• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

"Ajokieltorangaistuksia aiotaan koventaa"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt toimii taas paremmin kuin koskaan se vanha hyvä neuvo, että ohita lyhyillä suorilla ja ylämäissä, eikä missään tapauksessa ohituskaistoilla, niin et saa ylinopeussakkoja  
crazy.gif

Eri asia sitten, paraneeko liikenneturvallisuus...
Tuo on hyvä. Ja toinen juttu on: ei enää mökäputkia. Se pa**alakki ei herää tai toilailee väärään suuntaan laserinsa kanssa. Sitä paitsi suoralla tiellä on tylsää ajaa kovaa tai hiljaa
siis tutkapaikossa voi ajaa hiljaa tai kovaa, mutta tylsää on saada sakkoja. Päättäkää itse
baaa.gif

Rommi+hunaja auttaa flunssaan keväällä ja talvella ... ehkä kesälläkin.

No, toivotaan silti että järki olisi sekä laissa että tulkinnassa mukana.
Täysin turha toivomus. Jos kohdallesi osunut konstaapeli sattuu olemaan se konstaapeli ,joka on sairaalloisen kiinnostunut kurakaarista ja vilkkujen etäisyyksistä, kirjoittaa hän empimättä sakon myös alkuperäisvilkkuja näkyvämmistä mutta ei-E-hyväksytyistä vilkuista. Siinä ei oikeen järjenkäyttö kohtaa lain hengen tulkitsemisen kanssa.

Linkki

Eiköhän tuollaiset säännöt vaikuta lähinnä ns. "kunnollisiin" vahvan liikenne moraalin omaaviin kuskeihin.
Eli taas yksi laki joka on täysin perseestä.
Joku jo mainitsikin että tuo ei vaikuta esim. ratti juoppoihin ja heihin jotka eivät muutenkaan ajolupaa enää omaa, tästä olen täysin samaa mieltä, taas jäävät pää-asiassa nalkkiin 6-10km satunaisesti ylinopeutta ajavat jotka eivät liikennettä juurikaan vaaranna ja samalla painuu seulan läpi todelliset liikenteen vaarantajat jotka eivät ajoluvilla rallita.

Lähes jokainen nykyinen uusi säädös on pelkää väkisin väännettyä julkisivukiiltoa jolla ei käytännön merkitystä juurikaan ole ainoastaan veromarkkojen tuhlaamista turhuuteen ja ah! sen niin tärkeän ja samalla mitättömän voiman, vallan & tehokuus vaikutelman luomista. Juuph! ehkäpä joku pieni jossakin jopa pelästyy ja jätää moottorit käynnistämättä ja tyytyy päristelemään vaan ruohonleikkurilla.    
033102ass_1_prv.gif

kaboom.gif

Alanpa sääntöjen kiristyessä tätä menoa minäkin pian typerästi hurjastelemaan ja välittämättä  paskaakaan, menee hermo, valtio on vellihousu ja massakansa pelkuri, herrojen sanaa on aina toteltava dadam.  
ghostface.gif

Mökäpöntöt on eräs tärkeimpiä osa-alueita motorismissa. Kai kettutytöt haluu kieltää nekin.
033102ass_1_prv.gif
Aikaisemmin olin samaa, vielä viime vuonna, mutta en enää. Minua ottaa päähän kaikenlaiset vanhat viritetyt asconat, carinat, mantat, yms. kovaääniset romut missä on putki poikki tai joku viriputki. Siispä tuosta voi päätellä, että joitain kanssa ihmisiä ( naapureita esim. ) ottaa pattiin edellä mainitut + 99 db mp:t. Lisää tehoa ja kohtuu paremmat äänet saa ilman laittomia mölyputkia. Ja jos tehoa haluaa lisää miksei heti osta tehokkaampaa ? Raha Raha, mutta maksaa ne putketkin. Ja kaikkein eniten ottaa kupoliin hip hop jumpsis jömpsis corollat missä kuski istuu kuulosuojaimet päässä ...

Eiköhän tuollaiset säännöt vaikuta lähinnä ns. "kunnollisiin" vahvan liikenne moraalin omaaviin kuskeihin.
Joku jo mainitsikin että tuo ei vaikuta esim. ratti juoppoihin ja heihin jotka eivät muutenkaan ajolupaa enää omaa, tästä olen täysin samaa mieltä, taas jäävät pää-asiassa nalkkiin 6-10km satunaisesti ylinopeutta ajavat jotka eivät liikennettä juurikaan vaaranna ja samalla painuu seulan läpi todelliset liikenteen vaarantajat jotka eivät ajoluvilla rallita.
Just noin.. Säännöt vaikuttavat vain niihin, jotka niitä noudattavat. Ja hehän eivät ole riskiryhmää alunperinkään  
nixweiss.gif

Just noin.. Säännöt vaikuttavat vain niihin, jotka niitä noudattavat. Ja hehän eivät ole riskiryhmää alunperinkään
nixweiss.gif
Aivan.
Ylinopeus = rikos
kortitta ajo = rikos
missä tässä nyt sitten se ero on?
ehkä seuraavassa rangaistuksessa? itse en tiedä, ehkä joku voisi selitää?

