• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajokampeesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeroXX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Aspenlake
Kyykkypyöräilijä, ajeletko kaikki ajosi Racevermeet
niskassa? Itse olen valinnan edessä perusnahkat vai
kaksiosaiset racenahkat. Lisääntyykö katu-uskottavuus
vai olenko pelle "pattipolviracehousuissani" ja vertigocorsissa?

No en mieti mitä muut ajattelee. Olen itse suojassa ja mukavissa 2-osaisissa semiracenahkoissani tyytyväinen, olin sit minkä tahansa näköinen jonkun customiurpon mielestä
tounge.gif

Aika pitkälti kyllä. Lähinnä kaupungilla tulee käytyä farkuissa mutta kun laitetaan ajopukua niin se tahtoo olla aina tuo 1-osainen "race" puku sama ajaako motolla tai kyykyllä.

Jos menen johonkin muuten vaan pyörimään, duuniin, kahville, jokirantaan näyttämään coolilta tms höpöhöpöajelua niin silloin nahkatakki+farkut, mutta aina jos lähdetään oikeasti ajamaan, menee kokonahka päälle

Saanks mäki vaikken kyykkyä omistakaan?  
biggrin.gif

Talvella on vedetty goreissa. Tarpeeksi väljät jotta mahtuu kelin mukaan enemmän väliasua alle.
Kesäks on nyt hommattu goretakki, tänään toivottavasti nahkahousut, vielä harkinnassa on farkku-kevlar-reisitaskuhousut ja jos vastaan osuu sopiva niin nahkatakki.
Eli mikävaan menee, päivästä, mielentilasta ja suunnasta riippuen.
Nykyään onneks noissa ajovermeissäkin on alettu katsomaan aika paljon sitä ulkonäköä. Jokaisesta ajovermeiden osa-alueesta varmasti löytyy jokaiselle semmoset jotka näyttävät omiin silmiin hyviltä ja suojaavatkin. Jokaiselle jotain, ei mikään ole toista huonompi. Pääasia jotta suojaavat jos kontataan.

Ja vielä, jos sitä tärkeimpänä seikkana pitää ajovarusteissaan että mitä muut ajattelee niin noh... Ajamiseenhan ne pyörät on rakennettu, ei niitä pidä seisottaa parkissa ja poseerata siinä pyörän vieressä. Ne tykkää siitä että niillä ajetaan  
tounge.gif

Jos menen johonkin muuten vaan pyörimään, duuniin, kahville, jokirantaan näyttämään coolilta tms höpöhöpöajelua niin silloin nahkatakki+farkut, mutta aina jos lähdetään oikeasti ajamaan, menee kokonahka päälle
Ja kylmällä se Goldwing takki vielä kamuksi sille kauniin kellertävälle nahalle?

Ite ajelen kyllä noissa pelle "pattipolviracehousuissa" ja kisakengissä ihan sen takia, että 1. ne istuu ku nyrkki silmään 2. suojaa jos vedän lipat 3. tuntuu toudella hyvältä päällä 4. toimii kaikissa olosuhteissa!!

Ei kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelee mun kamoista kunhan itellä on hyvä fiilis!!

biggrin.gif

Ajokamppeisiin kannattaa mun mielestä todella panostaa (et ne on itelle just ne oikeat), että harrastuksesta nauttii täysillä!

1-osaiset nahat löytyy nykyään.

Noita ostettaessa kannattaa myös muistaa, että 1-osaiset tahtoo olla useimmiten race eli ei löydy taskuja, paljon tuuletusta ja selkäkyttyrä. Arkiajossa taskuille on yleensä käyttöä, joskus tulee ajeltua kylmälläkin ja reppukin saattaa olla mukana. Lisäksi 2-osainen on kätevä kun saa takin pois niin on mukavampi naatiskella jäätelöä kesähelteillä kuin kokopuku päällä.

Aiemmin oli 2-osainen nahkapuku ja vähän mietityttää, että pitäiskö hankkia 2-osainen tuohon 1-os. rinnalle. Mutta ei se 1-osainen huono ole.

Ja kylmällä se Goldwing takki vielä kamuksi sille kauniin kellertävälle nahalle?
Just näin. Sitä muuten kaikki aina sen kohdatessaan muistaa kehua
biggrin.gif
Ja onhan se tyylikäs

Ite ajelen kyllä noissa pelle "pattipolviracehousuissa" ja kisakengissä ihan sen takia, että 1. ne istuu ku nyrkki silmään 2. suojaa jos vedän lipat 3. tuntuu toudella hyvältä päällä 4. toimii kaikissa olosuhteissa!!

Ei kiinnosta pätkääkään mitä muut ajattelee mun kamoista kunhan itellä on hyvä fiilis!!

biggrin.gif

Ajokamppeisiin kannattaa mun mielestä todella panostaa (et ne on itelle just ne oikeat), että harrastuksesta nauttii täysillä!
Tuohon ei ole paljon lisättävää.
Asia on juuri noin!

