• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Ahvenisto 3.8.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumeetti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tämä keskustelu on kerännyt kohtuullisesti mielenkiintoa esim. eilisen , valitettavaan tuplarysäykseen päättyneen pk-tapaamisen perusteella.

Pahoittelen jos lukijoista tuntuu siltä että juttu jotenkin lässähti kesken lennon. Vääristeltyjen väitteiden ja suoranaisten valheiden oikomistahan jäi vaikka kuinka paljon, mutta eilisten keskustelujen jälkeen tulee vähän fiilis että miksi vaivautua. Jukka tietää puhuvansa paskaa, minä tiedän sen ja 90% lukijoista tietää sen. Loput ruskeakielet palvovat puolijumalaansa jonkun edun toivossa, eivätkä muuta puhetta usko.

Jo aiemmin koettuun kuvaan kuuluu myös tuo viimeinen, sävyltään täysin eri lajia oleva sovitteluviesti. Se on kuitenkin vain näennäistä, hyökkäys jatkuu jollakin verukkeella taas hetken päästä.

Jo pelkästään Jukan perustelut puuttua tähän keskustelun ovat onnettomat. Muka kaksikin ohitettua ovat hänelle kannelleet vaarallisista ohituksista, kun olen niin pelottava ettei minulle uskalla tulla suoraan puhumaan. Paskapuhetta. Jollei ole, niin ilmottautukaa nyt, lupaan etten pure ampumisesta puhumattakaan. Ohituksiahan tuolla oli paljon ja nopeuserot suuria nopean ryhmän puuttumisesta johtuen, mutta kun ei kukaan ole täpäriä ohituksia havainnut, peruste ontuu aikalailla. Todellisuudessa ohitukset sujuivat hyvällä nopeuserolla, mitään rinta rinnan mutkaan menoja ei ollut yhtään.

Sen uskon kyllä että vinkin tästä ketjusta Jukka on joltain saanut. Se kytkeytyy kuitenkin vuosi sitten käymäämme dialogiin. Oikea syy puuttumiseen lienee se että säälittävän narsistin perikuvaa Jukkaa suunnattomasti harmittaa kun näin kokematon, iältään vähän vanhempi kaveri tulee hänen leikkikentälleen ja ajaa 3 s kovemman kierrosajan. Siinä täytyy olla jotain hämärää. Valehtelee varmaan. Jollei niin sitten
valehtelee ajanottolaite. Jollei, niin sitten aika on tullut vain kavereiden ihailun halusta. Ainakin se on tullut mielettömällä riskillä, tuurilla ja mistään mitään ymmärtämättä. Kun Jukka itse haluaisi niin kovasti olla se paras ja ihalluin. Eihän keneltäkään nyt vain ole jäänyt huomaamatta se hänen kuutossijansa YCC-kisassa, eihän?

Joten tämä keskustelu ei mun panoksestani enää parane, radalla jatketaan läsnäolevien kesken.

Ja onhan siellä kaiken sonnan seassa ollut asiallista turvallisuusjuttuakin, siitä kiitos, Jukalle myös.

Ja jollei Legenda, scuuba ja Jukka piristäisi tätä palstaa jutuillaan niin olisihan tämä paljon kuivempi paikka. Harva saa järjesteltyä kansalle niin paljon leipää ja sirkushuveja kuin Jukka on tehnyt.

Pahoittelen jos lukijoista tuntuu siltä että juttu jotenkin lässähti kesken lennon. Vääristeltyjen väitteiden ja suoranaisten valheiden oikomistahan jäi vaikka kuinka paljon, mutta eilisten keskustelujen jälkeen tulee vähän fiilis että miksi vaivautua. Jukka tietää puhuvansa paskaa, minä tiedän sen ja 90% lukijoista tietää sen. Loput ruskeakielet palvovat puolijumalaansa jonkun edun toivossa, eivätkä muuta puhetta usko.

Jo aiemmin koettuun kuvaan kuuluu myös tuo viimeinen, sävyltään täysin eri lajia oleva sovitteluviesti. Se on kuitenkin vain näennäistä, hyökkäys jatkuu jollakin verukkeella taas hetken päästä.

