee:

Hyvä juttu - jatkossakaan vinkit ei maksa mitään. Ajot kohti uusia sekuntilukuja jatkuu?

Melkein tekis mieli sanoe attä sunnuntain viimeisellä olis tullu enkat jos olis mittaus ollu päällä, sellanen olo oli että rata tyhjä edessä ja mutkat kivalla rytmillä ja hana tiätty "koko ajan" auki ja äijäkin "suht" rentona.

GuessWho sanoi:
Oli ja on varmaan yks hankalimpia opeteltavia asioita ainakin mun mielestä, siis tuo rullaamisen poisto. Eli että ollaan joko jarrulla tai kaasulla, ei välimuotoja. Muistan ku kateltiin Kallion Mikan ja Veskun datakippuroita niin ei siihen suurtakaan nanosekuntia väliin jää. Itse asiassa Mikan kippuroista näkee hyvin että takajarrussa on vielä pienesti paineita vielä kun kaasu on jo 45% auki ulostulossa. Kuten tiedämme likikään kaikki tuon tason kuskit ei takasta käytä juuri lainkaan mutta Mikan tapauksessa ajotyylissä on takajarru mukana tasapainottamassa avauksia.

Näennäisesti sen saa vielä mukaonnistumaan mutta ajamisesta tulee tällä rookietasolla helposti liian töksähtelevää ja on/off tyyppistä.
Lähinnä se kai vaan vaatis jarrumerkin siirtoa edemmäs, voimakkaampaa vauhdintappoa mutkaan ja oikea-aikaista lineaarista avausta. Mutta menee aika hifistelyksi tällä tasolla liian helposti. Silti ainakin itsellä rullaamisen reilua vähentämistä seurasi 2-4 sekunnin katoaminen yhden päivän antaumuksellisella treenaamisella. Siihen kun olisi yhdistynyt vielä oikeammat ajolinjat ja se tärkein asia, reteempi uskallus, niin kenties sitä olisi joskus voinut ajella ihan rennostikkin nopean ryhmän seassa.

Omia videoitaan kun aikanaan analysoi niin alkoi oitis hatuttamaan kun katseli rullauksiaan ja mietti että "miks mä en prkl tos viel vedä ja sit jarruta, vaan valuttelen mutkiin ihan turhaan, ihan liikaa". Rullauksen poisto auttaa myös oleellisesti siihen ettei mutkiin tule vedettyä sisään niin tolkuttomasti liian aikaisin. Sehän on päivän selvää että oikealla linjalla sisäänmeno diskontataan onnistuneena avauksena ja se taas lisää seuraavalle suoralle nopeuksia ihan hemmetisti. Varsinaista dominoefektiä siis koko rata-ajo. Osaavammat ampukoot alas mun aivopierut jos ne on ihan lepässä.

Tehtaan Ducateista moto geepeessä ainakin toisella kuskilla on kytkinkahvan tuntumassa myös pieni takajarru kahva käytössä eli ilmeisesti juurikin tasapainottamassa mutkista lähtemistä. Itse olen opetellut takajarrun käyttöä lähes yhtäaikaisesti etujarrun kanssa ja kyllä tasaa myös mutkaan menoa jarruttaessa.

Soikkeli sanoi:
No panic, hyvä et saaatiin romut kotiin. :thumbup:

Pyörä ehjätty
Eli bensapumppu haukkas ilmaa kahvilan mutkassa ja sano moro.
Ei enään riittänyt paineet ruiskulle
Biltemasta uus pumppu, pientä askartelua ja taas Bemmi laukkaa.

