• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajotaito?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nopottaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ajotaito?!? -

• On

Ääniä: 0 0,0%
  • Ei

• En ole huomannut ainakaan

• Mistä tämän voi tietää?

• Mitä se sulle kuuluu?!?

• Ehkä

• Huonommaksi on mennyt

• Ääniä yhteensä
    0
Elikkäs, tuli mieleen että, onko mopoilu parantanut teidän autolla ajo taitoa? parantanu ennakointia liikenteessä vai oletteko muuten vaan parempia, vai jopa huonompia? Yksinkertaisesti, oletko parempi/turvallisempi kuljettaja nyt kuin ennen moottoripyörä harrastusta?

mulla on ainakin vaikuttanut siihen, että huomioin paremmin nykyään ns. kuolleen kulman. Liian monta kertaa meinannu jäädä mopottimella auton alle, kun se on yhtäkkiä vaihtanu kaistaa taakse katsomatta..
crazy.gif

ja kaippa tuo muullakin tapaa on vaikuttanut omaan ajamiseen..
biggrin.gif

Huonommaksihan toi on mennyt. Ennen muinoin ajoin autolla vuosittain 30-55tkm ja nykyään 4-6tkm per vuosi. Nyt se tuntuu sellaiselta haparoinnilta kun saattaa mennä pitkäkin aika välillä ettei tarvii autolla ajaa kuin pihamaalla.

Mulla ainakin on vaikuttanut niin, että liikententeessä huomioi eri asiat toisin kuin ennen,tarkkaavaisuus on parantunut.
062802moto_prv.gif

Joo, ainakin ruuhkissa jos joutuu kotilon kans seisomaan, niin tavallista useemmin tulee peileihin vilkuiltua, jos sieltä vaikka olis splittaaja tulossa... Ja tottakai väistän sen verran minkä voin, yleensä tulee viel kädenheilautus kiitokseks..
smile_org.gif

Elikkäs, tuli mieleen että, onko mopoilu parantanut teidän autolla ajo taitoa? parantanu ennakointia liikenteessä vai oletteko muuten vaan parempia, vai jopa huonompia? Yksinkertaisesti, oletko parempi/turvallisempi kuljettaja nyt kuin ennen moottoripyörä harrastusta?
Miten niin ennen. Ensin tuli prutkukortti ja sit joskus usseempi vuosi myöhemmin autokortti.

062802moto_prv.gif

Itsellä tulee joskus ongelmia kun jos jää "mopovaihde" päälle huomaa että yrittää liian pieniin väleihin sujahtaa ja kaikkiea tuollaista mikä onnistuu paremmin moottoripyörän kuin 1.4 mekanen suorituskyvyllä
tounge.gif

Itsellä tulee joskus ongelmia kun jos jää "mopovaihde" päälle huomaa että yrittää liian pieniin väleihin sujahtaa ja kaikkiea tuollaista mikä onnistuu paremmin moottoripyörän kuin 1.4 mekanen suorituskyvyllä
tounge.gif
Samoja ongelmia täälläkin. Se on aika ikävä tunne kun lähdet ajatuksissasi ohittamaan jotakin rekkaa, mutta kun painat polkimen pohjaan niin mitään ei tapahdukaan.
crazy.gif

Huomiointikyky on parantunut...tai siis ajattelutaitoahan se ilmeisesti on. Tarkemmin vilkuilee taustoja ja sivuja ohittamaan lähtiessä ym. Eli osaa nyt ottaa paremmin kaksipyöräiset liikkujat huomioon.

Ajotaito on ainakin tarkkaavaisuuden osalta parantunut, mutta
ohitus tilanteiden arviointi maantiellä ajettaessa on kyllä heikentynyt. Autolla ei meinaa keritä missään ohi.
smile_org.gif

Ei vaikutusta.

Autokoulun opetuksista on jäänyt päällimmäisten joukossa mieleen,
että ainakin yhtä tärkeää kuin on nähdä mitä edessä tapahtuu on,
että tietää mitä takana tapahtuu. Enpä tiedä mitä nykyisin kortin
saamiseksi tarvitaan, mutta tuo näyttää jääneen kovinkin monille
täysin hämäräksi tai jopa kokonaan tietämättömäksi - toivottavasti
olen väärässä. MP-korttihan minulle tuli muropaketin mukana, joten
varsinaista mp-koulutusta en ole saanut paitsi silloin, kun olen ollut
vapaaehtoisilla "ruosteenpoistokursseilla", jotka ovat ihan OK.

Mutta ... kun minulle ajokorttia käteen annettiin, niin siinä samalla
sanottiin, että .. muista sitten, että tämä on vain lupa harjoitella
yksin. Harjoittelu jatkuupi omalta kohdalta ... Hiuksia nostattavaa
on, kun välillä kuulee jonkun sanovan, että hän osaa jotain.
Liikenne kun on siitä metkaa puuhaa, että vaikka itse osasisi
mitä tahansa, niin joku muu voi aiheuttaa ongelmia - nuokin
tapaukset pitäisi osata nähdä tai arvata ennakolta. Että ihan
joka rakoseen ei kannata etupyörää tuupata vaikka se ehkä
mahtuisikin.

Ehkä ainoa muutos kotilolla ajaessani huomioin motoristeja selvästi aiempaa enemmän. Mopolla ajaessani on taasen reikä päässä.

On se parantanu, ajoinhan minä pärrällä kaks kesää ennenkuin sain edes autokouluun mennä. Helpotti huomattavasti autokoulun läpi viemistä, kun oli kokemusta liikenteestä, edes pikkusen. (12 000km)
smile_org.gif

Enpä ole tiedostanut mitään. Ehkä prätkiä tulee paremmin huomioitua, siis muutenkin kuin vaan ihailtua.
bowdown.gif

Ehkä sillä tavalla parantanut, että yritän ottaa mopoilijat paremmin huomioon. Mutta mistä sen oikeesti tietää?

onhan tää, ihan varmaan vaikuttanu mun ajamiseen,....
hyvällä vai pahalla,....
juu, useimmiten koitan ottaa huomioon noi ...un pösilöt,... ehkä en ennen koittanu, kun olin nuori ja kuumaverinen,...
mun mielestä suurin osa autoilijoista on aika ääliöitä, kuten minäkin
062802moto_prv.gif

tosin tänä vuonna, kun uusvanha olen, näyttäs että asenteet on parantunu! kiitti autoilijat!!

Back