Jo pelkästään Jukan perustelut puuttua tähän keskustelun ovat onnettomat. Muka kaksikin ohitettua ovat hänelle kannelleet vaarallisista ohituksista, kun olen niin pelottava ettei minulle uskalla tulla suoraan puhumaan. Paskapuhetta. Jollei ole, niin ilmottautukaa nyt, lupaan etten pure ampumisesta puhumattakaan. Ohituksiahan tuolla oli paljon ja nopeuserot suuria nopean ryhmän puuttumisesta johtuen, mutta kun ei kukaan ole täpäriä ohituksia havainnut, peruste ontuu aikalailla. Todellisuudessa ohitukset sujuivat hyvällä nopeuserolla, mitään rinta rinnan mutkaan menoja ei ollut yhtään.

Sen uskon kyllä että vinkin tästä ketjusta Jukka on joltain saanut. Se kytkeytyy kuitenkin vuosi sitten käymäämme dialogiin. Oikea syy puuttumiseen lienee se että säälittävän narsistin perikuvaa Jukkaa suunnattomasti harmittaa kun näin kokematon, iältään vähän vanhempi kaveri tulee hänen leikkikentälleen ja ajaa 3 s kovemman kierrosajan. Siinä täytyy olla jotain hämärää. Valehtelee varmaan. Jollei niin sitten
valehtelee ajanottolaite. Jollei, niin sitten aika on tullut vain kavereiden ihailun halusta. Ainakin se on tullut mielettömällä riskillä, tuurilla ja mistään mitään ymmärtämättä. Kun Jukka itse haluaisi niin kovasti olla se paras ja ihalluin. Eihän keneltäkään nyt vain ole jäänyt huomaamatta se hänen kuutossijansa YCC-kisassa, eihän?

Joten tämä keskustelu ei mun panoksestani enää parane, radalla jatketaan läsnäolevien kesken.

Ja onhan siellä kaiken sonnan seassa ollut asiallista turvallisuusjuttuakin, siitä kiitos, Jukalle myös.

Ja jollei Legenda, scuuba ja Jukka piristäisi tätä palstaa jutuillaan niin olisihan tämä paljon kuivempi paikka. Harva saa järjesteltyä kansalle niin paljon leipää ja sirkushuveja kuin Jukka on tehnyt.
Hah hah. Sä olet hupaisa. Ensin iniset, että joku viljelee valheita, sitten olet jo kyseenalaistamassa sitä, etteikö joku olisikaan minuun ollut yhteydessä. Kyllä oli, mutta etiikkaan kuuluu niin toimittajilla kuin eräillä muillakin ammattikunnilla olla tietolähteitä paljastamatta ja muutoinkin pysyä vaitiolovelvollisuuden rajoissa.

Itse en ole vielä kovinkaan paljon perskärpäsiä ympärilläni havainnut, mutta jos sinä pienessä (älä suutu tuosta sanasta) mielessäsi niin visioit, niin vapaasti vain.

En ole sinua leikkikentilläni havainnut, mutta jos sanot ajavasi kolme sekuntia nopeammin, niin miten jos näyttäisit sen toteen etkä ryhtyisi Legend-Jorma II:ksi. Seuraava tilaisuus olisi Motoparkissa. Turvallisuussyistä en osallistu mihinkään pimeisiin kisoihin vaan ihan oikeisiin joissa hommat ovat hanskassa. Voin jopa sponsoroida sinulle osallistumisen. Jos haluat odottaa tulemaan kesään syystä tai toisesta, niin se käy myös. Hoidetaan tuo kisassa ja virallisilla ajanottolaitteilla. Kun täräytät Alastarolla 1:24.62, Kemoralla 1:10.94, Botniaringillä 1:10.411 ja Motoparkissa alle 1:30, lupaan tulla taputtelemaan vaikka pahvikuvaasi olkapäälle.

Jos taas todistelet nopeuttasi Ahvenistolla, niin sopivaa ja luotettavaa korvaussummaa (kattaa loppuelämän hoitokulut + muut menot) voin tulla sinnekin kokeilemaan menetkö 3 sek kovempaa. Ilman kunnon korvausta riskinotto sillä radalla on typerää, mutta onneksi meillä on Darwin ja luonnonvalinta ja se parivaljakko siivoaa aina ennemmin tai myöhemmin tietyt yksilöt pois.

