Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep-jep !Ääntä lisää hain 15cm lyhennyksellä ja sitä tuli ihan kiitettävästi lisää,hyvin kiljasee kun kahvaa kääntää,siinä auttaa varmaan tuo kokoränni myös.
Muutenkin näytti vaimennin olevan liian pitkä alkuperäisenä,ylitti rekkarikilven,jotenkin vaan otti silmään.
Näin sitte JoensuussaNo tiedä häntä, vaan yleensä se pahin tukos poistuu kun vakiovehkeestä otetaan se häkäpönttö lopusta pois ja pistetään suora torvi tilalle...alkukäyrällä ei ole niin isoa vaikutusta tavon sukankuluttajalle.
Eli jos verrataan rahan menoa niin sliparilla on parempi rahanmeno-tehosuhde kun paljon kalliimmilla kokoputkistoilla, eikä se tehon lisäys sitten niin iso enää ole sliparin ja kokotehoputkiston välillä kun se on vakio putkistolla ja sliparin vaihdolla.
Tai ainakin minä olen tuon huomannut ja on kai sen huomannu moni ihan oikeastikkin rätkistä jotain tietävä asentelija ja ropaaja.
Niin sitten siellä syvässä etelässä....Näin sitte JoensuussaNo tiedä häntä, vaan yleensä se pahin tukos poistuu kun vakiovehkeestä otetaan se häkäpönttö lopusta pois ja pistetään suora torvi tilalle...alkukäyrällä ei ole niin isoa vaikutusta tavon sukankuluttajalle.
Eli jos verrataan rahan menoa niin sliparilla on parempi rahanmeno-tehosuhde kun paljon kalliimmilla kokoputkistoilla, eikä se tehon lisäys sitten niin iso enää ole sliparin ja kokotehoputkiston välillä kun se on vakio putkistolla ja sliparin vaihdolla.
Tai ainakin minä olen tuon huomannut ja on kai sen huomannu moni ihan oikeastikkin rätkistä jotain tietävä asentelija ja ropaaja.![]()
Liimaa alkukäyrät täyteen tarroja. Isoja ja muovisia. Paperisillakin toki saa hienot ja lähes luonnolliset liekkikuviot.Minulla on kuuskytluvun Nuffield merkkisessä traktorissa suurinpiirtein tuon mallinen äänenvaimennin. Pönttö on katkaistu jostain vanhan Pösön pakoputkesta. Ei ole kyllä koskaan tullut mieleen siihen tarroja liimata.
No meitä on moneen junaan.......jos joku tykkää tarroista pakoputken kyljessä, eipähän tuo ainakaan minulta ole pois.
Tuokin on vähän pyöräkohtainen juttu,yleensä katti on ainakin uudemmissa pyörissä kollektorissa ja syö aika monta heppaa,sitten nää kiloset kyykyt/busat niin ei pelkkien vaimentimien vaihto vaikuta oikeestaan kun ääniin,kokeiltu on molemmissa.En minä nyt halua kinata tai vittuilla, mutta eihän siitä oikeasti ole vastaavaa hyötyä ostaa tavalliseen katupeliin kokoputkistoa, saa ja voi toki ostaa vaan melkeimpä paras ratkaisu on se vaimennin ja säätö sille (suuttimet/voimakomentajat jne.)
Toki voi sen koko putkenkin ympätä siihen vaan ei siitä ole enää niin paljoa vastaavaa hyötyä. Kyllä se pahin tukkoisuus tavallisesta katupelistä saadaan pois sillä vaimentajan vaihdolla ja säädöillä.
Tehon lisäys joka saadaan niillä ei ole enää paljoakaan pienempi mitä kokoputkistolla, koko putkiston hyödyntämiseen tarvittaisiin jo kannen ja nokkien ym. laittelemista, sillon siitä saatas se hyöty irti.
Taitaa olla niin, että jos noin hyviä slipareita saa Joensuusta, kannattaa sitä putiikkia alkaa mainostaa ihan maailmanlaajuisesti ja rikastua nopeasti & helpollaEn minä nyt halua kinata tai vittuilla, mutta eihän siitä oikeasti ole vastaavaa hyötyä ostaa tavalliseen katupeliin kokoputkistoa, saa ja voi toki ostaa vaan melkeimpä paras ratkaisu on se vaimennin ja säätö sille (suuttimet/voimakomentajat jne.)
