• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoseuraa: Final Lap

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piipu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
espoo
...laitetaan uus osio ettei silmät mee sikkuralle....
eli tuleva viikon loppu on varmaa vika mitä enää ajelen viikonlopuista...
bawling.gif

seuraavana vapaana viikonloppuna on orgin bileet ja sit seuraava vapaa päättäjäis bileet ja sit joulukuu...nopeesti aika menny...
062802moto_prv.gif

eli ajoseuraa kaivataan jo ennen viikonloppua tiistaina 17.15 vallikallion shell....
biggrin.gif

Voishan tuota kattoo jos sitä tarkenis vielä ajella vaikka kylmähän tuolla alkaa jo olemaan. Eli jos keli sallii niin vois kattoo tiistaina ajelua, kun viikonloppuna en oo muutenkaan maisemissa.

koska jarru muutatte uuten taloon ?
smile_org.gif

aika kylmähän siel ...saa nähä koska lunta tulee....en vaa raaskis luopuu mun panusta
bawling.gif
harmi et ei mahu olohuoneeseen
wink.gif

Voishan tota fundeerata jos on kuivaa... Äsken heitin kolmisen tuntia pitkin Itä Uuttamaata. Joo kylmä ei varsinaisesti ollu, mutta hieman vilakka. Alkaa kohta olla tän kesän ajot ajettu - valitettavasti.

mä yritän tiistaiksi....lauantaina vien muksut mummolle et varmasti pääsen...ton ukkelin työaikoihin kun ei voi luottaa...
062802jumpie_prv.gif

Arki-iltaisin ei ehdi työpaikalta pois ennen pimeäntuloa
sad_orig.gif

Niin siinä vaan käy, että ilmat viilenee ja ajot tältä vuodelta lähenee loppuaan. Viikonloppuna ehdottomasti ajelulle, jos ei kauheesti sada.

... Äsken heitin kolmisen tuntia pitkin Itä Uuttamaata. Joo kylmä ei varsinaisesti ollu, mutta hieman vilakka.
mul tulee ihan sairaan kylmä sormiin....vaik omasta mielestäni on lämpimät hanskat......ja käsii on ruvennu särkemään...
sad_orig.gif
villasukat oli jo viime reissus ..ei varpait palellu...

jos tiistaina ihan sikana sataa ni en mäkää lähe
062802moto_prv.gif
pikku sade ei edelleenkää haittaa...voiku tulevan viikon loppun ois sika hyvä ilma
062802jumpie_prv.gif

harmi et ertzin kaa menee ajot ristiin
confused_orig.gif

... Äsken heitin kolmisen tuntia pitkin Itä Uuttamaata. Joo kylmä ei varsinaisesti ollu, mutta hieman vilakka.
mul tulee ihan sairaan kylmä sormiin....vaik omasta mielestäni on lämpimät hanskat......ja käsii on ruvennu särkemään...
sad_orig.gif

062802moto_prv.gif
pikku sade ei edelleenkää haittaa...voiku tulevan viikon loppun ois sika hyvä ilma
062802jumpie_prv.gif

confused_orig.gif
Tulee pian reuma tai muita vaivoja kun kätöset saa kylmää viimaa.
Laitat kato Panulle kahvanlämppärit tai hankit tällaset hansikkaat

sad_orig.gif

062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

confused_orig.gif
tuliskohan ne kahvalämppärit halvemmaks....ne ei tainu olla ees niin kalliit ku noi hanskat....kuinkakohan vaikeet tommoset on asentaa...siis meikäläisen näkökulmast
biggrin.gif
pikkunikkaroinnit kyl onnistuu...tietty jos hyvät ohjeet ni onnistuu suuritöisemmät... käyks mun pyörää mitkä vaa kahvapatterit
tounge.gif
?
tänää tosiaa särkeny ihan sikana käsiä.....ei kiva....mut tietysti toiset on vaa herkempii kylmälle...
baaa.gif

Kahvan lämmittimissä on se huono puoli, että ne lämmittää tosiaan vaan sieltä kämmenen puolelta. Lopputulos on siis se, että kämmenpuoli kiehuu, mutta rystypuoli on jäässä
nixweiss.gif
Näin oli ainakin moottorikelkalla.

