• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Kemoralla su-ma 16.-17.5.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumeetti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos kuvista!
062802jumpie_prv.gif

Muuten porukka lähti ihan asiallista kyytiä sinne radalle eikä ainakaan hitaassa ja keskinopeassa kovin repivää kiihdytystä mielestäni voi edes odottaa kaikilta.
Niinno siis tärkein nimenomaan on se kuskin asenne, ryhmästä riippumatta, että kun porttivahti näyttää että mene, niin menee, eikä ala itse arpomaan.
Ja sekö on arpomista jos päätä hiukan kääntää oikealle? Mut olkoon miten on en jaksa enää tingata sun kans asiasta.
Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä Hoo:n kanssa. Kun porttivahdin merkistä lähdetään radalle, tulee silti, toki kiihdyttäessä, vilkaista ja varmistaa, ettei sieltä tule joku yllättäen. varmasti tilaa on.
Jatkan Lunan ja Hoon viitoittamaa tietä tässä asiassa. Lähtiessä portilta Kemorassakin niin ei vie aikaa yhtään jos vilkaisee sinne varikkosuoralle. Itse en myöskään koskaan lähde varmistamatta luvan antajan informaatiota.

Jokaiselle meistä sattuu virheitä milloin missäkin niin en halua olla siinä paikassa jossa se virhe sattuu liputtajalle portilla.. Tämä ei tarkoita että liputtajat on huonoja ja että joskus ois sattunut edes mutta ihmisiä nekin vain on.

Edit: Siellä voi jokunen kuva olla peilikuvana, kun ilmeisesti tuo yksi softa jotain temppuilee.
Tai sulla on ollu kamera yl 45 astetta kallellaan ja exiffi on sitä mieltä ett pystykuva tjsp?
Alkuperäinen kuva on ok, mutta Autoimager softan läpi pienennetty versio on joissain tapauksissa kääntynyt peilikuvaksi. Siis ei hätää, kaikki ajoivat rataa oikeaan suuntaan
tounge.gif

Hienoja kuvakulmia on Haukka metsästänyt taas, kiitokset suuret! Sitä että oma asento ei ole parhaillaankaan kuin sinnepäin on paha laittaa kuvaajan syyksi, mutta tämän dokumentaation sekä parempien esimerkkien avulla sitä on taas hyvä yrittää vähän kerrallaan petrata.

Kiitokset kuvista!

Nämä ovat todella hyödyllisiä opettelussa. Plussaa vielä siitä että kuvia oli noin paljon ja kaikki onnistuneita!

-

Plussaa vielä siitä että kuvia oli noin paljon ja kaikki onnistuneita!
Hyvä, että joku on tyytyväinen, että kuvia on paljon. Joku toinen taas varmaan tuskastuu suuren kuvamäärän kanssa. Mutta itselläni ei ole aikaa etsiä tietystä ajajasta niitä parhaita otoksia - sen työn jätän teille. Siksi samasta ajajasta voi löytyä montakin hyvin samanlaista kuvaa.

...niin ja ne 1000 epäonnistunutta kuvaa poistettiin ennen julkaisua  
wink.gif

Kiitoksia kuvista! Näköjaan pääsee jammulla kuviin
useammin vanhalla Hondalla ...

P.s Kriisi ei sun olis tarvinnu kerhoon liittyä
wink.gif

Kiitos hyvin järjestetyistä ajopäivistä.

Omalta osalta ei mennyt aivan putkeen, yampun lootasta välivapaa ekaan mutkaan ja pihalle. Hietikolla pieni paini pyörän kanssa ja sitten lanssille tarkastamaan tilanne. Oikea olkapää otti vähän kipeää.
Vetelin terveyskeskuksessa saa erinomaisen nopeaa palvelua. Tunnissa kaksi kertaa lääkärin luona ja röntgen välissä. Solisluun kiinnityskohta olkapään luona on venähtänyt ja hoitona buranaa ja kantoside. Katsotaan tilannetta viikon päästä ... Oikeastaan nahkapuku päällä olkapää on parhaimmassa asennossa  
wink.gif

Kiitos vielä hyvistä kuvista. Oma pää kiikkuu kurvissa ihan vikapaikassa, mutta koitetaan parantaa seuraavaan kertaan.
Jake

Jaahas, pääsinpäs itsekin koneelle vihdoin. Siispä kiitokset kaikille osallisille, päivät sujuivat oikein mukavasti - muutama kiintiökaato mahtui joukkoon, mutta onneksi mitään vakavampaa ei sattunut ja Kirsinkin pahannäköisestä lipasta selvittiin säikähdyksellä ja ruhjeilla. Kelitkin suosivat ja lämpö helli niin radalla kuin varikollakin. Kaikinpuolin homma meni hienosti. Kiitokset erityisesti lippumiehille ja tasapuolisesti kaikille osanottajille!

