Oli ja on varmaan yks hankalimpia opeteltavia asioita ainakin mun mielestä, siis tuo rullaamisen poisto. Eli että ollaan joko jarrulla tai kaasulla, ei välimuotoja. Muistan ku kateltiin Kallion Mikan ja Veskun datakippuroita niin ei siihen suurtakaan nanosekuntia väliin jää. Itse asiassa Mikan kippuroista näkee hyvin että takajarrussa on vielä pienesti paineita vielä kun kaasu on jo 45% auki ulostulossa. Kuten tiedämme likikään kaikki tuon tason kuskit ei takasta käytä juuri lainkaan mutta Mikan tapauksessa ajotyylissä on takajarru mukana tasapainottamassa avauksia.
Näennäisesti sen saa vielä mukaonnistumaan mutta ajamisesta tulee tällä rookietasolla helposti liian töksähtelevää ja on/off tyyppistä.
Lähinnä se kai vaan vaatis jarrumerkin siirtoa edemmäs, voimakkaampaa vauhdintappoa mutkaan ja oikea-aikaista avausta. Mutta menee aika hifistelyksi tällä tasolla liian helposti. Silti ainakin itsellä rullaamisen reilua vähentämistä seurasi 2-4 sekunnin katoaminen yhden päivän antaumuksellisella treenaamisella. Siihen kun olisi yhdistynyt vielä oikeammat ajolinjat ja se tärkein asia, reteempi uskallus, niin kenties sitä olisi joskus voinut ajella ihan rennostikkin nopean ryhmän seassa. Omia videoitaan kun analysoi niin alkoi oitis hatuttamaan kun katseli rullauksiaan ja mietti että "miks mä en prkl tos viel vedä ja sit jarruta, vaan valuttelen mutkiin ihan turhaan, ihan liikaa". Rullauksen poisto auttaa myös oleellisesti siihen ettei mutkiin tule vedettyä sisään niin tolkuttomasti liian aikaisin.