• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajotaito I, ilmoittautuminen ja harjoituskerrat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiittäen osallistumisesta ja erittäin hyvästä harjoitteluhengestä! Helppoa ja kevyttä tästä ei pitänytkään tulla, vaan tarkoitus oli että itse kukin joutuu tekemisiin osaamisensa rajallisuuden kanssa. Toivottavasti koitte ajankäytön hyödylliseksi ja saitte jatkoharjoittelulle suuntaa ja motivaatiota. Kelitkin osui kohdilleen, mitä nyt kakkosryhmän kanssa oli alussa vähän kosteaa.

Kiitokset Tanelille, Matille, Jarkolle, Jennille, Esalle ja Villelle kurssin vetämiseen osallistumisesta.

Käykää toki kuuntelemassa myös muiden järjestäjien kursseja. Tämä oli meidän näkemys ja painotus asioista, ja muilla se on melko varmasti vähän erilainen. Niistä voi sitten poimia parhaat marjat omaan makuun.

Kurssioluset ja vastaavat otetaan kaikkien mukaan kykenevien kesken alustavasti lauantaina 1.6 klo 21 keskellä Helsinkiä, tarkennellaan paikkaa tuonnempana. Ehdotuksia vastaanotetaan.

Hannula sanoi:
Kurssioluset ja vastaavat otetaan kaikkien mukaan kykenevien kesken alustavasti lauantaina 1.6 klo 21 keskellä Helsinkiä, tarkennellaan paikkaa tuonnempana. Ehdotuksia vastaanotetaan.

Protestoin ajankohtaa. Otetaan 1.7 niin oon taas tällä puolella palloa. :D

SE Bonne sanoi:
Kiitos sille, joka huomasi, että mun sambalanne heilu väärään suuntaan ihan ekax! Ja seuraavaksi, että ajoin takajarruttaen. Eli oli kyllä ihan susi ilta.

Mutta hyvinhän se sitten meni kuitenkin loppuillasta :)

Kiitokset täältäkin kaikille kouluttajille ja kurssi tovereille.
Tärkeätä duunia jaksatte hyvin tehdä, suosittelen kurssia kaikille :thumbup:

Luin kyllä kaiken muunkin - mutta hurjan harjoittelu- ja työviikon jälkeen silmät nauliutuivat ainoastaan tuohon kurssioluset kohtaan! Kivaa! Skumbbakin on jo kylmänä tuota päivämäärää varten mutta vielä täytyy pusertaa pari viikkoa täysiä, joten pysyköön kaapissa siihen asti :). Ehdotan jotain Erottajan Cuban lähellä, sillä luottamustehtävät vetävät käymään sielläkin (yksityistilaisuus 22 asti, muutoin oisin pyytänyt teidät sinne) heti , kun irtoan oman pojan ylppäreistä :).

Hannula sanoi:
Kiittäen osallistumisesta ja erittäin hyvästä harjoitteluhengestä! Helppoa ja kevyttä tästä ei pitänytkään tulla, vaan tarkoitus oli että itse kukin joutuu tekemisiin osaamisensa rajallisuuden kanssa. Toivottavasti koitte ajankäytön hyödylliseksi ja saitte jatkoharjoittelulle suuntaa ja motivaatiota. Kelitkin osui kohdilleen, mitä nyt kakkosryhmän kanssa oli alussa vähän kosteaa.

Kiitokset Tanelille, Matille, Jarkolle, Jennille, Esalle ja Villelle kurssin vetämiseen osallistumisesta.

Käykää toki kuuntelemassa myös muiden järjestäjien kursseja. Tämä oli meidän näkemys ja painotus asioista, ja muilla se on melko varmasti vähän erilainen. Niistä voi sitten poimia parhaat marjat omaan makuun.

VelluK sanoi:
Ensiavuksi voisi laittaa vaikka tällaisen polttimon siihen asti kunnes uusi vilkun lasi on saatu. Mikäs se prätkän tarkka malli olikaan niin voi vaikka eBaystä yrittää etsiä uutta samanlaista?

