• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajotaito I, ilmoittautuminen ja harjoituskerrat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos ja kumarrus!
Mulle ei sinänsä mikään oma "virhe" tullu yllätyksenä, mutta on siitä silti hyötyä että joku sanoo mitä teen väärin ja vieläpä auttaa näkemään asiaa toiselta kantilta että ehkä joskus sitten oppii tekemään oikein!
Huomenna jatketaan!

Kiitokset omasta puolestani tämän päivän osallistujille. Toivottavasti kaikilla oli yhtä mukavaa kuin itselläni :)

Tämän iltainen eka osa oli parasta pyörän oston jälkeen. Kerkesi olla ennen viime kesää 10v tauko ajeluissa, eikä sitä voi enää muutenkaan muistaa mitä -95 opetettiin autokoulussa (jos edes opetettiin). Tästä illasta kiittäen ja innolla huomista odottaen! :jippikaijee:

1003.jpg

Oli aika tekemisen meininkiä! (Ei tosin tässä kuvassa ku ollaan tauolla)

kalasatama.jpg
Kiitti taas kauhiasti!

Se Bonne antoi taas ratsastajalleen oppitunnin! Tällä kertaa jarruttamisesta. Jos nojailee jarrutustilanteessa kahvaan eikä fiilistele ratsua, saattapi ratsu tehdä ratsastajan ohjeiden mukaan, oli ne miten kehnoja tahansa. Ja jos paketti hajoaa ja katse harhailee niin sinne katseen suuntaanhan sitä mennään eturengas lukossa :blink: eli maahan. (Hyvä opetus elämässä muutoinkin, eipäs turhia vilkuilla :;):. No, onneksi vilkkuja saa uusia ja Taneli oli taas tarkkana ja näki missä mun paketti hajosi. Katse taas äärettömyyteen, niin johan se siitä :jippikaijee:

Muutoin, Kalasatama oli tosi fiilistely paikka!

ps. Kuka sanoo, mistä nopeiten saan uuden vilkkulampun ja -lasin?

Kiitos kaikille, niin opeille kuin oppilaille! On ollut ihan mahtavaa huomata, kuinka kahdessa päivässä oma ajotuntuma ja -varmuus muuttuu yhtä matkaa luottamuksen kanssa omaa kulkinetta kohtaan. Odotan innolla huomista! :)

Kiitoksia taasen hienoista opeista :) Pahoittelut myös jos jouduitte kokoontumispaikalla odottelemaan. Ajelin hoopona Hannulan perässä väärään paikkaan.

Sallalle (toivottavasti päättelin nimen oikein :) ) Bonneen voi olla vaikea löytää suoraan vilkunlasia tarvikkeena. Biketeam on jälleenmyyjä ja varmasti saavat ainakin tilaamalla. Ebaystä löytyy paljonkin jos uskaltaa tilailla. Lamppu löytyy varmasti kannan merkinnän mukaan esim motonetistä.

Tänään siis vielä väistötreeniä klo 18 alkaen. Tulkaa suoraan kurssipaikalle.

Pari kuvaa tältä päivältä. Kiitos kaikille...
WP_20130515_003.jpg

WP_20130515_001.jpg

Ja on noi meidän (ORGin) kouluttajat kyllä hyviä!!!:jippikaijee:

Jee jee! Kiitos kiitos - ei ihan mun ilta mutt James Bondin sanoin "You can't win them all."

Joka tapauksessa oli kiva olla porukoissa. Kiitos kaikille jotka jaksoivat ihmetellä :rakastunut: Bonneani :rakastunut: ja sen lampun asentoa, öljynvuotoja tai ei vuotoja, rengasvalintaa, kahvoja ja jousitusta kurssin lopuksi. Kiitos sille, joka huomasi, että mun sambalanne heilu väärään suuntaan ihan ekax! Ja seuraavaksi, että ajoin takajarruttaen. Eli oli kyllä ihan susi ilta.

Kiitos Tanelille takapenkkioppitunnista ja Bonne-demostakin.

Hiffasin sitten pepun heiluttelun rantatiellä, kun soudin stongalla skrubujen ja kaivonkansien välissä neljääkymppiä kotiinpäin. Ihan tuli sambat kuulkaas siinä! Mut mun tän iltasen penkkaparkkeerauksen jälkeen te ette kyllä tätä kalajuttua varmaan usko :)-.

Heips,
ihan oikein päätelty ja kiitti neuvoista. Onneksi mun kavereiden tallilla niitä kuulema löytyy hyllystä, ovat hifistelleet toisenlaisiin mutta säästelleet vakioita.

Tuli kyllä just se hetki tässä harrastuksessa, ett kaikel on aikansa. Nyt vissiin se osa, jossa pitää tietää nimiä eri pyörän osille ja vieläpä osata tilata niitä! Biketeamiin siis asioimaan muustakin kuin valittamaan niille, ettei niiltä löydy henkarista naisten ajotakkeja. :)

Näkyillään!

Crankcase sanoi:
Kiitoksia taasen hienoista opeista :) Pahoittelut myös jos jouduitte kokoontumispaikalla odottelemaan. Ajelin hoopona Hannulan perässä väärään paikkaan.

Sallalle (toivottavasti päättelin nimen oikein :) ) Bonneen voi olla vaikea löytää suoraan vilkunlasia tarvikkeena. Biketeam on jälleenmyyjä ja varmasti saavat ainakin tilaamalla. Ebaystä löytyy paljonkin jos uskaltaa tilailla. Lamppu löytyy varmasti kannan merkinnän mukaan esim motonetistä.

Kiitos vielä kerran kaikille. Kahden ensimmäinen kerran jälkeen on uskomatonta, että vieläkin sieltä löytyi lisää paranneltavaa ajotaidoissa. Kuten yleensä, kotimatkalla huomasi selkeästi kuinka paljon helpommaksi väistäminen on muuttunut(ja kuinka hauskaa se oikeasti voi olla!). Samalla myös innostitte osallistumaan myös Ajotaito II. Uteliasuus varmaankin voittaa ja pitää varmaankin selvittää mitä kaikkea sieltä voi vielä oppia.

Tanelille vielä, yritän pitää ne sormet erossa etujarrusta kun sille ei ole tarvetta. Lupaan tehdä parhaani, vaikka et olekkaan huomauttamassa asiasta koko ajan.

Crankcase sanoi:
Vähän huono omatunto... ei maksanu mitään :no:

Ja silti opimme enemmän kuin autokoulussa ikinä.

Kiitos mukavista kurssi-illoista. Minua ei lakkaa hämmästyttämästä se, kuinka paljon opitte koulutuksestamme huolimatta. Nyt vaan omatoimista treeniä.
Kyllä se mopo tottelee ja taipuu hyvinkin nöyrästi kun sitä ajaa oikein, sekä osaa olla häiritsemättä silloin kun pyörä osaa asian itse.

Kiitoksia kaikille kouluttajille.:respect: Antoisat päi eiku illat. Hilppasin pikkusen ennen lopetusta tänään pois, ku tamagotsit kaipas hoitoo duunissa. Just pääsin takas himaan. Oli pikkusen vileetä tossa tullessa.

Back