Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itseasiassa juttua on ollut jos orgin päiville otettaisiin käyttöön punakeltainen lippu joka varoittaa radan liukkaudesta muttei määrää ohituskieltoa. Ongelmaksi tulee vain etenkin hitaassa ja keskiryhmässä mahdollinen sekaantuminen punaiseen tai keltaiseen lippuun. Mietitään asiaa.Omakin rataneitysyys menetetty, soppelisti 25 vuoden harrastelun jatkeeksi =)
Kiitos ja anteeksi. Tuli hiukan kömmähdeltyä keskinopeen 3. stintissä kun ruutulipun heilahtelun jälkeen jäi ajovaihde päälle ja ohiteltiin vaikka ei olis enää ollu tarpeen. Alkukierroksilla turhan pieni vaihde aiheutti ihan pikkuruista eturenkaan keventymistä lähtösuoralle tultaessa, josta seurasi tukkapöllyä![]()
Muille tuleville ensikertalaisille neuvoksi että ajakaa ihmeessä se eka stintti hitaassa, ettei tarvi riemusta kiljahdellen vetää kahta ekaa kierrosta joka mutkaa taivaanportteja hipoen kuten allekirjoittaneelle kävi. Ihan silti vaikka olisikin mielestään ajanut riittävästi mutkapätkää teillä ja turuilla.
Mutta aivan helvetin kivaa oli ja lopussa alko jo linjatkin hakeutua paikalleen ja polvipalatkin pääsivät ujosti pussaamaan asfalttia ilman että piti kotona rälläköidä katu-uskottavuutta pukuun![]()
Oma toiveeni järjestäjille olisi seuraavanlainen:
Jos vain pienellä osalla rataa alkaa sade, ei mielestäni ole tarpeen liputtaa keltaiseksi koko rataa. Tämä saa aikaan sen että jos edessä ajetaan huomattavasti omaa vauhtia hitaammin, eikä ohittaa saa, joutuu köröttelemään rataa ympäri joskus jopa tuskaisen hitaasti kierrostolkulla, vaikka 80% radasta olisi täysin kuiva. Tämä siis mikäli edessä märkää rataa kunnioittava ei hakeudu varikolle vaan jatkaa ajamistaan. vaihtoehtoisesti käytössä voisi olla myös sininen lippu jolla kuivalla osalla voisi näyttää merkkiä edessäajavalle että tämä päästää takaatulevan ohitseen turvallisesti
Sama mies. Tosin korjataan poitsua sen verran että kertaakaan ei menny ajolinja pitkäksi, lähellä tosin oli pari kertaa. Toisaalta jos haluaa hakea rajaa omalle vauhdille niin siellähän se juuri löytyy, hakemalla. Dukella voi tosin noudattaa melkolailla erilaisia ajolinjoja kuin kyykyllä, jonka myös hyvänä oppina hienolta ratapäivältä sain.Olikos GuessWho tämä valkoisella Dukella ajellut?
Olin sunnuntaina 2 ekaa tuntia lippupiste ykkösellä ja katselin kun
joka kierroksella kyseisellä pyörällä meni radan eka, toka tai molemmat kurvit pitkäksi.
Pelottavan näköistä touhua oli.
Niin ja ainakin yksi älytön/vaarallinen ohitusyrityskin sekaan mahtui.
Itsellä oli pyörän kytkimen kanssa ongelmia, joten piti vaihtaa vaidetta isommalle jo n. 10-11 tonnin kohdalla.
Muuten oli kyllä mukava ajella!
Ihan mielenkiinnosta, millä pyörällä ite ajelet (täysmusta? Punaset stripet takissa)? Kun mun rajallisella yli 40 tkm vuosikilsoilla (siis prätkällä, autoilut erikseen) olen ollut huomaavinani että eri pyörillä on eri ajolinjat; josko susta näytti siltä että meinas mennä pitkäks (pl. eka kiekka jollon jopa MÄ kuulin pääsuoralla, kuten myös sun ois pitäny kuulla siinä 40 metrin päässä että nyt meni yks vaihe liikaa alas ja kotarihan potkasee takasen lukkoon erityisesti märällä)? Ja jatkossa tomppa82 jos oot lipulla ni seuraa ny ihmees muitaki pyörii muissakin ryhmissä (myös hitaassa, vaikka sen seuraaminen ja vauhti sun mstä saattaa tylsää ollaki), mun ajolinjat meni myös miten sattu ts. päin v*ttua; ykkös ja kakkos mutkat meinas mulla mennä niiiin hienosti petäjään, jalkatapit ja kenkä raapi maata jne... Ja ehkäpä herrasmiesmäisempi tapa, ja ratahenkilökuntana, voisit tulla sanomaan näistä siellä radalla heti kun pääset pisteeltäs.Olin sunnuntaina 2 ekaa tuntia lippupiste ykkösellä ja katselin kun
joka kierroksella kyseisellä pyörällä meni radan eka, toka tai molemmat kurvit pitkäksi.