Kiitos avuista Triumph Bonneville SE 2011. Arvostan näitä linkkejä, sillä pelkästään käsitteet "vaihda touringrengas pehmeempään" aiheuttaa hämmennystä. Puhumattakaan kovista jarrupaloista ja muista :)

Hannula sanoi:
Kiittäen osallistumisesta ja erittäin hyvästä harjoitteluhengestä! Helppoa ja kevyttä tästä ei pitänytkään tulla, vaan tarkoitus oli että itse kukin joutuu tekemisiin osaamisensa rajallisuuden kanssa. Toivottavasti koitte ajankäytön hyödylliseksi ja saitte jatkoharjoittelulle suuntaa ja motivaatiota.

Jeps - marssijärjestys, pyöränpesu, vilkku ja huolto, ja taas mennään.

SE Bonne sanoi:
Kiitos avuista Triumph Bonneville SE 2011. Arvostan näitä linkkejä, sillä pelkästään käsitteet "vaihda touringrengas pehmeempään" aiheuttaa hämmennystä. Puhumattakaan kovista jarrupaloista ja muista :)

Check! Sitten ihmettelemään miten se menee paikoilleen. :)

Heips,
no kuulkaas - polttimo vaihdettu suositeltuun. Olipa hauskaa ihmetellä, miten saa vääntyneet ruuvit ja ruhjotun polttimon irti ja uuden tilalle. Leatherman oli kyl kova sana.

Joo, mä lupaan, etten mä rasita enempää tätä Ajotaito I -keskustelua näillä mun teknisillä löydöillä mutta kiitos. Meikkipussiin sujahtaa nyt myös yllämainittu työkalu, ruuvari, ylimääräisiä polttimoita ja lenkkiavain nro 13 vastaisten öljymutterilöystymysvaurioiden varalta.

VelluK sanoi:
Ensiavuksi voisi laittaa vaikka tällaisen polttimon siihen asti kunnes uusi vilkun lasi on saatu. Mikäs se prätkän tarkka malli olikaan niin voi vaikka eBaystä yrittää etsiä uutta samanlaista?

Jokos sait uuden vilkunlasin kiinni tai tilattua? Löytyikö suoraan hyllystä?

1.6 sattuu sopivasti työpäivä päättymään klo 20, joten hyvin ehtiin 21 aikoihin keskustaan. Harmittaa ainoastaan ettei voi ajella mopedilla töihin. Tosin yhdellehän sitä vaan ollaan menossa :p

Jokos joku on keksinyt paikan?

[video]https://www.facebook.com/media/set/?set=a.414966595269161.1073741828.409408649158289&type=1[/video] :)-

En mä oo ehtinyt vielä tutustua siihen eBayhin mutta varmaan pian ehdin senkin tehdä. Pahimpaan hätään kavereilla on kuulema tallin hyllyllä muutama extra, joten pitäis vaan hurauttaa sinne käymään.

Crankcase sanoi:
Jokos sait uuden vilkunlasin kiinni tai tilattua? Löytyikö suoraan hyllystä?

1.6 sattuu sopivasti työpäivä päättymään klo 20, joten hyvin ehtiin 21 aikoihin keskustaan. Harmittaa ainoastaan ettei voi ajella mopedilla töihin. Tosin yhdellehän sitä vaan ollaan menossa :p

Jokos joku on keksinyt paikan?

SE Bonne sanoi:
[video]https://www.facebook.com/media/set/?set=a.414966595269161.1073741828.409408649158289&type=1[/video] :)-

En mä oo ehtinyt vielä tutustua siihen eBayhin mutta varmaan pian ehdin senkin tehdä. Pahimpaan hätään kavereilla on kuulema tallin hyllyllä muutama extra, joten pitäis vaan hurauttaa sinne käymään.

Leatherman rules. Aivan mahtava sivusto muuten :jippikaijee:

Ajotaito Osallistujakysely 2013

Haluamme kehittää koulutustoimintaamme ja saada jokaisesta kurssikerrasta aiempaa paremman.
Työtämme helpottaisi, jos kertoisit kurssista oman mielipiteesi osallistujan näkökulmasta.

KLIKS KYSELYYN

Elikkäs lauantaina 1.6 ois kurssin viimeinen osa, aihepiirinä kuuman kelin erityishaasteet ja nestehukan tehokkaat välttämiskeinot. Kokoontuminen klo 21 alkaen ravintola Oosterin terassilla rautatieasemalla ravintoa Vltavaa vastapäätä. Katsotaan sitten soveltuuko harjoittelupaikkaa tarpeisiin vaiko mitäkö.

Back