Kerrot olevasi kovempi ja annat ymmärtää muiden valehtelevan, mutta sinun olevan totuudentorvi, joten tässä tilaisuus. Motoparkissa kun täräytät 1:28 alle, niin olet taatusti minua 3 sek nopeampi. 1:30 alkuisella et aivan välttämättä ole, joten jos matalan 1:30 vedät, niin älä kaikkia ropojasi lyö sen puolesta, että yli 3 sekunnilla jään.

Lopeta siis nillitys ja tule oikeisiin kisoihin näyttämään kaapille paikka ja treeneissä voi sitten ohitella vähän varovaisemmin. Painoerokin lienee hyväksesi ja minua pienempi koko on vain etu tässä leikissä (ks. vaikka kotimaiset kärkinimet, saati ulkomaan elävät).

Eli tarjous on tässä. Minä kustannan kisan osallistumismaksun. Leikkikenttä ei ole silloin minun koska jäävään itseni aina kisojen ajaksi, joten sekään ei muodostune esteeksi. Vastaamattomuus tai tukku selityksiä johtavat samaan laatikkoon tiputtamiseen Legendin kanssa. Voin jopa neuvoa (epäystävällisesti) ja avustaa pyöräsi saattamiseen kisakuntoon. Omani on myös kilvellinen.

Jukka

Ahvenistolla jatketaan 17.8. Tervetuloa vaan kokeilemaan. Jollei siellä näy niin lopeta turha lässytyksesi.

Ahvenistolla jatketaan 17.8. Tervetuloa vaan kokeilemaan. Jollei siellä näy niin lopeta turha lässytyksesi.
Oletko hommannut sinne virallisen ajanottolaitteiston, kilpailuluvat jne. vai katsotko aikaa kalenterista tai jostain muusta mihin sitten näppituntumalta laitellaan virhekertoimia sään ja mielialojen mukaan? Valitettavasti meillä joilla on lisenssit ja tiettyjä rooleja tietyissä jutuissa, niin luvattomiin kisoihin osallistuminen on sanktioitu.

Jos siis oikeisiin kisoihin et uskallaudu, niin ymmärrän toki. Itseäni ei haittaa vaikka siellä huomattava joukko onkin minua nopeampia, toisilla reaalielämä voi murskata unikuvat.

Suosittelen myös osallistumaan Radalle.comin tilaisuuksiin ja All Rightin edessä järjestettäviin mopomiitteihin. Niissä tilaisuuksissa voi olla porukan nopein ja sanKari.

Ahvenistolla ajan halutessani alle 1:25 kuivalla, se on aivan selvä asia. Siihen sisältyy kuitenkin sen verran suuri riski, etten ilman kohtuullista korvausta ole valmis moista ottamaan. Minulle kohtuullinen korvaus ei ole sama asia kuin olla jonkun nettisaitin nopein, sillä ei osta parasta rullatuolia eikä yksinäishuonetta kuntoutuksen ajaksi. Ajan 1:30.6 olen ajanut kolme vuotta sitten ja tuloksia googlettamalla voit suhteuttaa sen muihin ratoihin ja tuolloinkaan en todellakaan limiitillä ajanut.

Pyydä Jorma sinne radalle tai aja vaikka tiellä 1835 kisaa hänen kanssaan. Unimaailmat unimaailmoja, siellä on teidänkin hyvä kohdata. Ja imperatiivimuodossa sinun on turha kirjoittaa minulle, saattaa vain verenpaine sulla kohota ja ääni koventua, mutta muuta vaikutusta ei tapahtune.

Jukka

Näinhän tämä on. Välillä sitä tulee ärsyynnyttyä jutuista, mutta kun tietää vähän taustoja niin osaa suhtautua näihinkin juttuihin omalla arvollaan. Hauskaahan tätä vääntöä on ollut seurata ja parikin kertaa saanut muutamasta kommentista nauraa makeasti
tounge.gif

Vaikka itestä tultiin ohi oikealta ja vasemmalta niin paljon turvallisemmalta meininki tuntui keskinopeassa kuin hitaassa ryhmässä. Eli siis itse aiheutin vain tilanteita muille
tounge.gif

Olen havaitsevinani jotain samaa Jukka-sedän (onkohan hän todellisuudessa setä vai eno vai ei kumpaakaan ?) ja Legendaarisen Jorman saamisessa muiden ehdottamiin ratasessioihin.
Molemmille pitää laittaa tietyt perusasiat valmiiksi.
Toiselle MotoGP tasoinen pyörä, tallin tuki ja riittävä harjoitteluaika. Toiselle taas riittävä rahallinen korvaus riskistä, jonka rata-ajo ehdotetulla radalla aiheuttaa
biggrin.gif

Jatkakaa vaan vääntöä. Hauska näitä on lueskella.

