• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Akkulaturin hankinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ASA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielelläni ostaisin Ctekin, mutta kun siihen saa mielestäni kohtuuttomasti laittaa euroja...
Tarvetta kun on vain talvisin, niin budjetti ~50e luokkaa.

ASA sanoi:
Mielelläni ostaisin Ctekin, mutta kun siihen saa mielestäni kohtuuttomasti laittaa euroja...

eikös ctekin saa jo noin 50 eurolla jostain marketista..?

e: itse ostin sen kai 49e:lla prismasta joskus vuosi toista sitten.. näkyy nyt olevan jo kalliimpi.. mut varmaan löytynee halvemmallakin kuin prisman nykyhinta 62e tms..

tuolla alle 50e

http://www.prisma.fi/market/prisma?...ta=Forssa&osuuskauppa=HÄMEENMAA&pageName=Main

Viimeksi muokattu:
Onko marketin halvin Ctek sen parempi sijoitus kuin tuon 20e Cotech? Itse kun en ole kovin hyvin perillä näistä nykypäivän latureista.

ASA sanoi:

Prismasta Ctek XS800 49.95;- ja S-Bonukset päälle, HOK Elannon Prismoista tällä hetkellä vieläpä tuplat :thumbup:

Iteltä löytyy tuo ctekin pienin malli sekä isompi polar malli, itse suosittelen tuota hieman enemmän maksavaa polaria. Antaa enemmän virtaa pihalle ja johdot kestää paremmin pakkasta jos esim tarttee talvella auton tai kelkan ja miksei vaikka pyöränkin akkuja latailla ja löytyy myös enemmän latausvaihtoehtoja ja akkujen desulfatointi toiminto. Tuon perus ctekin johdot menee koppuraksi pakkasella ja halkeaa todella helposti. Mutta kuitenkin painonsa arvoinen kullassa kun pitää jotain ladata

ASA sanoi:
Onko marketin halvin Ctek sen parempi sijoitus kuin tuon 20e Cotech? Itse kun en ole kovin hyvin perillä näistä nykypäivän latureista.

muutamaa cotech-merkkistä tutkin netistä, ctek ainakin mainostaa olevan roisketiivis ulkokäytössä, jos sillä merkitystä on. mites tuo cotech?

Eipä nyt muistu mikä malli Ctek:iltä tuli testattua talvella yhtä autoa käynnistellessä. Nätisti lähti sipannut akku latauksen jälkeen käyntiin. Kattoo vaan, että oma tolppapaikka antaa tarpeeksi amppeereja kun joku noista järeämmistä ei olisi passannut amppeerien puolesta.

ASA sanoi:

En pysty vertailemaan, kun ei kokemusta, mutta ostin jotain parivuotta sitten Ctekin n. 50e ja hyvin on palvellut.
Mallia en pysty tarkistamaan, kun se on lainassa kaverilla, jonka auton akku vetää viimesiään.

Mulla oli yksi CoTech-laturi. Tai oikeastaan kolme. Eka tilttasi, vaihdoin, tilttasi, vaihdoin, tilttasi. En jaksanut enää vaihtaa, joten meni sunk cost-osastolle. Tuon jälkeen en ole ko. merkkiin koskenut.

Täydennyksenä vielä että kannattaa mitoittaa laturi myös akun mukaan esim tuo 0,8a ctek käy 120ah asti mutta 120ah akun täyteen latauksessa menee useampi päivä. Mp:n pikkuakkua ladatessa ei niin ole merkitystä kunhan ei sitä isointa osta :D

tiggeri sanoi:
Mulla oli yksi CoTech-laturi. Tai oikeastaan kolme. Eka tilttasi, vaihdoin, tilttasi, vaihdoin, tilttasi. En jaksanut enää vaihtaa, joten meni sunk cost-osastolle. Tuon jälkeen en ole ko. merkkiin koskenut.
Sama täällä, viimekesänä c-tec latasi auton akkua yön yli ja kärvähti,haisi oikeesti palaneelle.Nyt on lidl 19,90 älylaturi ja toimii.Ilman muuta ylimainostettu kiinantuote

poku sanoi:
Sama täällä, viimekesänä c-tec latasi auton akkua yön yli ja kärvähti,haisi oikeesti palaneelle.Nyt on lidl 19,90 älylaturi ja toimii.Ilman muuta ylimainostettu kiinantuote

Siis kunman merkkinen kärähti ctek vai cotech koska ovat 2 eri merkkiä, jos kysessä oli CTEK:in laite niin saat luultavasti kaupasta uuden koska valmistaja myöntää laitteille 5vuoden takuun, takuuehdot löytää manuaalista ja netistä. Cotechilla taitaa olla takuuta sen verran mitä perävalo näkyy tai kunnes kaupan liukuovet takana sulkeutuu

Back