Toki voi sen koko putkenkin ympätä siihen vaan ei siitä ole enää niin paljoa vastaavaa hyötyä. Kyllä se pahin tukkoisuus tavallisesta katupelistä saadaan pois sillä vaimentajan vaihdolla ja säädöillä.
Tehon lisäys joka saadaan niillä ei ole enää paljoakaan pienempi mitä kokoputkistolla, koko putkiston hyödyntämiseen tarvittaisiin jo kannen ja nokkien ym. laittelemista, sillon siitä saatas se hyöty irti.
Muista myös, että nuo on huipputehoa.Otetaan ihan suuntaa antavana esimerkkinä...
Busa/sliparit, huipputeho n.+3.5 ja max.lisäys hieman yli 4
/kokoputkisto n.+9 " " " n.11.5
Gixeri/slipari n.+2.5 n.4.5
/kokoputkisto n.+10 n.14
Niinpä...Muista myös, että nuo on huipputehoa.Otetaan ihan suuntaa antavana esimerkkinä...
/kokoputkisto n.+10 n.14
Yleensä slipari korjaa hieman keskialuetta (ja säätö ennen kaikkea) ja hieman lisää huipputehoa. Kokoputkistot on optimoitu huipputeholle, ja näillä saattaa keskialueen teho/vääntö jopa laskea. Kisahommiin toimivat, mutta kadulla ei mitään järkeä.
Siksi tuossa painoitin, että ko. arvot kuvaavat sitäMuista myös, että nuo on huipputehoa.Otetaan ihan suuntaa antavana esimerkkinä...
/kokoputkisto n.+10 n.14
Yleensä slipari korjaa hieman keskialuetta (ja säätö ennen kaikkea) ja hieman lisää huipputehoa. Kokoputkistot on optimoitu huipputeholle, ja näillä saattaa keskialueen teho/vääntö jopa laskea. Kisahommiin toimivat, mutta kadulla ei mitään järkeä.
Ei liity enää hirveesti tarroihin, mutta omaan tuli vajaa 10hp lisää tehoa pakosarjan vaihdolla. Ahvenistolla tulee käytettyä vakioänkkäriä Akran sijaan ja mitään muuta eroa äänen lisäksi ei oma persdyno kyllä huomaa, molemmilla kelaa 189km/h pääsuoran jarruun Racechronon mukaan (kerran olin melupäivillä keskiviikkona ajamassa).Vakiputkisto -> Slipari, ero on selvä
Slipari -> kokoputkisto, ero on häilyvä/mpi
Nykypyörissä taitaa olla aika paljonkin poikkeuksia - varmaankin katin ansiosta.Vakiputkisto -> Slipari, ero on selvä
Slipari -> kokoputkisto, ero on häilyvä/mpi
Itse olen omistanut moottoripyörissäni vakioputki, slipari/vakioputki, kokotehoputki -kombinaatioita, joten kyllä se slipari muutakin tuo kun ääntä, vaikkakin koko putki on kaikkein paras. yleisesti ottaen, voi olla ja on poikkeuksia.
Ajakoot kuka milläkin.
Niinhän se on nähty täälläkin, että välillä on ihan sama millä öljyllä ajat ja välillä taas kaikki muut on vaan ylihinnoiteltua kuraa paitsi se yksi on joka poistaa jopa velka taakan ja parisuhdeongelmat.
Ajakoot siis kukin sellaisella putkistolla mihin parhaiten uskoo ja mikä hyvältä tuntuu ja mikä tuo vaan ääntä tai tehoa tai molempia yhtä aikaa.
joten kyllä se slipari muutakin tuo kun ääntä, vaikkakin koko putki on kaikkein paras.
Tost mie piän ! Piä toiPuhutte kaikki paskaa. Bladessa Taylormaden slipari vähentää (oikein säädettynä) tehoja n 4 hp, tosin painoa tippuu kiloina ehkä saman verran. Pelkkä sliparin heitto paikoilleen ilman säätöä vähentää tehoja vielä enemmän. Koska havainto on varmasti oikea ja todennettu dynolla, se voidaan yleistää koskemaan kaikkia moottoripyöriä.