Sitten vielä tuosta porttivahti-väännöstä, mitä tässä on ollut. Itse olin ikävä kyllä tuon koko kaksipäiväisen ainoan "läheltä piti" -tilanteen aiheuttaja ja siispä avaan asiasta sanaisen arkkuni. Porttivahti ei tässä tilanteessa toiminut vastoin ohjeita, vaan sohlasin tilanteen itse. Radalle lähti kaksi pyörää, joista itse olin jälkimmäisenä. Sisällä olikin kakkosvaihde, joten kiihtyvyys ei ollut sitä mitä sen olisi pitänyt olla, joten tästä johtui tuo turhan pieneksi jäänyt turvaväli. Perässä (vaan ei onneksi perään) tullut Antti tulikin asiasta ihan aiheellisesti juttelemaan heti setin jälkeen ja homma puitiin anteeksipyyntöineen jo siinä. Virheestä opittiin ja vaikka vika ei ollutkaan porttivahdin, on toimintatavoista ja porttivahdin ohjeistuksesta silti virinnyt ratavastaavien joukossa keskustelua. Käymme näitä asioita siis läpi ja palaamme asiaan viimeistään seuraavalla, Alastaron keikalla. Pahoittelut vielä tätäkin kautta Antille.

Tästäkin huolimatta loistokeikka, kiitokset kaikille! Jannelle erityiskiitos kuvaamisesta, jälleen laatutavaraa ja hullu määrä!
smile_org.gif

Pahoittelut vielä tätäkin kautta Antille.
Eipä mittään. Ajattelin "julkaista" asian ihan vain yhteiseksi hyväksi, jos vaikka sen seurauksena yksikin törmäys portilla vältetään; ne on kuitenkin niitä turhimpia ja kohtuu vaarallisia kaatoja. Omaa osaamattomuuttani en osannut tiukata ajolinjaani kesken mutkan / avauksen ja rako kaventui sen myötä nipin napin Hesarin mentäväksi eli yhtä syyllinen olin itse vaaratilanteeseen.
Päivän mietelause: "Portilla saa olla pikkuisen natsi"
biggrin.gif

Päivitetäänpäs ketjua.
Sinänsä harmiton ulosajo ykkösmutkassa johti sitten olkapääleikkaukseen. Olkapää operoitiin perjantaina Kampin terveystalolla, ja nyt ollaan saikulla helmikuun alkuun asti.

Ensi kesänä on tarkoitus olla taas riennoissa mukana. Tärkeimpänä sanomana on: Pitäkää vakuutukset kunnossa, ja käykää ajoissa lääkärissä. Nytkin selvisi vasta puolen vuoden jälkeen, ettei kyseessä ollutkaan pelkkä solisluun osittainen sijoiltaanmeno. Olkapäässä oli nivelkapseli vaurioitunut, ja korjausoperaatio kesti neljä tuntia.
Yritetään pitää jatkossa kumipuoli alaspäin.
Törmäillään varikolla,
Jake

Päivitetäänpäs ketjua.
Sinänsä harmiton ulosajo ykkösmutkassa johti sitten olkapääleikkaukseen. Olkapää operoitiin perjantaina Kampin terveystalolla, ja nyt ollaan saikulla helmikuun alkuun asti.

Ensi kesänä on tarkoitus olla taas riennoissa mukana. Tärkeimpänä sanomana on: Pitäkää vakuutukset kunnossa, ja käykää ajoissa lääkärissä. Nytkin selvisi vasta puolen vuoden jälkeen, ettei kyseessä ollutkaan pelkkä solisluun osittainen sijoiltaanmeno. Olkapäässä oli nivelkapseli vaurioitunut, ja korjausoperaatio kesti neljä tuntia.
Yritetään pitää jatkossa kumipuoli alaspäin.
Törmäillään varikolla,
Jake
Mulla kävi itellä juuri noin motoparkissa syksyllä 2009. Luulin/odottelin että paranee itsestään mutta eipä parantunutkaan. Olkapää paukkuu liikuttaessa ja on liikerata rajoittunut. Röntgenit ja ultaäänet segä magneetti kuvaukset on nyt lopulta käyty läpi 2 viikkoa sitten. Leikkaus ehkä odotettavissa kunhan tulokset analysoidaan. Vakuutusyhtiö yrittää väittää vammaa vanhaksi, koska odottelin liian pitkään että paranee ennenkuin ilmoitin asiasta. Kannattaa siis tehdä vahinkoilmoitus heti vaikka kuinka pienestä haaverista, jos jotain kuitenkin sattuu tulemaan jälkikäteen.

Itse kävin lääkärissä Vetelissä heti seuraavana päivänä. Vetelissä otettiin röntgenkuvat, joissa todettiin solisluun osittainen sijoiltaan meno. Kun olkapää ei syksylläkään osoittanut paranemisen merkkejä. Pystyin mm. aamulla liikuttamaan solisluun päätä useamman sentin. Kävin uudestaan ortopedillä. Lausuntona tuli, että olosuhteisiin nähden yllättävän hyvässä kunnossa. Paranee kevääksi  
thumbs-up.gif

Tämän jälkeen seuraavalle lääkärille, ja olin magneettikuvissa kahdessa päivässä. Kuvissa todettiin muutakin vaurioita, ja sain ajan leikkaukseen. Leikkaus piti olla jo kuukausi sitten, mutta yksi kuukausi meni vakuutusyhtiön kanssa "keskustellen". Vakuutusyhtiön mielestä magneettikuvaus oli tarpeeton, kuten myös leikkaus. Liikennevahingosta radalla ei ollut epäselvyyksiä.

Keskusteluissa ( vaati uuden E-lausunnon ym. ) päädyttiin kuitenkin operatiiviseen hoitoon ja magneettikuvauksen korvaamiseen. Nyt on paikat operoitu ja kuntoutus alkakoon.

Nähdään radalla ( ei törmäillä  
wink.gif
)
Jake

Back