• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokoulutusta vuonna 2006?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi!

Jonkinlaiselle "turvallisen ajon" tai "ennakoivan ajon" kurssille olisi tarkoitus mennä 2006. Eniten mua kiinnostaisi kaksipäiväinen kurssi prätkäpoliisien pääkallonpaikalla. Treenausta pyörän kanssa pitäisi olla paljon, teoriaa suht. vähän.

Onko teillä tietoa vuoden 2006 kursseista? Linkkejä, päivämääriä, hintoja yms...

Onko teillä kokemusta ko. kursseista? Voitko suositella, mitä huonoa, olitko tyytyväinen jne...

Ystävällisin terveisin Antti

PS. Nämä tiedän:

LINKKI_Moto_Survival_Finland
On ilmeisesti aika tyyris. Muuten varmaan ihan hyvä?

LINKKI_MP69_Koulutus
Ilmeisesti vaikea mahtua kursseille? Muuten ok?

Mooset järjestävät joka kevät "ruosteenpoisto"- kurssin. Tässä linkki/tietoa viime kevään EAK-kurssista.

Ensi kevään päiviä/hintoja ei ole vielä lyöty lukkoon, mutta kahden päivän (yksi päivä teoriaa + yksi ajopäivä) hinnaksi Moosejen hinnat ovat edullisia. Ja jäseniltä tietysti vielä edullisempia  
tounge.gif

Kerhon sivuille tulee lisätietoja kursseista lähempänä kevättä.
Kurssien vetäjinä toimii Smoton kouluttajakurssin käyneet henkilöt.

Kävin tänä vuonna KMCn eli Kuopion mopopoikien kurssin Rautavaaran lentokenttäalueella.

Kaksi päivää (tai 1 + vähän päälle) ja erittäin laadukasta opetusta.

Suosittelen!

+Pasi

Moto Survivalin 2 päivän kurssilla Poliisiopistolla olin toukokuussa. Hyvä kurssi oli, voin suositella. Ensi keväänä ajattelin mennä rata-ajo kurssille.. ja ehkä lisäksi taas EAK-tyyppiselle kurssille. Taitaa nuo mp-tuen ratapäivätkin vaatia jonkin kurssin ensi kaudella?

Kuinka moni täältä yleensäkin on käynyt tollasella kurssilla?
nixweiss.gif

Ite en oo
Laita äänestys, sillähän se selviää! Minä olen käynyt aina pyörää vaihdettuani (eli kahdesti) MP69:n MotoristiSurvival-kurssin, ja voin suositella. Hyvää opetusta, harjoituksia ja palautetta. Kurssin käytyään niitä harjoituksia voikin sitten tehdä ihan omatoimisesti.

Ilmoittauduinkin jo viime keväänä Fun&Safe-tapahtumaan. Mutta sitten kun oltiin lähempänä h-hetkeä, kurssi peruuntui osanottajapulan vuoksi. Sinänsä hieno homma järjestäjiltä, että rahaa ei jäänyt minnekään sisälle roikkumaan. Sen vuoksi ei ketuta mutta sitten ei vain tullut lähdettyä millekään toiselle kurssille. Ajettua tuli kyllä 13000km, enepikin tuurilla kuin taidolla, oli sentäs 34 (pyörällä) ajamatonta vuotta välissä.

Tuli mieleeni, että voisikos ensi keväänä järjestää ".ORG! goes to EAK-kurssi"-tapahtuman MotOrg ry:n toimesta?

Jos saataisiin niin iso porukka kasaan, että kurssi järjestettäisiin vain Orgin porukalle niin sitten päästäisiin itse vaikuttamaan siihen mitä kurssilla haluamme oppia. Ja vaikkei omaa kurssia saataisikaan niin alennus ry:n jäsenkortilla kyllä kelpaisi.

Tuli mieleeni, että voisikos ensi keväänä järjestää ".ORG! goes to EAK-kurssi"-tapahtuman MotOrg ry:n toimesta?

Jos saataisiin niin iso porukka kasaan, että kurssi järjestettäisiin vain Orgin porukalle niin sitten päästäisiin itse vaikuttamaan siihen mitä kurssilla haluamme oppia. Ja vaikkei omaa kurssia saataisikaan niin alennus ry:n jäsenkortilla kyllä kelpaisi.
Jos ehdottamasi asia ottaa tuulta allensa, kannattaa asiassa ottaa huomioon että tehokkaan opastuksen kannalta kurssilaisten määrä kannattaa pitää maksimissaan 6 opastettavaa per opastaja, ja tämäkin tapauksessa jossa kokeneet EAK-kouluttajat.
Teoria osuudet pystyy järjestämään isollekin porukalle pari kouluttajaa mutta ajo-opetus on eri asia koska kouluttajan on oikeasti pystyttävä keskittymään opastettavan ajoon ja sen mahdollisiin korjauksiin.
EAK on hyvä juttu josta saa mukavasti valmiuksia omatoimiseen ajoharjoitteluun.
Puhtaaseen rataharjoitteluun en tuota EAK:ta suosittele, vaikka itse sieltä olenkin jarrutustekniikkani apinoinut ja sen hyväksi havainnut.

ORG! goes Motoristi Survival keväällä '06 in Helsinki on jo alustavasti työn alla.

ORG! goes Motoristi Survival keväällä '06 in Helsinki on jo alustavasti työn alla.
milloinkahan täällä pohjoisemmassa olis tarpeeksi motoristeja jotta meillekkin alettaisiin tuollaista järjestämään... Eli pysyn edelleen siinä "ratakoulussa"
wink.gif
Joo tee niin, ja jos homma hoituu säidenkin tilauksen puolesta yhtä hyvällä tasolla kuin viime kesänä, niin mukana ollaan.
cool.gif

Back