Ja tässä vasta-argumentteja.Tosta itseasiassa puhuttiin perjantaina, eli että riittäisikö tietyssä tilanteessa vaan keltaiset ja antaisi ajon jatkua.edit. lisäystä sen verran, että mun mielestä ei tarvitsisi ihan jokaista hiekalle menemistä liputtaa punaisella pois, jos pyörä ja kuski pystyssä (eli kunnossa) eikä ole vaarallisessa paikassa.
Jos sinne joku nuppaa, niin se on sieltä haettava pois. Samahan se on hakea heti. Jossain vaiheessa se on noudettava kuitenkin ja joka tapauksessa se on jonkun ajoajasta pois.
Saa esittää vasta-argumentteja.
Jos pyörä ei ole pahassa paikassa, on vaikkapa teknisen vian (bensan loppuminen tms) vuoksi radan sisämutkassa tarpeeksi kaukana radasta, suoralla jne. niin siitä ei ole vaaraa muille. Tällöin ajo voi jatkua, raatoauto voi valmistautua lähtöön, ajaa ehkäpä jo varikkoteitä pelipaikan välittömään läheisyyteen ja kun ruutulippu on liehunut, mopo kyytiin ja varikkoteitä pois eikä ajoaikaa pala juurikaan hukkaan. Tuolla metodilla on toimittu meidän päivillä ja itse olen tälläkin kaudella kymmeniä pyöriä hakenut veks. Helpottaa huomattavasti jos on maastoajoon kelpoinen raatoauto jolloin ei tarvitse körötellä pitkin rataa vaan voi oikaista mistä haluaa.
Sitten jos pyörä on pahassa paikassa, kuten oli muun muassa ne kaksi pyörää keskiryhmässä Las Palmasin jarrussa, silloin punaiset liput ovat paikallaan.
Ja loppuun suosittelisin jokaiselle lippupisteelle toimitettavan jauhesammuttimet. Pyörän palaminen on harvinaista, mutta sitäkin sattuu ja jos sammutinta ei ole, niin silloin hätä on suuri. Aiheesta pieni videopätkä: http://www.youtube.com/watch?v=Lon0KdoFUrc
Eräällä itäsuomalaisella radalla kannattaa myös tarkastaa etukäteen onko sammutin toimiva malli vai ei. Nimimerkillä yhtä pyörää kahdella eri sammuttimella yrittänyt, vasta kolmas toimi. Onneksi sillä kertaa pyörä syttyi ratavarikolla ja ympärillä oli sammuttimia vaikka terävähampaisten lampaiden kaluttaviksi.
Jukka