Olen havaitsevinani jotain samaa Jukka-sedän (onkohan hän todellisuudessa setä vai eno vai ei kumpaakaan ?) ja Legendaarisen Jorman saamisessa muiden ehdottamiin ratasessioihin.
Molemmille pitää laittaa tietyt perusasiat valmiiksi.
Toiselle MotoGP tasoinen pyörä, tallin tuki ja riittävä harjoitteluaika. Toiselle taas riittävä rahallinen korvaus riskistä, jonka rata-ajo ehdotetulla radalla aiheuttaa  
biggrin.gif

Jatkakaa vaan vääntöä. Hauska näitä on lueskella.
No, nyt meni vähän paksuksi. En ole todellakaan tekemässä helantoja tai legendejä. Voin minä tulla vaikkapa Alastaroon ja otetaan siellä lähtöharjoitukset ja testataan siinä sitten kolmen kierroksen koitoksessa onko Kari sen kolme sekuntia nopeampi vai ei. Jos tuollainen ei sovi järjestäjälle perjantaina, niin meidän päivillä la ja su se kyllä onnistuu.

Alastarolla se on turvallista. Alastaro on minulle suhteessa heikoin rata (Kemoralla, Botniaringillä ja Motoparkissakin pärjään paremmin). Ahveniston tunnen parhaiten, mutta se on turvallisuusriski ja järjetöntä riskiä on typerä ottaa ilman sopivaa palkkio-odotusta. Venäläistä rulettiakin olen valmis pelaamaan kun joku iskee tarpeeksi rahaa tiskiin, mutta vain kerran ja sitä on oltava sitten tarpeeksi.

Ahvenistolla riskit ovat liian suuret. Alastarolla mahdollinen virhe johtaa hiekkakylpyyn, Ahvenistolla ruumishuoneelle tai tehohoitoon. Eli jos Alastaro käy pe, la tai su, olen mukana. Sateella ei suotta vaikka sateella pärjäänkin suhteessa paremmin. Motopark käy myös. Kemoralle ja Botniaringille en tuota varten jaksa erikseen vaivautua tänä vuonna, ensi vuonna käy kyllä niilläkin.

Jukka

Oletko hommannut sinne virallisen ajanottolaitteiston, kilpailuluvat jne. vai katsotko aikaa kalenterista tai jostain muusta mihin sitten näppituntumalta laitellaan virhekertoimia sään ja mielialojen mukaan? Valitettavasti meillä joilla on lisenssit ja tiettyjä rooleja tietyissä jutuissa, niin luvattomiin kisoihin osallistuminen on sanktioitu.

Jos siis oikeisiin kisoihin et uskallaudu, niin ymmärrän toki. Itseäni ei haittaa vaikka siellä huomattava joukko onkin minua nopeampia, toisilla reaalielämä voi murskata unikuvat.

Suosittelen myös osallistumaan Radalle.comin tilaisuuksiin ja All Rightin edessä järjestettäviin mopomiitteihin. Niissä tilaisuuksissa voi olla porukan nopein ja sanKari.

Ahvenistolla ajan halutessani alle 1:25 kuivalla, se on aivan selvä asia. Siihen sisältyy kuitenkin sen verran suuri riski, etten ilman kohtuullista korvausta ole valmis moista ottamaan. Minulle kohtuullinen korvaus ei ole sama asia kuin olla jonkun nettisaitin nopein, sillä ei osta parasta rullatuolia eikä yksinäishuonetta kuntoutuksen ajaksi. Ajan 1:30.6 olen ajanut kolme vuotta sitten ja tuloksia googlettamalla voit suhteuttaa sen muihin ratoihin ja tuolloinkaan en todellakaan limiitillä ajanut.