Keskinopeen lauantai ip cruisailua. Omat kierrokset tossa setissä ~1:35. Rauhallista putputtelua, niin kuin äänistä kuulee:orgmp: Kamera on Superduken etulyhtyyn liimattuna, niin on nuo liikkeet ja äänet vähän oudot (+YouTube laatu).
Aika moni näkee omaakin ajoa siinä. Hetkittäin melkoista varpusparvea tuo meno. Punaisiin siipiin radalla on vielä matkaa:)-

Kiitos järjestelykoneistolle:bye:

Keneltä voisin pyytää kuvia 18.07 ja 19.07? Olin Ajotaito II ssa mukana lauantaina (eli liivi päällä).
Mulla on Diablo Red (punainen) Triumph Street Triple R - helppo erottaa.
Oli ensimmäinen (mutta ei viimeinen) rata kokemus joten voisi olla hieno jos jäisi pari kuvia :)

Niin, ja aivan SUUR kiitoksia kouluttajille!!! :respect:

Suunnitellussa käydä vielä Ahvenistolla ja/tai taas Alastarolla tänä vuonna. Ainakin vielä yksi Ajotaito II on pakko vetää!

parisfrance2015 sanoi:
Keneltä voisin pyytää kuvia 18.07 ja 19.07?
Ainakin SAM66 oli laittanut linkkiä kuvista tässä topikissa lauantailta naamakirjan puolellakin on Moottoripyörä.org ryhmän sivuilla laitettu kuvia lauantailta.
Sunnuntainakin oli kuvaaja mutten ole nähnyt siltä päivältä kuvia.

tate66 sanoi:
lauantailta naamakirjan puolellakin on Moottoripyörä.org ryhmän sivuilla laitettu kuvia lauantailta.

Älä ny viitti. Pitääkö mun nyt alkaa rustaamaan tiliä tuonne naamakirjaan, että saa nähdä itsestäni kaikki ne nopeat kuvat...?? :p

Knaku sanoi:
Älä ny viitti. Pitääkö mun nyt alkaa rustaamaan tiliä tuonne naamakirjaan, että saa nähdä itsestäni kaikki ne nopeat kuvat...?? :p

Sä oot nyt vähän hiilivaunussa. Ei sinne ole naamaansa kukaan laittanut herran vuosiin.

Kopioit jostain pätkän sateenkaarta ja laitat nimeksi "Berlin Pride 95"

Ni alle tunnissa sulla on sata karhumiestä kaverina ja voit lähteä vaikka mukavalle risteilylle.

Tässä videota juniorin perässä ajelusta kierroksen verran launtailta kello 12.20:

Kiitokset vielä minunkin puolestani järjestäjille ja kaikille osallistujille :thumbup:

Olin säätelemässä pyöriä, muutama kuski oli yksityisopetuksessa ja vuokrasin vielä KTM RC390 ratapyörää. Hommaa oli tasaisesti koko viikonlopun ja kiitokset kaikille kiinnostuneille sekä asiakkaille.

Otan mielelläni vastaan palautetta vaikka tämän keskustelun kautta tai kari.vehniainen@kvr.fi Osaan sitten jatkossa kehittää palveluja kaikkien teidän tarpeisiin.

Kehuminen on ihan kiva, mutta jos joku meni minulta pieleen niin siitä erityisesti toivon kommentteja.

wehna sanoi:
Kiitokset vielä minunkin puolestani järjestäjille ja kaikille osallistujille :thumbup:

Olin säätelemässä pyöriä, muutama kuski oli yksityisopetuksessa ja vuokrasin vielä KTM RC390 ratapyörää. Hommaa oli tasaisesti koko viikonlopun ja kiitokset kaikille kiinnostuneille sekä asiakkaille.

Otan mielelläni vastaan palautetta vaikka tämän keskustelun kautta tai kari.vehniainen@kvr.fi Osaan sitten jatkossa kehittää palveluja kaikkien teidän tarpeisiin.

Kehuminen on ihan kiva, mutta jos joku meni minulta pieleen niin siitä erityisesti toivon kommentteja.

Kiitokset pyörän säädöistä! :respect: On nyt kyllä ihan eri tuntuma - paras investointi mun pyörään tähän asti!

parisfrance2015 sanoi:
Kiitokset pyörän säädöistä! :respect: On nyt kyllä ihan eri tuntuma - paras investointi mun pyörään tähän asti!

Hyvä että ajettavuus parani.

Arvelisin, että eteenkin katupyörissä saa ajettavuutta parannettua edullisesti säätötoimenpiteillä ja rengasvalinnoilla. Sitten kun hankkii perustiedot radalla ajamisesta niin pääseekin jo aika pitkälle :)

wehna sanoi:

Sori Kari, joudun laittamaan positiivista palautetta.

