• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokaudesta..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eli kun ajokauden aloittaa joskus huhti/toukokuussa ja ajattelee, että on mahtavaa ajaa kun on lämmin ja kesä tulee. Sitten siinä alkukauden huumassa tulee ajettua aivan tolkuttomasti, satoi tai paistoi. Nyt kun kesä on makeimmillaan ja kesäloman eka viikko menossa, niin ei kiinnosta pyörällä ajaa, kun on ajanut jo useamman tuhannen kilsaa kauden alkuun. Poden aivan huonoa omaatuntoa, rakasta pyörää kohtaan, tämän asian takia. ja ei ole ensimmäinen kesä, kun olen huomannut tämän asian.perkele.

Pidä ihan tietoinen paussi ajelemisessa, niin alkaa taas haluttaa sarviin jossain vaiheessa. Niin ja vaikka kuinka luulis, ei se mopo tykkää kakkaa vaikka ei joka päivä liikenteeseen pääsiskään. Tai voihan sitä kaveria käydä paijaamassa siellä tallissa tai antaa sienen hellää hierontaa saippuaveden kera + hiukka vahaa..
idea3.gif

Meikälle kävi toisin päin. Toukokuun alusta liikkeelle ja ajanut VAIN hyvällä kelillä. No, niitä parempia nyt oottelen, kelejä siis.
062802moto_prv.gif

Jaahans, 3,5 tonnia takana ja himo yltyy vain ajamiseen, j a lomat alkanee vasta heinäkuun lopussa, ja ois tarkoitus sitte ajella oikein kinnolla, voi
033102ass_1_prv.gif
parka kun sitte syksyllä kolottaa.

itte ajelin vaan 10000 kilsaa ennen lomaa ja nyt niitä kilsoja alkaa vasta kertyynkin sitä tahtia että pyöränkin saa vaihtaa välissä...mua ei kelit kiinnosta kunhan ei lunta tule..ainakaan paljoa...jos lunta tulee niin...
033102beer_1_prv.gif

Mä ajan ekaa kautta ja jotenkin on aika neutraali suhtautuminen koko hommaan, kulkupeli siinä missä joku muukin. Välillä on kivat fiilikset ja sitten taas väliin on kuin kyydissäistuja... Ja hassuinta on että en ole vielä edes kotikaupunkini keskustassa mopolla käynyt, Helsinki, Tampere ja Jyväskylä on käyty mutta ei täällä... No ehkä jo kohta
wink.gif
Mutta on tää parempaa kuin kotilolla ajaminen jos joku epäilee mun motiiveja
tounge.gif

eilen tuli 300 kilsaa sateessa ajettua niin nyt taas meinaa kyrpiä koko touhu
nixweiss.gif
mut tänään oon pessy ja rasvannu pyörän ja varmasti jo vkloppuna palaa halusta liikenteeseen
sport05.gif
062802moto_prv.gif
cool.gif

+3000km takana, eka kausi.
Nyt olen ollut sisällä 3 päivää kun on satanut (lomalla siis olen)... kattelut dvd:itä ja pelaillut.... kyllä huomenna himiottais ajaa! Saas nähdä sataako taas.

Ei viitti kurata pyörää turhanpäiten, kun ei varsinaisesti ole mihinkään "asiaa", ois pelkkää kruisailua.
tounge.gif

Myy pyöräsi pois. Näin saat ajohalut takaisin. Näppärää ja taloudellisestikin kannattavaa.
idea3.gif
Itse asiassa viime kesänä oli samat fiilarit ja tein noin, mutta jouluna oli jo niin kova pyöräkuume, että ostin uuden pyörän
biggrin.gif
. Täytyy nut kyllä tunnustaa, että kävin tuosa pyörällä ajelemassa, kun kerran ilmaki on noin komea ja nyt tuntuu, että pientä kipinää tuli tien päälle
biggrin.gif
. Se alkaa vain vissiin vituttaan, kun ei ole ollu oikein kunnon ilmoja ajella ja vesisateessa ei oo kiinnostanu paljoa aloituksen jälkeen ajella.

Eihän tuota väkisin pidä tehdä - saati huonoa omaatuntoa potea ajamattomuudesta! Pitää ajaa silloin kun siltä tuntuu!

Vähän samanlaista täälläpäin myös...usein tulee ajettua n.7km päivässä ja vain työmatka ajelelua...ei huvita pikku ajelut ja ei saa fiiliksiä ainakaan nykyisellä mopolla näillä tie noppeuksilla...ja lisäksi ainainen mittariin vilkuilu ettei päässä lehteen  
wink.gif
 .... pitäis näköjään mennä taas jollekkin suljetulle alueelle kiihäyttelleen jne....mutta kaikki kivat tapahtumatkin ovat niin syrjässä nykyään,täältäpäin katsottuna....mutta enpä oo vielä autoon kajonnut  
smile_org.gif
...

Kuulostaa tutulta, mutta eipä sitä motivaatiomonttua yleensä kauaa kestä.

Viimeksi pari päivää sitten olin lähdössä töihin ja fiilis katosi aivan täydellisesti jo ajokamoja pukiessa. Kun lopulta pääsin liikkeelle mopon kanssa niin sitten alkoi vituttaa jo ihan oikeasti. Ajaminen oli yhtä persettä ja kävi jo mielessä, että nyt voisi olla aika kasvaa aikuiseksi ja myydä koko paska pois. Niillä rahoilla voisi ostaa vaikka elämän itselleen.

Sitten kun lähdin päivän päätteeksi töistä kotiin niin tilanne olikin aivan päinvastainen. Vaikka miten heitti ylimääräistä lenkkiä niin ei meinannut millään malttaa mennä kotiin kun se oli taas niin helvetin kivaa.

No ei mulla ainakaan tollasta ongelmaa ole. Ajan säällä kuin säällä joka päivä ja aina on yhtä hauskaa. Enemmänkin ajaisin mutta kun ei kerkiä. Lasiin on nyt kertynyt 4000km, mutta tämä on tosin ensimmäinen kesäni pyörän päällä  
lookaround_orig.gif

Itsellä oli viimevuonna vähän samantapaista, mutta meni kyllä parissa päivässä ohi. Tänä vuonna ei ole ollut, kun pyörän on ollut kohta kuukauden remontissa. Tänään lähti tulemaan loputkin osat Saksasta Suomeen päin.

Sitten
062802moto_prv.gif

Aaltoliikettä,niin kuin kaikissa asioissa.Kun pyörä kuitenkin On siellä tallissa, niin sieltähän sen heti saa kun sitä tarvitsee.Eikä kilometrit sitäpaitsi yksin ratkaise eikä ajamattomuus murenna street credibilideettiäsi.Aja,kun tekee mieli(ei se määrä vaan laatu!)

Ajoittaiset "ajomorkkikset" allekirjoittaneelle tulee siitä, kun tosi kuumana päivänä (ei kyllä tämän kesän ongelmia..) ei huvittaisi kiskoa ajokamoja niskaan, mutta rannalle pitäisi päästä. Silloin tulee mieleen onko hommassa mitään tolkkua - paras mahdollinen keli, mutta pukeutuminen on muka liian hankalaa - tulee hiki eikä rusketu. Asennevamma, prkl!
wink.gif

Ajokilometrien myötä ajaminen ei sitävastoin ala maistumaan pa...lta. Parin päivän paussi silloin tällöin motivoi kummasti.

-A

Ei kesälomalla pysty ajelemaan moottoripyörällä. Ehkä vähän korkeintaan veneellä, kun se promilleraja on sillä korkeampi
tounge.gif

Back