Alastaro 1.-2.7.2026 (Ke-To)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonezi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitokset taas kaikille meidän ihanille liputtajille ja muille radalla olleille. Hienosti saatiin "viikonloppu" vietyä läpi. Valitettavasti se myrskyn silmä nyt sattui torstaina meidän päälle, mutta kesällä nyt vaan välillä myös sataa.
Hyvin saatiin torstaikin maaliin vähemmälläkin henkilökunnalla. Jonkun eväät käytiin hakemassa päivän päätteeksi palmasin lippupisteeltä, että jos ihmettelit minne ne banaanit nyt hävisi :D

Nyt vaan kaikki kohti Botniaa, siellä ajot jatkuu 11-12.7.

Kiitos kaikille mukana olleille ja eritoten järjestäjille taas kerran aivan mahtavasti järjestetyistä ajopäivistä! Homma toimii aivan mahtavasti 🥳🥳

Itselläni oli 2.7 "yksivuotispäivä" 🎂. Nimittäin 2.7.2025 osallistuin AT2 ajopäiville Alastarolla ja ajoin ylipäätänsä ekaa kertaa radalla. Vinkin osallistumisesta sain facesta Motorgin ryhmästä. Kun sitä lähti ihan nollasta niin aivan hirveää räpeltämistä oli koko ajokausi ´25 Mistään en mitään ymmärtänyt ja intoa oli paljon enemmän kuin harkintaa. Josta syystä myös sattui ja tapahtui kaikkea 🤕 Mutta alusta sitä pitää joka jutussa lähteä opettelemaan. Nyt on enemmän tietoa ja kokemusta, mutta aivan täysi noviisi lajissa olen edelleen. Tieto lisää tuskaa, on avautunut myös tässä lajissa minulle 😂 Olen oivaltanut kuinka vaativa laji tämä on ennenkaikkea ajoteknisesti / taktisesti; ajolinjat, jarrutukset, painonsiirrot... Itselläni on toisena lajina maantiepyöräily; siinä myös tekniikka ja taktiikka merkitsevät paljon. Mutta jos on vaan jalkaa eli raakaa voimaa jaloissa riittävän paljon niin sillä pärjää tosi pitkälle. Mutta tässä lajissa "voima" ei merkitse oikeastaan yhtään mitään, tekniikka ratkaisee kaiken.

Itselläni ajopäivät menivät uusia ajolinjoja etsiessä ja kokeillessa mitä voisin tehdä toisin, paremmin. Uutta omaa rataennätystä ei tullut, vaikka useammalla ajosessiolla tulikin ajettua oman ennätyksen tuntumaan 2:18. Myös kuin "Heippa" näytti extemporena oikeita ajolinjoja niin siitä tuli paljon uutta informaatiota että miten radalla tulisi edetä. Kiitos vaan "Heippa" opastuksesta! Omatoimisesti noita linjoja ei olisi varmaan koskaan tullut oivallettua!

En olisi vuosi sitten ikinä uskonut, että nyt saan liimata sinisen tarran Keskinopea ryhmän osallistumisen merkiksi. En sano tuota siksi että olisi taitoa / lahjakkuutta, sitä ei todellakaan ole. Nöyränä vaan totean että onneksi en ole konttaamisten ja epäonnistumisten jälkeen lopettanut lajia, vaan olen yrittänyt vielä uudelleen 😌
Oli mukava jutustaa varikolla ja nähdä sinun into ja palo lajiin. Terveisin Triumph ukkeli siitä vierestä

Back