Itellä R1 alla ja päällä on vähä päivästä riippuen
joko A-starsin 2 osainen puku + A-Starsin SMX plussat jaloissa.
Tai sitten Iconin nahkarotsi + sweepin camo pökät.

Ja sit vaan kovaa ajoa
buttrock.gif

Itseä ei paskaakaan nappaa mitä muut ajattelee mun ajoasusta. Itse kuitenki tiedän että asu on prätkällä ajamiseen tarkoitettu ja turvallinen.... ja se riittää!

Käytetäänpä vanhaa viestiketjua hyväksi kun teksti aihetta liippaa.

Eilen tuli käytyä ekaa kertaa Alastarolla (+ ajot sinne ja takaisin) nahoissa.  Aiemmin varusteina on ollut goret. Nahat tuli hommattua niiden paremman suojaavuuden takia mutta erittäin suurena positiivisena yllätyksenä koin kuinka paljon helpompi noissa on radalla ajaa!

+ Goret on jäykät, nahat joustavat (oikeista paikoista)
+ Goret on liukkaat, nahat pitää tankkia vasten
+ nahat istuu pirun hyvin ja ajossa tuuletus toimii erinomaisesti.

Katuajoissa tulee tosin jatkossakin laitettua goret päälle. Tuo nahkapuku kun on 1-osainen kyttyrällinen malli (joo, mitähän ne muut ajattelee…), hankala riisua ja sateessa vaatisi erillisen sadeasun.  2-osainen olisi katukäytössä toimiva(mpi) ratkaisu.

Goreina toimii Rukan kamat joiden osalta maininnan arvoista on että ne on sopivat, ei väljät. Alku- ja loppukaudesta tuleekin käytettyä 10 vuotta vanhoja Yokon goreja koska niiden alle mahtuu paksumpi fleece. Yokojen osalta paras suojaavuus onkin sitten kylmyyttä vastaan…  

Rukan kamojen kestävyys tuli valitettavasti testattua pari vuotta sitten => linkki

Nahkojen lisäksi tuli hommattua Forcefieldin selkäpanssari  jota ei ole tullut testattua vielä gorejen kanssa mutta nahkojen alla ainakin jees.

Millen penkki + Berikin yksiosainen nahkapuku = paljon mitään kangasta liukkaampi yhdistelmä. Ei sen enempää tietoa miksi, mutta näin oli. Muuten - ihan katuajossa - nahkapuku tuntui erinomaiselta, parhaalta mahdolliselta, asulta. Tosin jos nyt moisen ostaisin, ostaisin kaksiosaisen ja ilman kyttyrää -> Monikäyttöisempi.

sanoi:
Millen penkki + Berikin yksiosainen nahkapuku = paljon mitään kangasta liukkaampi yhdistelmä. Ei sen enempää tietoa miksi, mutta näin oli. Muuten - ihan katuajossa - nahkapuku tuntui erinomaiselta, parhaalta mahdolliselta, asulta. Tosin jos nyt moisen ostaisin, ostaisin kaksiosaisen ja ilman kyttyrää -> Monikäyttöisempi.

Itse en penkin osalta liukkautta huomioinut. Mutta sen kyllä että nahkapuku pitää tankkia vasten (lähinnä siis ulkokaarteen puoleinen polvi) hyvin roikotettaessa ja ajoasennon saa jotenkin luonnollisesti oikeaksi. Goreilla toi ei mulla meinannut onnistua kankaan liukkauden / jäykkyyden takia.

Nahkatakki kyttyrällä ja racing-tyyliset tekstiili/nahkahousut on minulla. Mukavammat jalassa, mutta suojaavat yhtä hyvin kuin nahkahousut. Housuissa täydet suojat ja takissa myös. Seisoessa polvet muistuttavat greippejä.

Tekstiilikamppeita käytän jos taivas näyttää synkältä. Ero suojien pysymisessä paikoillaan ja tuntumassa on kuin yöllä ja päivällä. Tekstiilit lepattavat ja läpättävät ja suojat tuntuvat olevan missä sattuu nahkavermeiden jälkeen.

Seuraava hankinta on luultavasti nahkatakki ilman kyttyrää. Kyttyrä on kuulemma vaarallinen ja hidastaa pelastustyötä(ei saada niskatukea niin nopeasti paikoilleen, kyttyrä joudutaan leikkaamaan pois). Lisäksi repun käyttö hankaloituu huomattavasti.

Jos olisi rahaa niin hankkisin gorenahat, joita on jo markkinoilla kaikilla suurimmilla valmistajilla. Ei vaan perse kestä noita hintoja. Takit alkaen jotain 800 käsittääkseni.

edit: ai anteeksi, pyörä on enemmän naku/mototyylinen, mutta voi siinä satulassa kyykistelläkin jos haluaa sitä "kyykkyfiilistä"
biggrin.gif

Back