• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajosaappaita isojalkaiselle

Nyt olis kutakuinkin muut ajovarusteet hommattu mutta kengät puuttuu. Haluaisin pyöreä- tai tylppäkärkiset buutsit/saappaat, mutta eihän meikäläiselle löydy mistään kokoja. Lestistä riippuen pitäis olla 47 tai 48

Onko ainoa vaihtoehto teettää vai olisiko palstalaisilla heittää tipsiä kivijalkakaupasta/postimyyntiliikkeestä, jossa myydään isoja saapaskokoja. Tampereen puodeista ei ole 46 kokoa isompia nahkasaappaita löytynyt.

Pyörän hakumatkan ajoin kaatosateessa. Ne "goretex-talvilenkkarit" joita piti käyttää pitivät veden oikein hyvin. Sisäpuolella :P

Kiitos ja anteeksi.

Viimeksi muokattu:
Itsellä sama ongelma, eli kengän koko normaalisti 47-48 (jenkki 14).
Ei kannata tilata, jos et ole kokeillut nimenomaista mallia. Itse kävin muutama vuosi sitten läpi suuren osan Louis ja Polo-kauppojen (Saksassa) kohtuuhintaisista vedenpitävistä kengistä. Lopulta löytyi nykyiset kengät pienemmästä liikkeestä noiden vierestä ja koko on 51. kokeiltu nro 50 oli vielä pieni.
Heittoa tuntuu siis olevan aika rajusti kokojen suhteen. Jos kuitenkin polku vie Saksanmaalle, niin kyllä sieltä lopulta kokoja löytyy.

jussi

Itsellä jalka väliltä 48-50, Alpinestarsin "Ridget" kenkinä. Löytyi aikoinaan Vantaan Allrightista ja mahtuvat ihan ok.

Mullakin on iso jalka. Vasemman jalan mitta on siinä jalan luokkaa, 305 mm. Daytonan kenkiä olen itse katsellut sillä silmällä jotta voisin sellaiset ehkä hankkiakin.
Daytonaa on myynnissä ainakin Kokkolassa. Tuossa Oulun lähellä, ei ole pitkä matka sovittamaan.

Voisin ehkä suostua myymään Boot Factoryn tekemät buutsit. Malli Mule pienin muutoksin: suora kanta ja valmiiksi kumipohjattu. Koko on kyseisen firman 48. Eivät ole vedenpitävät, mutta aitoa nahkaa.
Kyselyt yv.

pärinäjopi sanoi:
Haluaisin pyöreä- tai tylppäkärkiset buutsit/saappaat, mutta eihän meikäläiselle löydy mistään kokoja. Lestistä riippuen pitäis olla 47 tai 48

Mulla ei oo räpylä kuin 45, mutta muistelisin että BikeWorldin hyllyssä Espoossa oli minulle liian isoja kokoja ainakin tästä Sidin Adventuresta:
2011-Sidi-Adventure-Gore-Tex-Boots-Black.jpg

Lesti tuossa on leveäjalkaiselle juurikin passeli, eikä ylikapoinen kuten monissa kovamuovisissa racing-virsuissa.

Menee ehkä karvan verran ohi aiheen, mutta omaan 43 jalkaan en saanut mahtumaan juuri mitään alle 44 koon sporttista saapasta. Ongelmana on korkeahko jalkakaari mikä esti saappaan saamisen jalkaan.

Ratkaisuksi löysin Dainesen TRQ Race Out:
http://www.dainese.com/eu_en/motorbike/st-trq-race-out.html

Ero muihin saappaisiin on takana oleva vetoketju, jonka ansiosta jalka meni mukavasti 43 koon kenkään ja istuvuus on mitä loistavin. Kenkä toki muillekkin oiva valinta, mutta etenkin jos saappaan jalkaan saaminen takkuaa niin koittakaa tota. :thumbup:

Back