• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajotaito 3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nitrous sanoi:
Tuossa kuvailit just sen kuskin, jolla on kiire kääntää kaasua ajamisen opettelun sijasta. Kyllähän hitaammissa ryhmissä kaasun kääntämisellä voi tehokkaalla pyörällä sitä eroa tehdä, mutta samalla se riskikerroin on moninkertainen sen hetkiseen kierrosaikaan nähden

Niin ja varmaan sitten, kun vaihtaa ryhmää, eikä olekaan perusjutut hallussa, eikä sama homma enää toimi, niin saattaa syödä motivaatiota, kun huomaa, että samoilla kikoilla ei enää olekaan nopea. Siinä juuri luulisin on se, että mitä aiemmassa vaiheessa alkaa treenaamaan niitä oikeita tekniikkoja, niin sitä vähemmän homma vinoutuu tai tulee yht äkkiä jäätävästi takapakkia, joka sitten taas myöskin syö sitä motivaatiota. On kylläl tämä varsin kiehtova laji ja jatkuvalla syötöllä tulee erinomaista informaatiota!

ursus sanoi:
Terve,

Onko AT3 aivan väärä koulutus jos ajelen nyt motoparkissa sellaista 1:46-1:50 kyytiä? Tuota kyytiä pääsen aika vähillä jarruilla ja ilman "tilanteita". Viime kesänä kurvailin lyhyttä alastaroa 1:50+, tuo pitkä versio on vielä täysin vieras... Sen jälkeen muutama päivä ajettu tänä keväänä motoparkkia.

Kuulostaa siltä että AT3 olisi sopiva sulle. Kannattaa mennä tutulle radalle niin voi keskittyä ajoasentoihin ym. enemmän. Itse olin ei-niin-tutulla radalla ja tuntui että olisin saanut enemmän irti ellei olisi mennyt puolta päivää ajolinjojen opetteluun.

ursus sanoi:
Onko AT3 aivan väärä koulutus jos ajelen nyt motoparkissa sellaista 1:46-1:50 kyytiä? Tuota kyytiä pääsen aika vähillä jarruilla ja ilman "tilanteita". Viime kesänä kurvailin lyhyttä alastaroa 1:50+, tuo pitkä versio on vielä täysin vieras... Sen jälkeen muutama päivä ajettu tänä keväänä motoparkkia

hemppa3000 sanoi:
Kuulostaa siltä että AT3 olisi sopiva sulle. Kannattaa mennä tutulle radalle niin voi keskittyä ajoasentoihin ym. enemmän. Itse olin ei-niin-tutulla radalla ja tuntui että olisin saanut enemmän irti ellei olisi mennyt puolta päivää ajolinjojen opetteluun

Millainen vauhti tässä AT3:ssa on opetusvauhtina, jos ajatellaan, että oltaisiin ajettu vuoden - 23 lyhyttä rataa Alastarolla?

speedheadshot sanoi:
Millainen vauhti tässä AT3:ssa on opetusvauhtina, jos ajatellaan, että oltaisiin ajettu vuoden - 23 lyhyttä rataa Alastarolla?

Keskihidas ryhmä on kohderyhmänä, eli ryhmän ohjeellinen raja lyhyellä Alastarolla: 1:40-1:50.

Ostin eilen kiimassa loppukesän ajopäiviä, ja nyt minulla on Motoparkiin syyskuun viikonlopulle liput keskiryhmään. Noh, tarkoitus olisi kuitenkin käydä AT3 jolloin lipun pitäisi olla hitaaseen ryhmään. Mitenkäs tästä selvitään?

McTunari sanoi:
Ostin eilen kiimassa loppukesän ajopäiviä, ja nyt minulla on Motoparkiin syyskuun viikonlopulle liput keskiryhmään. Noh, tarkoitus olisi kuitenkin käydä AT3 jolloin lipun pitäisi olla hitaaseen ryhmään. Mitenkäs tästä selvitään?

Ajatko normaalisti keskihitaassa vai -nopeassa? Jos jälkimmäisessä niin AT4 oikeampi kurssi. Muuten tosiaan vaihto hitaaseen parkissa.

Nitrous sanoi:
Ajatko normaalisti keskihitaassa vai -nopeassa? Jos jälkimmäisessä niin AT4 oikeampi kurssi. Muuten tosiaan vaihto hitaaseen parkissa.

No Motoparkissa pääsin toukokuussa keskiryhmässä aikaan 1:43

teemu.k.anttila sanoi:
Tämä vastaa keskinopean ryhmän vauhtia, johon haetaan eväitä AT3-kurssilla.
Eli AT4 olisi parempi kurssivalinta.

Kiitos avusta! AT4 ei vaan sovi kalenteriin tänä kesänä, mutta toivottavasti ensi kesänä sitten.

Myynnissä AT3 lippu Alastaroon lauantaille 3.8.
Jani/O451733300

P.S. Ajoharjoitteluketjussa myynnissä tarvittava lippu samalle päivälle keskihitaaseen ryhmään.

AT3 lippu etsinnässä 17.8 Alastaro. Laita viestiä jos sulla olisi halua luopua omastasi

Nolla 44 Nolla 224 Nolla 1 Nolla

Facen puolella oli alustavaa tietoa että AT3 järjestettäisiin 2.8 Kymiringillä? Mihin nopeusryhmään tulisi silloin ilmoittautua?

Neliryhmäisillä päivillä AT3 järjestetään keskihitaassa ryhmässä, eli sinne:thumbup:

Olen ilmoittautunut AT3 Kymiringille 2.8. Kouluttajille tiedoksi että lähtökohta ei ole paras mahdollinen kun rata minulle täysin uusi. Vaatii varmaan jonkin verran kierroksia että pääsen sinuksi radan kanssa. Netin kautta virtuaalisesti olen kyllä "opiskellut" rataprofiilia, joten jonkinlainen käsitys radasta on.

MarkoM sanoi:
Olen ilmoittautunut AT3 Kymiringille 2.8. Kouluttajille tiedoksi että lähtökohta ei ole paras mahdollinen kun rata minulle täysin uusi. Vaatii varmaan jonkin verran kierroksia että pääsen sinuksi radan kanssa. Netin kautta virtuaalisesti olen kyllä "opiskellut" rataprofiilia, joten jonkinlainen käsitys radasta on.

Ei haittaa, aloitatte possujonolla kuten at2:lla että rata linjoineen tulee tutuksi ja siitä lähdetään syventämään.
Pääasia että at2:sen opit on jokseenkin hallussa ja saatu vietyä ajamiseen :thumbsup:

Vieläköhän olis mahdollista saada AT3 kurssia Alastaroon 23-24.8? Nyt rupeis AT2 opit olemaan jollain tavalla hallinnassa ja ennen talvitaukoo sais lisäoppia.

Back