sad_orig.gif

062802moto_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

confused_orig.gif
tuliskohan ne kahvalämppärit halvemmaks....ne ei tainu olla ees niin kalliit ku noi hanskat....kuinkakohan vaikeet tommoset on asentaa...siis meikäläisen näkökulmast
biggrin.gif
pikkunikkaroinnit kyl onnistuu...tietty jos hyvät ohjeet ni onnistuu suuritöisemmät... käyks mun pyörää mitkä vaa kahvapatterit
tounge.gif
?
tänää tosiaa särkeny ihan sikana käsiä.....ei kiva....mut tietysti toiset on vaa herkempii kylmälle...
baaa.gif
Kahvanlämppäreissä on sellainen puute tai vika hanskoihin nähden,
että ne lämmittää vaan kahvaa vasten olevaa kämmentä.
Kämmen on "tulessa" ja kämmenselkä jäässä
confused_orig.gif

Hanskat lämmittäis koko kättä. Ei noi lämppärit ole kamalan vaikee asentaa, jos vähänkään työkalut pysyy (paleltuneissa) kätösissä.
Voidaan vaikka porukalla laittaa ne pikkujouluissa Kannetaan kato Panu eka sun kämppään (makuuhuoneeseen) sitten vaan katteita riisumaan
biggrin.gif

Lämppäreitä on kahdenlaisia: koko kahvat vaihdetaan vastukset sisältäviin kahvoihin tai sitten kahvan alle asennetaan lämpiävä "vastuskalvo".
Sitten vaan katkaisija jonnekin stongaan, sähköt akulta, sulake väliin ja rele vaikka takavalolta pitämään huolen, ettei lämppäri jää vahingossa päälle.

Kahvan lämmittimissä on se huono puoli, että ne lämmittää tosiaan vaan sieltä kämmenen puolelta. Lopputulos on siis se, että kämmenpuoli kiehuu, mutta rystypuoli on jäässä
nixweiss.gif
Oletteko IHAN VAKUUTTUNEITA, että teillä on markkinoiden lämpimimmät hanskat?
wink.gif
Okei... mulla on katettu Mansikki, mutta ei se käsiä suojaa! Siinä EI OLE hanskalämppäreitä, mutta mulla on täysnahkaiset hanskat m/Talvisota 1939-40!
biggrin.gif

Menkää mopoliikkeisiin ja plärätkää TALVIhanska mallistoa - ei mitään sipsuti sip-hianosto-osastoa, vaan niitä ISOkokoisia ja ennen kaikkea RUMIA hanskoja, niin ei pitäisi palella.
Minä olen tarennut kaikilla keleillä - jopa niillä, joilla muutama on valitellut sormien palelua! Kessuttelijat ovat vielä tietty erikseen, koska se ääreisverenkierto tökkii norttimiehillä/-naisilla....
confused_orig.gif

nixweiss.gif
wink.gif
Okei... mulla on katettu Mansikki, mutta ei se käsiä suojaa! Siinä EI OLE hanskalämppäreitä, mutta mulla on täysnahkaiset hanskat m/Talvisota 1939-40!
biggrin.gif

Menkää mopoliikkeisiin ja plärätkää TALVIhanska mallistoa - ei mitään sipsuti sip-hianosto-osastoa, vaan niitä ISOkokoisia ja ennen kaikkea RUMIA hanskoja, niin ei pitäisi palella.
Minä olen tarennut kaikilla keleillä - jopa niillä, joilla muutama on valitellut sormien palelua! Kessuttelijat ovat vielä tietty erikseen, koska se ääreisverenkierto tökkii norttimiehillä/-naisilla....
confused_orig.gif
No mansikilla ajellessahan ei huomaa vesisadettakaan muusta kuin siitä, että vastaantulevien autojen pyyhkijät on päällä.
wink.gif
Ei siinä sormetkaa pääse paleltuun.

Niin kesähanskat on tietty kesähanskat. Oon kyllä kaikenmaailman
hanskoja ja rukkasia kokeillut, mutta aina alkaa jossain vaiheessa
sormia paleltaa. (johtunee varmaan siitä, että kätöset paleltui
joskus muinoin Rovajärven ampumaleirillä). Kamalan isojen ja
paksujen tumppujen kanssa alkaa vain tuo tuntuma noihin
hallintalaitteisiin olemaan aikas heikko.

nixweiss.gif
wink.gif
biggrin.gif

confused_orig.gif
No mansikilla ajellessahan ei huomaa vesisadettakaan muusta kuin siitä, että vastaantulevien autojen pyyhkijät on päällä.
wink.gif
Ei siinä sormetkaa pääse paleltuun.

