• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajovarusteet hajos kaatumisessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja g6s0x0r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli menin kaatumaan pyörälläni.. Kypärä on nyt entinen (onneks mies ei) ja muihin varusteisiin tuli reikiä, eli mitäköhän vakuutus yhtiö tuumaa kun mulla ei ole niistä enää kuitteja jäljellä.? Onko kokemusta tai tietoo?

Kypärä kaskosta ja loput vermeet kotivakuutuksesta. Jos Pyörän vakuutukset eri firmassa ku kotivakuutus ni menee kahet omavastuut. Esim pyörä GE-rahotuksessa + GE:n vakuutus (vaikka veritas) ni sinne pyörän+kypärän omavastuu ja sit kotivakuutus vaikka Fenniassa ni sinne sitten omavastuu noista muista kamppeista. Kokemusta on.

Kysypä sieltä yhtiöstä missä sulla on vakuutus, sieltä saat oikeata tietoa. Korvauskäytännöt vaihtelee yhtiöittäin paljonkin, jotkut korvaa kypärän kaskosta, jotkut korvaa kaikki ajovarusteet kaskosta, jotkut ei mitään.

Eli puhelua kehiin.

Joo, soita, mutta pyydä kaikki vastaukset myös kirjallisina!
Ei ole isoa merkitystä saako vastaukset kirjallisena vai ei. Korvaukseen kuitenkin sovelletaan voimassaolevia vakuutusehtoja, ja ne ei siitä muutu vaikka konttoritäti lupaisi kuun taivaalta.

Jos ajovarusteet korvataan, niin korvaussumma määräytyy suurunpiirtein tavaran arvon mukaan. Korvaussummaa laskettaessa sovelletaan ikävähennyksiä, eli vanhoista kamoista ei saa uusien hintaa korvauksena. Yleensä kuitenkin pieni tinkaaminen tuo tulosta, eli ensimmäistä tarjousta korvaussummasta ei kannata hyväksyä, jos se on selkeesti alakanttiin.

Eli kypärän viet sille samalle vahinkotarkastajalle ku tarkasti sun pyörän ja muut vermeet menee kotivakuutuksesta. Eikä tarvii olla kuitteja esittää, tai ei anakaa mulla ollu ja kaikista sain korvauksia.

Mulla on Pohjolassa vakuutukset, niin pyörä, kuin kaikki muutkin.. Onko Pohjolasta kokemusta kenelläkään?
Mut kiitos jo näistä vastauksista.

Pohjola korvasi mun kypärän ihan ok , tarkastaja
vain kysyi kuinka vanha se on ,eli 10%/vuosi
tippuu kypärän arvo. ( 2v. vanha, makso 300,-
korvaus siis 240,-)
Rusikoitu kypärä tarkastajalle, uuden ostoon ja kuitti
yhtiöön, rahat noin viikossa tilillä.

Ja myöhemmin tätä mahdollisesti lukeville selvennykseksi, että jos itse on ollut syytön onnettomuuteen niin myös varusteet menevät vastapuolen liikennevakuutuksesta eli kaskoja tai kotivakuutuksia ei silloin tarvita mihinkään.

Pohjolan laaja kotivakuutus korvaa varusteet, kypärä menee kaskovakuutuksesta. Mitään ikävähennyksiä eivät tee.

Back