Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä siitä palkintoja saa. Eikös Oolraitti palkinnut joskus eniten kauden aikana ajaneen? Näin muistelisin lukeneeni jostakin. Kaveri taisi saada uudet renkaat kun oli ajanut yli 20.000 kauden aikana.Jos tuo km-tehtailu on tärkeää, niin kuulostaako sana TYÖ tutulta.
Ei ole pakko ajaa, jos ei huvita.
Mikä juttu on tämä "paljonkoajoikaudella"
Paras on eniten ajanut.
Saako jotain palkintoja, muualla kuin ralleissa?![]()
![]()
Ja keneltä
Kyllä mä tämän arvasin, että monet muutkin kerhoihin kuuluvat tavoittelee isoa ajomäärää.?Kyllähän siitä palkintoja saa, ainakin meidän kerholla. Ja tavoitteena olis taas jatkaa voitto putkee.![]()
Omalla kohdallani kyse ei ainakaan ole mistään kilometrien keräilystä. Tykkään ajamisesta ja koska homma on emännän kanssa yhteinen harrastus, niin sitä tulee lähes joka viikonloppu käytyä jossain kauempanakin. Vaimoke tulee jopa radalle mieliisti takapenkille ja katuenduron tuhdolla soralle.Jos tuo km-tehtailu on tärkeää, niin kuulostaako sana TYÖ tutulta.
Paras on eniten ajanut.
![]()
Ja keneltä
Itse ajelen customilla ja tänään kokeilin "california-lookia". Nolanin potta, t-paita ja farkkuliivit, sekä farkut. Tuli pirun kylmä käsiin jo 20 km:n lenkillä saaristoon.Olin ihan kananlihalla.Omalla kohdallani kyse ei ainakaan ole mistään kilometrien keräilystä. Tykkään ajamisesta ja koska homma on emännän kanssa yhteinen harrastus, niin sitä tulee lähes joka viikonloppu käytyä jossain kauempanakin. Vaimoke tulee jopa radalle mieliisti takapenkille ja katuenduron tuhdolla soralle.Jos tuo km-tehtailu on tärkeää, niin kuulostaako sana TYÖ tutulta.
Paras on eniten ajanut.
![]()
Ja keneltä
Ihmettelyn aihe siis on, että vaikka ajamisesta tykkää, niin silti saattaa jossain vaiheessa kesää alkaa homma tuntua puisevalta. Miksi ihmeessä? Sulla se tapahtuu jo joka sateella. Miksi? Näihin etsitään nyt vastauksia.
Muutamia mahdollisia syitä ajohalujen katoamiseen:
Kevarilla alkaa tehottomuus tympiä.
Supermotolla/endurolla/crossilla samojen korttelien kiertely on pitkän päälle puisevaa, kun tärinältä ei jaksa missään kauempana pistäytyä.
Kyykkämiehillä on ranteet niin kovilla, että maltillisella kaverilla ajot loppuu kipuihin ja niillä, jotka välttelevät rannekipuja ei loppukaudesta ole lisenssiä.
Customilla taas on aina oltava musta puku, avopotta ja Ray Banit ja helpoin tapa tappaa ajohalut on lähteä ajamaan keleihin sopimattomissa varusteissa.
Matkavessalla on käyty jo kaikki kahdensadan kilometrin säteellä olevat tervatut tiet ajamassa liian monta kertaa. Kauemmas lähteminen vie liikaa aikaa ja silti joutuu ensimmäiset 200km ajamaan niitä saakelin samoja polkuja kuin aina. Pahinta on, jos asuu rannikolla. Puuttuu vielä puolet niistäkin vähistä teistä.
Mun omien huomioiden mukaan tuossa on nyt muutama syy muutamaan yleiseen pyörätyyppiin liitettynä. Hauskinta mun mielestä on katuendurolla, jos on pakko ajaa aina samalla pyörällä. Sillä on eniten valinnan vapauksia teiden suhteen. Kelitkään eivät juuri rajoita ja itse ajan sellaisella talvellakin. Matkustajan kanssa sen ominaisuudet kyllä huononevat varsinkin soralla rajusti, mutta siltikin sillä voi vielä mennä soralle.
Joku muu voi yrittää liittää noita syitä johonkin muuhun esim. ammattiin tai asuinpaikkaan.
No nyt menee jo aika irstaaksi tämä keskustelu!Jos ei ajeta niin sitten pestään ja rasvataan![]()
Vaikka en löytänyt itseäni suoraan mistään ryhmästä, on tuossa listassa aika paljon totuuden siementäOmalla kohdallani kyse ei ainakaan ole mistään kilometrien keräilystä. Tykkään ajamisesta ja koska homma on emännän kanssa yhteinen harrastus, niin sitä tulee lähes joka viikonloppu käytyä jossain kauempanakin. Vaimoke tulee jopa radalle mieliisti takapenkille ja katuenduron tuhdolla soralle.Jos tuo km-tehtailu on tärkeää, niin kuulostaako sana TYÖ tutulta.
Paras on eniten ajanut.
![]()
Ja keneltä
Ihmettelyn aihe siis on, että vaikka ajamisesta tykkää, niin silti saattaa jossain vaiheessa kesää alkaa homma tuntua puisevalta. Miksi ihmeessä? Sulla se tapahtuu jo joka sateella. Miksi? Näihin etsitään nyt vastauksia.
Muutamia mahdollisia syitä ajohalujen katoamiseen:
Kevarilla alkaa tehottomuus tympiä.
Supermotolla/endurolla/crossilla samojen korttelien kiertely on pitkän päälle puisevaa, kun tärinältä ei jaksa missään kauempana pistäytyä.
Kyykkämiehillä on ranteet niin kovilla, että maltillisella kaverilla ajot loppuu kipuihin ja niillä, jotka välttelevät rannekipuja ei loppukaudesta ole lisenssiä.
Customilla taas on aina oltava musta puku, avopotta ja Ray Banit ja helpoin tapa tappaa ajohalut on lähteä ajamaan keleihin sopimattomissa varusteissa.
Matkavessalla on käyty jo kaikki kahdensadan kilometrin säteellä olevat tervatut tiet ajamassa liian monta kertaa. Kauemmas lähteminen vie liikaa aikaa ja silti joutuu ensimmäiset 200km ajamaan niitä saakelin samoja polkuja kuin aina. Pahinta on, jos asuu rannikolla. Puuttuu vielä puolet niistäkin vähistä teistä.
Mun omien huomioiden mukaan tuossa on nyt muutama syy muutamaan yleiseen pyörätyyppiin liitettynä. Hauskinta mun mielestä on katuendurolla, jos on pakko ajaa aina samalla pyörällä. Sillä on eniten valinnan vapauksia teiden suhteen. Kelitkään eivät juuri rajoita ja itse ajan sellaisella talvellakin. Matkustajan kanssa sen ominaisuudet kyllä huononevat varsinkin soralla rajusti, mutta siltikin sillä voi vielä mennä soralle.
Joku muu voi yrittää liittää noita syitä johonkin muuhun esim. ammattiin tai asuinpaikkaan.
Tässä on nyt 5 päivässä tullu ajettua vähä päälle 1000 kilsaa.