Pyörän käyttäytymisen kanssa on ollut ongelmia pitkin alkukesää ja onpahan tullut revittyä riekaleiksi monella sadalla eurolla renkaitakin. Wehnä pisti alustan lauantai-iltana kondikseen, niin oli sunnuntaina ihan eri pyörä alla radalla. Harmi kun ei kuivaa kestänyt pitempään, niin ei päässyt mittaamaan mihin asti olisi omaa ennätystä voinut venyttää, mutta ekan setin aikojen perusteella helpommin ajettavalla pyörällä saa parempia aikoja. Jännä sinänsä. :grin:

Ammattimiehen palvelut eivät ole ilmaisia, mutta joka kerta kun on tullut KVR:n palveluja käytettyä ne ovat olleet enemmän kuin hintansa arvoisia. Sen takia kuin herran varikolla työntouhussa näin, oli päätös alustasäädöstä helppo. Vielä kun miehen tuntee, niin tietää ettei valohoidosta veloiteta. Vahva suositus minulta.

-Juutana

Juutana sanoi:

Vielä kun miehen tuntee, niin tietää ettei valohoidosta veloiteta. Vahva suositus minulta.

Eli siis sun negatiivinen palaute on, että KVR jälkeen pyörä täytyy viedä erikseen valohoitoon muualle?

Juutana sanoi:

Pyörän käyttäytymisen kanssa on ollut ongelmia pitkin alkukesää ja onpahan tullut revittyä riekaleiksi monella sadalla eurolla renkaitakin. Wehnä pisti alustan lauantai-iltana kondikseen, niin oli sunnuntaina ihan eri pyörä alla radalla. Harmi kun ei kuivaa kestänyt pitempään, niin ei päässyt mittaamaan mihin asti olisi omaa ennätystä voinut venyttää, mutta ekan setin aikojen perusteella helpommin ajettavalla pyörällä saa parempia aikoja. Jännä sinänsä. :grin:

Ammattimiehen palvelut eivät ole ilmaisia, mutta joka kerta kun on tullut KVR:n palveluja käytettyä ne ovat olleet enemmän kuin hintansa arvoisia. Sen takia kuin herran varikolla työntouhussa näin, oli päätös alustasäädöstä helppo. Vielä kun miehen tuntee, niin tietää ettei valohoidosta veloiteta. Vahva suositus minulta.

-Juutana

Kiitos palautteesta :)

Aikani mietin mitä pyörässäsi muutan. Takaiskarin käytin muutaman kerran irti ja tein muutoksia ja mittauksia. Kun vaan jaksaa tehdä hommat kunnolla niin yleensä vika korjaantuu :)

Hintaa tuolle tahtoo vähän tulla, mutta uskon ettei rahat mene hukkaan.

Rum sanoi:
Eli siis sun negatiivinen palaute on, että KVR jälkeen pyörä täytyy viedä erikseen valohoitoon muualle?

Kyllä mun pyörä sai sekä valo-, että sadehoitoa loppupäivästä (oma valinta, heitin pyörän Karin teltalle ja sovittiin, että se on seuraavana päivänä kunnossa), mutta ne tuli kaupanpäälle, eikä niistä tarvinnut maksaa ekstraa kuten monessa muussa pajassa. :;):

Mä annan taannehtivan palautteen kaudelta 2013. Alusta säädettiin joo mutta mutta. Se että ajaminen muuttui kuin olisi uuden pyörän ostanut, ei lohduttanut herran koeajoa katsellessa ja kellottaessa. Siihen saakka olin aina saanut syyttää pyörää siitä "menisinhän mä mutku ei sillä mopolla pysty ajamaan alle 1.30 millään".
Pääs omin silmin radan reunasta näkemään että taipuuhan se peijjakas ihan 1.24 aikoihinkin. Ilman rengaslämppäreitä kylmillä ratakumeilla, osin yhdellä kädellä ajamalla ja vieläpä koko maalisuoran iloisesti täysin pystyssä keuliessa. Viduttaahan se sellainen, nih.
:itkupilli:

Back