Pyydä Jorma sinne radalle tai aja vaikka tiellä 1835 kisaa hänen kanssaan. Unimaailmat unimaailmoja, siellä on teidänkin hyvä kohdata. Ja imperatiivimuodossa sinun on turha kirjoittaa minulle, saattaa vain verenpaine sulla kohota ja ääni koventua, mutta muuta vaikutusta ei tapahtune.

Jukka
Mä en nyt ihan ymmärrä mitä sinä taas kirjoittelet ja kiertelet  
withstupid.gif
Jopa näin ihan pelkällä ammattikoulu koulutuksella ymmärrän, että tässä on puhuttu ja puhutaan Ahvenistosta. Ei Alastarosta, ei Motoparkista, ei Kemorasta vaan Ahvenistosta. Taisi tulla aikaisemmin jo selväksi, että Kari ei ole sinua 3sek nopeampi muilla radoilla - ainakaan vielä.
Ja kysehän ei varmaan ole mistään oikeasta kisasta, kun ei MotOrgin päivillä Ahvenistolla saa edes kilpailla. Kumpikin ajaa päivän siellä omaa tahtiaan ja päivän lopussa katsotaan millainen aika löytyy. Joten noiden kisa juttujen mukaan vetäminen kuullostaa vain tekosyiltä.
Tuo brassailu Ahveiston ajamattomalle unimaailma-ajalle alle 1.25 alkaa kuullostamaan jo aika Legendaariselta. Sellaisen kuvan olen sinusta saanut, että "teot puhukoot puolestaan" olisi kunniassa eikä tällaiset lapsellisen "kyl mä vittu ajan kovempaa vittu ku su vittu faijas" tyyliset heitot. Ellei sitten tämä sinun 1.25 alitus ollut tarkoitettu ajettavaksi formulalla. Joka voisi olla lähempänä sinun kirjoitustyyliäsi jossa halutaan tarkoituksella johtaa ihmisiä harhaan.

Olisiko kauhean vaikea sanoa vaikka suoraan, että "En halua tulla Ahvenistolle ajamaan noin lujaa oman turvallisuuteni takia ja jätän kutsun väliin. Joten olet minua noin 3sek nopeampi Ahvenistolla."?

Mä en nyt ihan ymmärrä mitä sinä taas kirjoittelet ja kiertelet  
withstupid.gif
Jopa näin ihan pelkällä ammattikoulu koulutuksella ymmärrän, että tässä on puhuttu ja puhutaan Ahvenistosta. Ei Alastarosta, ei Motoparkista, ei Kemorasta vaan Ahvenistosta. Taisi tulla aikaisemmin jo selväksi, että Kari ei ole sinua 3sek nopeampi muilla radoilla - ainakaan vielä.
Ja kysehän ei varmaan ole mistään oikeasta kisasta, kun ei MotOrgin päivillä Ahvenistolla saa edes kilpailla. Kumpikin ajaa päivän siellä omaa tahtiaan ja päivän lopussa katsotaan millainen aika löytyy. Joten noiden kisa juttujen mukaan vetäminen kuullostaa vain tekosyiltä.
Tuo brassailu Ahveiston ajamattomalle unimaailma-ajalle alle 1.25 alkaa kuullostamaan jo aika Legendaariselta. Sellaisen kuvan olen sinusta saanut, että "teot puhukoot puolestaan" olisi kunniassa eikä tällaiset lapsellisen "kyl mä vittu ajan kovempaa vittu ku su vittu faijas" tyyliset heitot. Ellei sitten tämä sinun 1.25 alitus ollut tarkoitettu ajettavaksi formulalla. Joka voisi olla lähempänä sinun kirjoitustyyliäsi jossa halutaan tarkoituksella johtaa ihmisiä harhaan.

Olisiko kauhean vaikea sanoa vaikka suoraan, että "En halua tulla Ahvenistolle ajamaan noin lujaa oman turvallisuuteni takia ja jätän kutsun väliin. Joten olet minua noin 3sek nopeampi Ahvenistolla."?
Et ymmärrä ja ymmärrät, kohta minäkään en ymmärrä. Jos saat minulle vakuutusyhtiöstä lapun, että vakuutukseni jotka ovat voimassa kilpaharjoittelussa ja kisoissa Moottoriliiton hyväksymillä radoilla, ovat voimassa myös tuossa tilaisuudessa Ahvenistolla tai vastaavan takuusumman järjestät (käteinen tai pankkitakaus), niin toki tulen Ahvenistolle. Noiden normien tulkinnasta mikä on kilpailua ja mikä ei, en tarvitse opetusta, sen puolen uskoisin jo osaavani riittävällä tasolla.

