Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
50/50 seos vettä ja glygolia. Ihan sama laitatko hanasta vai purkista, suljettu kierto ei kalkkia kerää, ja ainakaan minun mopedin kierrossa ei ole rautakomponentteja joita tavallinen korroosio söisi.Voitaskos tapella vähän tästä? Vois lisätä litkua jäähdyttimeen, on melko alarajassa...
![]()
+1.50/50 seos vettä ja glygolia. Ihan sama laitatko hanasta vai purkista, suljettu kierto ei kalkkia kerää, ja ainakaan minun mopedin kierrossa ei ole rautakomponentteja joita tavallinen korroosio söisi.Voitaskos tapella vähän tästä? Vois lisätä litkua jäähdyttimeen, on melko alarajassa...
![]()
Ja jos glygoli on mukana ei ole korroosion tai jäätymisen pelkoa.
-J-
Joku kemisti voisi tietysti kokeilla haihduttaa 50/50 % jäähdytysnestettä ja informoida muille, haihtuiko pelkkää vettä vai myöskin itse jäähdytynesteessä olleitä aineita. Vuotamaton järjestelmä ei paljoa pääse haihduttamaan, vain paisuntasäiliön hengitysletkun kautta ja mikä lienee nesteen lämpö siellä?Voitaskos tapella vähän tästä? Vois lisätä litkua jäähdyttimeen, on melko alarajassa...
![]()
Korvat punaisina joutuisi sinullekin pyörää myydessä valehtelemaan. Ottaa entiselle kirkonmiehelle koville moinen syntiin lankeaminen.Joka kikottimeen minkä olen omistanut olen laittanut hanavesi/jäähd.nest. seoksen.
Ei tule mieleeni havaintoja miten hanaveden rauta /muut malmit ja mineraalit olisivat tuota järjestelmää ruostuttanut yms. piloille laittanut.
Minä voisin kyllä sellaiselta kaverilta pyörän ostaa joka on vaihtanut aina 1000km jälkeen öljyt, säätänyt venat joka toisella öljynvaihdolla.
Pessyt/vahannut väh. 2 kert. viikkoon.
Maalauttanut joka talvi rungon ja katteet, sekä joka talvi uusinut kaikki kuluvat laakerit ja muut yms.
Ja tärkeimpänä, laittanut tislattua, HYVIN puhdistettua, RUOSTUTTAMATONTA vettä jäähdytysnesteen sekaan.![]()
Saamari kun en tuota tajunnut, vaan menin jo akkuvettä ostamaan. Meillä on ilppi ja viilennyspömpeli sattuneesta syystä lorotellut viime aikoina litratolkulla puhdasta kondenssivettä.Itse laitoin pesutornin kuivausrummun "vesisäiliöstä" vettä järjestelmään, on kuulemma esson baarin mukaan jo sit ikään kuin tislattua vettä. (tästä tulee varmaan ja vääntö) Ja glykoolia tietty joukkoon.![]()
Kyllä tislattuvesi on oikeasti tislattua. Eikä se maksa sen enempää kuin veden keittäminen.Pakastinlokerosta tai pakastimesta saa vastaavan tasoista "tislattua" vettä kun sulattaa sinne kertynyttä jäätä. Tai siis on se yhtä "tislattua" kuin akkuvesi (joka harvoin on tislattua, koska tislaus maksaisi jumalattomasti)
Ei maksa teollisesti valmistettuna edes niin paljon, koska tiivistymisessä vapautuva lämpö otetaan talteen.Kyllä tislattuvesi on oikeasti tislattua. Eikä se maksa sen enempää kuin veden keittäminen.Pakastinlokerosta tai pakastimesta saa vastaavan tasoista "tislattua" vettä kun sulattaa sinne kertynyttä jäätä. Tai siis on se yhtä "tislattua" kuin akkuvesi (joka harvoin on tislattua, koska tislaus maksaisi jumalattomasti)
taa parit oluet. Kiitokset kaikille päivän parhaasta ketjusta.