• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ajosaappaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzuki03
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
omg.gif

Mitä enkö voikkaan luottaa myytinmurtajien suorittamiin testeihin?

Teistailivat yhdessä jaksossa teräskärkiä juuri kyseisen myytin tiimoilta ja näyttivät päätyvän tulokseen, että siinä vaiheessa jos leikkaa varpaat, niin se on joka tapauksessa pienin murheista. Koska jalkapöytä ja varpaat on muutenkin pas...... Gröhöm hajalla.

crazy.gif

Sellainen kysymys, että onko porukassa ihmisiä jotka käyttävät maihareita ajokenkinä? Allekirjoittaneella kiinnostaisi hommata ns. yleispätevät kengät joilla reissussa ollessa voi suunnata tarvittaessa illanviettoon paikalliseen tanssiravintolaan.
blush.gif

Invaderin kengät

Tai

NPS:n kengät

Niin ja tietysti, että onko kokemuksia kyseisistä popoista?
Mulla on ollut jonkin aikaa ihan suomalaiset Jalaksen tekemä GoreTex, varrellinen ja vetoketjullinen turvakenkä. Pitää veden ulkona loistavasti. Ainoa miinus on se, että nilkalla ei ole juuri suojausta (siksi olen ajatellut ostaa ihan kunnon ajokengät...) vrt. normi ajokenkään. Ja mikä parasta ko. kengät saan ilmaiseksi vaikka joka vuosi (työn puolesta).

Toisaalta illanviettoon ei ko. kengät sovi. No, motoristitansseihin kylläkin
033102beer_1_prv.gif

Sellainen kysymys, että onko porukassa ihmisiä jotka käyttävät maihareita ajokenkinä?

Takavuosina tuli ajeltua paljonkin maihareilla (ennen kuin hurahdin sporttikenkiin). Kyllä niillä hyvin ajelee, kunhan ensin ajaa ne kävelemällä "sisään" - eli saa nilkankohdan notkistumaan. Tuntuma ei tietenkään ole varsinaisten ajokenkien veroinen. Reippaampaa sadetta kannattaa välttää maihareilla ajaessa, vesi menee rakenteen vuoksi sisään varsin helposti.

Invaderin kengät

Tai

NPS:n kengät

Niin ja tietysti, että onko kokemuksia kyseisistä popoista?

Brittimaiharit ovat kyllä noista laadukkaammat (mikä tietty näkyy hinnassakin). NPS:iä (ja vastaavia) olen kuluttanut jo useamman parin. Invadereita olen pari kertaa sovitellut (kustannussäästön toivossa), mutta sekä sisä- että ulkopuolen viimeistely on ollut epätyydyttävää ja kauppaan ovat jääneet (kuvissa paljon paremman näköiset kuin luonnossa).

en tarkoittanu niitä racing-saappaita vaan niitä mustia nahkaisia. hyvin ovat toimineet. niin varmaan ne "kaveritki" sanoo jos niiltä kysyy..  
wink.gif

maihareita käytin ensin, kunnes ne hajos. kengät oli mallia valtio eli M-91. hyvät kengät eikä tullu vesi läpi ku kunnolla lankkasin ne armeijan tavaralla.

mutta niissä alko pohjat hajota, ajattelin että syynä oli kuumuus joka putkesta hohkasi, mutta kuopion suutari sanoi että syynä on se että pohja on tehtu jostain polyuretaanista tms ja se reagoi hapen kanssa ja sen vuoksi pohjien käyttöikä on noin 10 vuotta.

mulla ne kesti suunnilleen 9 vuotta. pohjat kirjaimellisesti alkoi murentua käsiin. mutta hyvin ne ajoi asiansa ajokenkinä. ja työkenkinä. ja metsästyskenkinä. ja......

pilteman mustat nahkasaappaat on hyvät ja halvat..  
smile_org.gif

lisää keskustelua aiheesta pilteman kamat topikissa..
Kannattaa kuitenkin välttää niitä "racing" saappaita; kestävät racingin tasosta riippuen yhdestä viikosta yhteen kuukauteen (pohjat kuluvat pelkästä jalkatappien päällä lepuutuksesta, vetskari korkkaa).
Ei kai sulla mitään Bilteman kamoja ole?
Ei sentään. "Kaverilla".

Minun kenkäni ovat maailman johtavien motogp-kuljettajien testaamat, maailman parhaista materiaaleista valmistetut racing-käyttöön kehitetyt kilpasaappaat, joiden mekanismit koneistetaan samoilla työkaluilla kuin sveitsiläiset kellot. Niissä on ajonopeutta lisäämässä muun muassa Vented sole, ajonaikaisia ilmavirtoja hyödyntävä ilmastoitu pohjallinen, Metatarsal Control System, sekä täysin uudistettu Torsion Control System. Niiden titaaninen kärkipala kestää kovimmankin asfaltinlaahauksen. Tosin kenkähyllyssä on myös Louisilta tilatut bootsit, joita käytän aika paljon.
tounge.gif
Niin munki.
maksaako nuoki 59e..?  
tounge.gif

Itsellä Puman 1000 v2 ja muuten oon ollut tyytyväinen kyseisiin kenkiin mutta nyt alkasi esiintymään pientä vikaa.Nilkan kohdassa olevat ruuvit on alkaneet löystymään ihan itsestään ja näin on käynyt kummankin kengän kanssa.Gearzoneen olin yhteydessä ja kyselin että löytyisikö heiltä avainta millä kiristää kyseiset ruuvit.Olivat ottaneet yhteyttä valmistajaan ja valmistajan yhteydenottoa tässä odotellaan.Nyt yhdestä kengästä on jo 1kpl ruuvi kateissa.Onko muilla vastaavan kengän omistavilla ollut ko ongelmaa??
lg788341630.jpg

...Nilkan kohdassa olevat ruuvit on alkaneet löystymään ihan itsestään ja näin on käynyt kummankin kengän kanssa...
Mulla on kaikista ajokengistä tippunu noita kulutuspalojen ruuveja, välillä aina roikkuu hassusti yhden ruuvin varassa jos ei muista tiukkailla välillä...

Hyvä puoli on se, että tuntuu kaikki merkit käyttävän samankokoisia kuusiokoloruuveja, joten on helppo löytää uusia hukkuneiden tilalle!
tounge.gif

Se tärinä...

Joo kun oiskin noi ruuvit tossa kuusiokoloruuveja mut kun ei.Ja mitään muuta tehokasta kiritys keinoa en keksinyt kuin piikkikärkisillä pihdeillä kiristää.Mut perkeles kun noita saa kiristää joka päivä
mad.gif
mad.gif
Menee hermot.Ootan et saisin jonkinmoisen avaimen sieltä tehtaalta ja uudet ruuvit tilalle.Isken niihin kyl sellaisetki lukiteliimat et ei lähde atomipommillakaan irti

Back