Kari on ajanut nopeammin Ahvenistolla mitä olen ajanut siellä 2006 tai sitä aikaisemmin (minä olen ajanut muuten nopeammin siellä mitä Saarinen kisoissa aikanaan). Kari on myös oppinut kävelemään aikaisemmin kuin minä ja luultavasti puhumaankin, myönnettäköön. Ja Jorma on minua nopeampi varmasti tiellä 1835, sillä itse ajelen rajoitusten mukaan siellä. Sen verran köyhä olen, että joudun elämään nykyisten ja tulevien tulovirtojen, en pääomatulon, voimin, joten enpä viitsi ottaa täysin tarpeetonta riskiä. Ajakoot siellä ja saahan siitä hyvää mieltä kun pääsee jopa lähelle soolopyörien rataennätystä. Nykypyörillä se olisi aivan eri lukemissa, joten siitä vaan. Jos Ahvenistolla tapattaa itsensä tai vammauttaa pahasti, niin tyhmyydestä palkittiin. Sen verran monta kuskia olen sieltä sairaalaan toimituttanut, osalla selkärangassakin murtumia, joten tiedän kyllä mistä kirjoittelen.

Jos se hyvää mieltä tuo, niin julistettakoon Kari Ahveniston nopeimmaksi ja rohkeimmaksi kuskiksi ja Legend-Jorma tien 1835 kruunaamattomaksi kuninkaaksi. Jos on halua, niin voin teettää pokaalit ja jakaa vaikka sopivassa tilaisuudessa. Jorma tuskin hakemaan tulee, Habbohotellissaan varmaan päivystää, Kari saattaa livenäkin näkyä jossain ratatapahtumassa.

Edittiä sen verran, että jos tuo (lainaus Karin kirjoittamasta) "Oikea syy puuttumiseen lienee se että säälittävän narsistin perikuvaa Jukkaa suunnattomasti harmittaa kun näin kokematon, iältään vähän vanhempi kaveri tulee hänen leikkikentälleen ja ajaa 3 s kovemman kierrosajan" tarkoittaa sitä, että olisin nyt säälittävän narsistin perikuvana miehelle ja saavutukselleen harmistunut, niin kerrottakoon, etten ole. Jos Kari kirjoittaa hienomman aineen kuin mitä minä kirjoitin ala-asteella, niin vilpittömän onnellinen hänelle. Jos vuolee hienomman puuhevosen nyt kuin mitä minä muinoin, katkeruus ei iske. Ahveniston moottorirataa en laske leikkikentäkseni, koska en siellä käy edes treenailemassa, vedämme siellä ainoastaan ennakoivan ajon kurssit, joten leikkikentäkseni lasken Alastaron, Botniaringin, Kemoran ja Motoparkin. Jos Kari väittää olevansa 3 sekuntia nopeampi noilla leikkikentilläni, haluan sen nähdä. Jos taas menee nopeammin kuin minä 3-4 vuotta sitten, niin siihen pystyy sokea esterikin ja se nyt mikään meriitti ole, ei edes nämä tämän vuoden ajat, tuskin mitkään tulevistakaan.

Toivottavasti tämä keskustelu ei innoita ketään kokeilemaan rajojaan Ahvenistolla. Valtaosa ei vain tajua mitä sillä radalla voi tapahtua kun pyörä lähtee käsistä noissa 1:25-1:30 väliin osuvissa vauhdeissa. Vesa Kalliolle 1:25 on täysin turvallista köröttelyä Ahvenistolla, aloittelevalle kuskille taas hengenvaarallista vaikkakin kohtuullisen helposti saavutettavissa.

Jukka

Hohhoijaa. Hatunnoston arvoinen suoritus kyllä tämä (sana)sotiminen. Ei olisi meikäläisestä moiseen.

Aku Ankkaa lainatakseni: "Sä oot okei, mä oon okei! Me ollaan reloja eikä kelata pahoja. Rauhaa ja rakkautta, veli. Heitetään vähän läppää!"