En tiedä miksi, mutta mulla polttaa hihoja kovasti nämä ajokiellot. Itselläni ei ole koskaan sellaista rangaistusta ollut, mutta jo ajatus siitä ,että voisi olla sapettaa.
Kaikilla ei ole nimittäin mahdollista liikkua julkisilla kulkuneuvoilla.

Yks kaveri aikanaan oli muutaman viikon ajokiellossa, ja sillä oli töihin matkaa jotakin sata kilsaa.
Tyyppi sitten nukkui koneistamon lattialla makuupussissa muutaman viikon. Ei käy kateeks.

En tiedä miksi, mutta mulla polttaa hihoja kovasti nämä ajokiellot. Itselläni ei ole koskaan sellaista rangaistusta ollut, mutta jo ajatus siitä ,että voisi olla sapettaa.

Yks kaveri aikanaan oli muutaman viikon ajokiellossa, ja sillä oli töihin matkaa jotakin sata kilsaa.
Tyyppi sitten nukkui koneistamon lattialla makuupussissa muutaman viikon. Ei käy kateeks.
Niin niin. just tätä tarkoitan. Ylinopeutta ja muita sääntöjä voidaan kyllä vähän rikkoa, mutta sitten ilman korttia ei raaskita ajaa lainkaan. Vai onko tuosta nyt sitten aivan törkeän kovat seuraumukset? Älkää käsittäkö väärin, en toki yllytä/kannusta kortitta ajoon tai rajoituksien rikkomiseen. Inmettelen vaan, miksi monet kokevat sen kortitta ajon sellaiseksi asiaksi mitä ei tehdä, mutta kortin kanssa voidaan kyllä vääntää kahvaa vähän reilumminkin.

Inmettelen vaan, miksi monet kokevat sen kortitta ajon sellaiseksi asiaksi mitä ei tehdä, mutta kortin kanssa voidaan kyllä vääntää kahvaa vähän reilumminkin.
Niih, jos duunissa tarvit todistettavasti korttia ja se on hyllytetty joksikin aikaa, ei varmaan paranna oloasi duunissa, tai yksityisihmisenä yleensä, jos narahdat kortitta ajosta...

Just... rattijuopumuksesta kuukausi, törkeästä liikenteen vaarantamisesta (jollaiseksi myös tietysti keuliminen lievälläkin ylinopeudella lasketaan) kolme kertaa enemmän... jees poks pallero, näin sen pitää mennä!  
confused_orig.gif
Myös oma huomio kiinnittyi siihen kuinka hyväksyttyä toi rattijuopumus on.
Kerkesin jo poistaa oman kirjoitukseni, koska hoksasin, että onhan tuo törkeä rattijuopumus kuitenkin "samanarvoinen" törkeän liikenteen vaarantamisen kanssa. Mut törkeä rattijuopumus on taas niin typerää toimintaa, että sais lähtä pitemmäkski aikaa. Ja tän saman saattaa tietysti moni sanoa keulimisestakin
smile_org.gif

No ei  
mad.gif

veryangry.gif
. Toihan tarkoittaa, että kun vedät kännissä kortti lähtee kuukaudeksi ja jos ajat ylinopeutta vähän reippaamiin niin kolmeksi. Tosi järkevää. Jos ja kun toi menee läpi niin en oo pysähtymässä enää  
062802moto_prv.gif
. Hyva Suomi  
033102ass_1_prv.gif

Ne jotka oikeesti on ongelma liikenteessä ei kortilla aja.

Mulla on tossa Lada Niva, niin sillä pääsee töihin metsän kautta, jos menee kortti.
Tarkotin siis jos tulee ylinopeutta ajeltua. EIhän sitä nyt kännissä herranjumala.
Vitsi tää nyt muutenkin oli tää kirjotus.

Sain eilen pitkäaikasen kortin.  
062802jumpie_prv.gif
 Eihän siihen menny kun reilu viis vuotta.  
confused_orig.gif

Mun puolesta saa tulla vaikka 3kk ajokieltoa, mutta pääasia on että en joudu enää inssiä ajaa. Viis kertaa oon ajanu, A1, B, C ja parikertaa uudestaan... (aina on menny ekalla läpi  
lookaround_orig.gif
).

Tossa vaiheessa pienemmältä pahalta tuntuis kyllä narahtaa kortitta ajosta....

Back