Niin kesähanskat on tietty kesähanskat. Oon kyllä kaikenmaailman
hanskoja ja rukkasia kokeillut, mutta aina alkaa jossain vaiheessa
sormia paleltaa. (johtunee varmaan siitä, että kätöset paleltui
joskus muinoin Rovajärven ampumaleirillä). Kamalan isojen ja
paksujen tumppujen kanssa alkaa vain tuo tuntuma noihin
hallintalaitteisiin olemaan aikas heikko.
Tuohon ongelmaanhan vois kokeilla ihan kelkkailuun tarkotettuja sormikkaita,tarkenee mut miinuksena on tietty se kankeus..mut eihän sitä nyt tarvikkaan ne käessä askartelemaan rueta,riittää et kaasuu ja jarrua pystyy käyttää!Scott tekee ainaki semmosia et niillä pystyy ajaa aika varmasti pärrälläki näin syksysin... Eihän nekään oo ihan ilmasia,ku kunnolliset taitaa olla kilpa kuskeille lähinnä suunnatut,mut jos kukkaro antaa myöten ni onhan se oman mukavuuden ja terveyden edistämistä!
smile_org.gif

Aamuteeveessä luvattiin perjantaiksi lunta eteläsuomeen....Erkki lähtee nukkumaan tällä viikolla.....
confused_orig.gif

Aamuteeveessä luvattiin perjantaiksi lunta eteläsuomeen....Erkki lähtee nukkumaan tällä viikolla.....
confused_orig.gif
Joo, pahalta näyttää.

Tänään ei uskaltanu lähtee mopol duuniin kun lämpömittari näytti +2C - aika kova riski mustan jään suhteen esim. Huomenna varmaan viimeisiä mahdollisuuksia duuniin ajeluun tänä vuonna, aamusta pitäisi olla sentään jotain +8 luokkaa...

Voidaan vaikka porukalla laittaa ne pikkujouluissa Kannetaan kato Panu eka sun kämppään (makuuhuoneeseen) sitten vaan katteita riisumaan
biggrin.gif
eek.gif
mun panuu ei riisu kukaa muu ku minä....
tounge.gif
ja aika nakunahan toi poju aina pärtsäilee...
tounge.gif

vitsi ...en tiiä mitä kannattais tehä..onks sit järkee hankkii kahva pattereita jos ei lämmitä toiselt puolelt...kyl mull mun mielest kai on kunnon hanskat
biggrin.gif
dainesin gore-texit...sisältä jotai pehmosta materiaalia oisko fleeceä...? en tiiä täytyy täs ihmetellä....
nixweiss.gif

mites noi lämpöhanskat sit toimii?pitääks ne "ladata" tai jotai
tounge.gif
aika perskuleen tyyriit paitsi mikä nyt täs harrastukses ei olis..
wink.gif

sport05.gif

nii onhan noit kelkkailuhanskoi...mut mun nykysetki hanskat on jäykät...ja sit jos laitan viel jäykemmät hanskat...ni oon jo tooooooooooosi vaarallinen liikenteessä
tounge.gif

hei huomenna sit ne ajelu treffit 17.15...näillä näkymin ok ilmaa luvattu...
062802jumpie_prv.gif

confused_orig.gif
Joo, pahalta näyttää.

Tänään ei uskaltanu lähtee mopol duuniin kun lämpömittari näytti +2C - aika kova riski mustan jään suhteen esim. Huomenna varmaan viimeisiä mahdollisuuksia duuniin ajeluun tänä vuonna, aamusta pitäisi olla sentään jotain +8 luokkaa...
eikä
bawling.gif
mä oon menos tänää duniin pyörällä ja ens viikonloppunaki piti ajella
bawling.gif
...panuani ette saa
bawling.gif

ehkä mun pitäis joskus katella sää tidotuksii...
biggrin.gif
(eikä vaa orgin kartast )
no onneks ei kauheen monta kuukautta ku saa rakkaan takas baanalle
inlove.gif

Tuohon käsien paleluun (oon tainnu ennenkin sanoa, mut sanotaan nyt taas): urheilukaupoissa ja laskettelukeskuksissakin on sellaisia lämpötyynyjä (laastarin omaisia), jotka voi laittaa hanskan sisään, pysyy lämpöisenä tuntitokulla. Kertakäyttöisiä, maksaa muutaman erkin.

Back