• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Alastaro Ma 9.5.2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ephedrine
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meillä ois sama homma kun iskarit huollettiin talvella.Juutana on pirun vahva
wink.gif
niin nakitetaan se mukaan
Tai sitten tulette nykäisemään mua hihasta niin saatte mittauksen ajaksi lainaksi ohjauskolmiosta nostavan pukin.  
smile_org.gif
Ajattelitko mennä ohjauskolmion alle seisomaan?
biggrin.gif

Mulla ois kanssa painumien säätö takajousen osalta. Pidetään kunnon alustatalkoita, niin ei tartte niitä syyttää omasta hitaudesta alustan säätöjä...

Jos joku haluaa viime metreillä luopua hitaan ryhmän paikasta, niin mulle kelpais. yst.terv.nimim. "maanantai sittenkin vapaa"

Meillä ois sama homma kun iskarit huollettiin talvella.Juutana on pirun vahva
wink.gif
niin nakitetaan se mukaan
Tai sitten tulette nykäisemään mua hihasta niin saatte mittauksen ajaksi lainaksi ohjauskolmiosta nostavan pukin.  
smile_org.gif
Ajattelitko mennä ohjauskolmion alle seisomaan?
biggrin.gif
Kun on pituutta suotu näinkin runsaasti tuo kolmion alla seisominen onnistuu lähes kumartumatta. Nostamiseen siitä tuskin on paljon apua.
tounge.gif
Säätelen kyllä itsekin painumat kohdilleen maanantaina jos en huomenna ehdi.

Onko kellään lainata akkua Maanantaiksi? saa takas ajojen loputtua, oma oli parissa viikossa menny finaaliin. Ja kaupatkin on kiinni huomenna äitienpäivänä... Voin maksaa 5€ korvauksen lainasta.

Akun koko pitäis olla 8,6Ah ja akun mitat on suurin piirtein 150x87x93 muutaman millin heitot ei haittaa , ainakin seuraavasti pyöristä käy cbr 600rr,900rr ja 1000rr. Varmaan monissa muissa kyykyissä on saman kokoinen akku.

Laita vaikka privaa jos pystyt lainaamaan akkua maanantain ajojen ajaksi.
smile_org.gif

Oliko kausikorttilaisen mahdollista vaihtaa ryhmään kesken päivän, kortillahan sai valita ryhmän jossa ajaa. Alla minulle uusi laite jota ajattelin lähteä varovaisesti "sisäänajamaan" eli alottaisin hitaasta ja sitten mahdollisesti keskiryhmään?

Hei,

Tarkoituksenani olisi koostaa keskinopeen ryhmän ajosta jonkin asteinen pätkä.. joten jos porukalla kiinnostaa osallistua, niin pari kyssäriä tuossa ryhmässä ajaville:

- Montako kameraa ko. ryhmässä?
- Mitkä kamera asetukset (resoluutio jne.)
- Missä kamera kiinni pyörässä?
- Onko mahd. saada muiltakin kuvamateriaalia (ei pakattua) verkon yli?

Tämä sen takia, että helpompi editoida yhteen jos mahd. samanlaiset asetukset..

Omat asetukseni:

- Kuvalaatu: r4
- Sijainti: kypärä / tankki / sivukate

Ajatuksena olisi hienoa saada mahd. tilannekuvaa monesta kamerasta samalta hetkeltä mahd. monesta eri kuvakulmasta
smile_org.gif

- Kuvalaatu: r4
Itse suosin kuvanlaatuna r3:a. Sillä ei vielä menetä juuri kuvanlaadussa mitään, mutta mahdollistaa paremmin hidastuksien tekemisen editissä. Tämä siis ihan irrallisena kommenttina kameraan liittyen, ei huomiseen.
Mulla ollu kypärässä kiinni, ni sen takia tuo.. vois toki kokeilla myös r3 tuossa kypärässä.

EDIT: Käytän sitte tuota r3:sta huomenna, kun ihan hyvin toimi. Ainut vain, että pyörää ei näy enää kuvassa
smile_org.gif

parissa viikossa menny finaaliin
Pysyyks se käynnissä jos sen saa käyntiin?
Ts piuha akkuun kiinni ja hyppykaapeleilla+ulkosella akulla varikolla käyntiin jne.
Näin teen, kokeilin tänään tuota akku ja jostain kumman syystä se lähti käyntiin vaikka eilen ei luvannutkaan tosin juuri ja juuri lähti käyntiin.  Otan vara akun mukaan, jolloin voin kaapeleiden avulla käynnistää pyörän jos ei lähde tuollahuonolla akulla. Kiitos neuvosta´!

Oliko kausikorttilaisen mahdollista vaihtaa ryhmään kesken päivän, kortillahan sai valita ryhmän jossa ajaa. Alla minulle uusi laite jota ajattelin lähteä varovaisesti "sisäänajamaan" eli alottaisin hitaasta ja sitten mahdollisesti keskiryhmään?
Yleisesti vastattuna: ei onnistu.

Huomenna on rata myyty täyteen nopeata lukuunottamatta ja koska on kaunis keli, niin osallistujiakin varmasti on tulossa. Veikkaan, että kautta linjan kierrosajat on ainakin alkupäivän hieman normaalia huonompia, sillä kyseessä on suurimmalle osalle kesän ensimmäinen ratapäivä.

Kausikorttilaisille on luvattu, että siirto nopeampaan ryhmään onnistuu jossain vaiheessa kautta, mikäli taidot ja nopeudet nousee siirtoa puoltavaksi/vaativaksi, mutta siirtoja hitaampaan ryhmään emme tule suorittamaan ellei kuski ole vaaraksi muille ajajille.

Olisko vetoapua tarjolla nopeaan huomenna?
062802moto_prv.gif

Jotain niksejä pitäis keksiä että uskaltaisi viedä pyörää eikä pyörä miestä...
033102beer_1_prv.gif

Back