• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

aktiivinen melunvaimennus korvanapeissa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikajj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niinkin vois ajatella, mutta suurin meteli ainakin mulla tulee ilmavirrasta potan ympärillä eikä juurikaan putkista.

joo monissa pyörissä saa plexillä ääntä pois paljon. Katepyöräthän monesti on yllättävän äänekkäitä verrattuna nakuihin. kate tekee pyörteitä

Kotarikuski sanoi:
Aktiivitulpat voisivat olla hyvät, mutta mun korvaan ei käy kuin valutulppa. Muut alkaa painaa tuskallisesti. Aktiivitulpan pitäisi mulle olla sellainen ettei sitä tarvitse tunkea korvakäytävään juuri lainkaan.

Ei tahdo toimia väljällä sovituksella kun melu oikaisee suoraan korviin.

jaket sanoi:
joo monissa pyörissä saa plexillä ääntä pois paljon. Katepyöräthän monesti on yllättävän äänekkäitä verrattuna nakuihin. kate tekee pyörteitä

Kypärä pitää olla tuulessa tai tyynessä, turbulenssi ei ole koskaan hiljainen.

hidas57 sanoi:
Ei tahdo toimia väljällä sovituksella kun melu oikaisee suoraan korviin.

Siksi juuri olen skeptinen noiden sopivuudesta omaan korvaan. Mut toisaalta vastamelun pitäisi juurikin vaimentaa. Jos tulppa pitää tunkea korvakäytävään niin mitä hyötyä siitä sitten on.

Kotarikuski sanoi:
Siksi juuri olen skeptinen noiden sopivuudesta omaan korvaan. Mut toisaalta vastamelun pitäisi juurikin vaimentaa. Jos tulppa pitää tunkea korvakäytävään niin mitä hyötyä siitä sitten on.

Siitähän on juuri hyötynä, että tulppa blokkaa avoimen väylän, pienet raot, joista ääni pääsee esteettä korvaan. Vastamelukuulokkeissakin tulee mukana eri kokoisia tulppia, jotta sovitus korvakäytävään on mahdollisimman tiivis ilman ohivuotoa. Ihan selvä ero jos kuuloke on vain löysästi korvassa tai tiiviisti, kun kytkee vastamelun vaimennusta päälle ja pois ilman musiikkia. Äänenlaatukin on tietysti erilainen, basso erityisesti. Kypärää laitettaessa tulppa liikahtaa mitensattuu-asentoon kovin helposti muutenkin. Parhaiten pysyy paikallaan kypärähupun kanssa.

Back