Pelottavan näköistä touhua oli.
Niin ja ainakin yksi älytön/vaarallinen ohitusyrityskin sekaan mahtui.
Itsellä oli pyörän kytkimen kanssa ongelmia, joten piti vaihtaa vaidetta isommalle jo n. 10-11 tonnin kohdalla.
Muuten oli kyllä mukava ajella!
Josko löytyi suolenkiltä, niin lienee mustasta Husabergistä kotoisin.P.S. Radalta löytyi videokamera. Laita privaa jos on kamera hukassa.
Ajuri sanoi että high sideri shikaanin jälkimmäisen avauksesta.Liekkö kukaan näki mitä sille Agostinille tapahtui? Ei noin hienoa pyörää saisi rengasvalliin ajaa..![]()
sanoi:Ajuri sanoi että high sideri shikaanin jälkimmäisen avauksesta.
Savun määrästä päätellen tippui ainankin öljyt putkelle, että kaipa siitä aika paljon särkyi.
Onneksi ei palanut koko aparaatti.
Kyllä se puna-keltainen lippu nyt aika selkesti erottuu jos sitä pidetään silleen kun kuuluu eli "seisovana", elikkä pidetään sieltä alareunasta kiinni, eikä anneta tuulen mukana liehua epämääräisesti.vaihtoehtoisesti käytössä voisi olla myös sininen lippu jolla kuivalla osalla voisi näyttää merkkiä edessäajavalle että tämä päästää takaatulevan ohitseen turvallisesti
Itseasiassa juttua on ollut jos orgin päiville otettaisiin käyttöön punakeltainen lippu joka varoittaa radan liukkaudesta muttei määrää ohituskieltoa. Ongelmaksi tulee vain etenkin hitaassa ja keskiryhmässä mahdollinen sekaantuminen punaiseen tai keltaiseen lippuun. Mietitään asiaa.
Siteeraus vanhasta Pikku-Kalle vitsistä:Kyllä se puna-keltainen lippu nyt aika selkesti erottuu jos sitä pidetään silleen kun kuuluu eli "seisovana", elikkä pidetään sieltä alareunasta kiinni, eikä anneta tuulen mukana liehua epämääräisesti.vaihtoehtoisesti käytössä voisi olla myös sininen lippu jolla kuivalla osalla voisi näyttää merkkiä edessäajavalle että tämä päästää takaatulevan ohitseen turvallisesti
Itseasiassa juttua on ollut jos orgin päiville otettaisiin käyttöön punakeltainen lippu joka varoittaa radan liukkaudesta muttei määrää ohituskieltoa. Ongelmaksi tulee vain etenkin hitaassa ja keskiryhmässä mahdollinen sekaantuminen punaiseen tai keltaiseen lippuun. Mietitään asiaa.
Sinistä lippua en niinkään kannattaisi, se on aika selkeästi kilpailuja varten missä kierroksella ohitettaville tätä näytetään. Nämä ajoharjoittelut kun eivät ole kilpailuja kaiketi ja ohittajalla on vastuu. Ei siellä tarvitse alkaa tilaa antamaan. Jos kulkee kovempaa niin siirtyy sitten vaikka nopeampaan ryhmään, tai ohittaa sellaisessa paikassa missä pääsee varmasti ja turvallisesti ohi.
Mie pääsin nippa nappa alta 1.50 keskiryhmässä mutta taisin olla kyl niitä hitaammanpuoleisia kuskeja.Ihan mielenkiinnosta, tuolla kun on vähän ollut noita päiviä niin millaista aikaa keskiryhmän nopeimmat ajelivat, entäpä nopean hitaimmat? ...kuivalla radalla siis.
No tästä mä olen tismalleen samaa mieltä.Kyllä Anun linja/vauhti oli paljon siistimpää kuin Guessin.
Ilmoista päätellen ne on kaikki kuvattu lauantaina ?Kivaa oli! Mite mie en näy missää nuis videois, prkl!![]()
sunnuntain videoita. En ollut lauantaina edes paikalla..Ilmoista päätellen ne on kaikki kuvattu lauantaina ?Kivaa oli! Mite mie en näy missää nuis videois, prkl!![]()