Eiköhän nyt ole annettu väärin ohitetuille riittävästi aikaa ilmoittautua. Eipä heitä ole näkynyt, mikä ei varmaan yllätä ketään paikallaollutta. Jukkaa tukemaan saattaa tietysti ilmestyä vielä joku vasta rekisteröitynyt, yhden viestin  ”matti_tt” edellisen Motopark-keskustelun tapaan, joka sitten häipyy jälkiä jättämättä kun asiaa vähän yleisemmin ihmetellään. Kannattaa vähän pohtia niiden kommenttien painoarvoa.

Sen uskon kyllä että vinkin tästä ketjusta Jukka on joltain saanut. Se kytkeytyy kuitenkin vuosi sitten käymäämme dialogiin. Oikea syy puuttumiseen lienee se että säälittävän narsistin perikuvaa Jukkaa suunnattomasti harmittaa kun näin kokematon, iältään vähän vanhempi kaveri tulee hänen leikkikentälleen ja ajaa 3 s kovemman kierrosajan. Siinä täytyy olla jotain hämärää. Valehtelee varmaan. Jollei niin sitten valehtelee ajanottolaite. Jollei, niin sitten aika on tullut vain kavereiden ihailun halusta. Ainakin se on tullut mielettömällä riskillä, tuurilla ja mistään mitään ymmärtämättä. Kun Jukka itse haluaisi niin kovasti olla se paras ja ihalluin. Eihän keneltäkään nyt vain ole jäänyt huomaamatta se hänen kuutossijansa YCC-kisassa, eihän?

Edellinen on tietysti aika rankka syytös minulta. Se ei kuitenkaan ole itse keksimäni. Jo vuosi sitten Jukan aloitettua rähjäyksensä minua vastaan, kaksi hänet paremmin tuntevaa ilmoitti mulle privana että Jukka ei siedä tälläisiä puskasta tulevia vanhempia tyyppejä, joiden kehitys menee vähän eri uraa kuin hänen omansa. En uskonut oikein tuossa vaiheessa että kukaan vapaana kulkeva ja mitä ilmeisemmin oikeustoimikelpoinen aikuinen henkilö voisi olla noin pikkusieluinen. Tämänkertaisen hyökkäyksen yhteydessä sain taas saman vinkin Jukan lähipiiristä, ja kun AnttiJ kirjoitteli että takana saattaa olla jotain muutakin kuin huoli jalkatappien raapimisesta, oli pakko pysähtyä hetkeksi miettimään noita Jukan vaikutteita. Ja kyllähän Jukka taisi itse paljastaa asian oikean laidan. Hän kirjoitti Motopark-ketjussa:

Jos oikeasti luulit, että dissaan sinua nopeutesi johdosta, olit väärässä
ilman että kukaan oli siihen mennessä edes vihjannut mitään tuohon suuntaan. Kun on nähnyt miten totuus Jukan kynässä (näppiksessä) vääntyy, ei ollut vaikeaa tehdä tarvittavia johtopäätöksiä. Toivon että olen väärässä. Osoita Jukka hyvä se jättämällä minut rauhaan.

Mutta sitten itse asiaan mistä tämä debatti sai alkunsa elikkä ajonaikaiseen riskitasoon. Useat kaverit ovat käyneet kyselemässä ajon jälkeen että paljos meni, ja sitten on vertailtu aikoja. Tämän keskustelun perusteella joku saattaa nyt kuvitella minun riskeeraavan sen vuoksi että olisi sitten kyselijöille esitettävänä aina vain parempia kierrosaikoja. Tämä huoli on kuitenkin täysin turha. Mä ajan vain sellaista vauhtia missä pyörä tuntuu olevan täysin hallinnassa, ja tuolla kumiprofiililla kallistusvaraa vielä riittää vaikka tappi vähän lyö kipinää. Täysin päinvastoin kuin Jukka, mä en minkäänlaisella rahasummalla lähtisi lisäämään riskiä paremman kierrosajan toivossa. En miljoonilla enkä miljardeilla. Mulla on nimittäin kotona sellainen ihminen joka odottaa että palaan sinne terveenä, eikä mikään summa maailmassa voisi korvata terveyden menetystä ja siitä aiheutuvia yhteisten elämysten pois jäämistä. En tiedä kuka Jukkaa kotona odottaa, onko onnistunut roudaamaan sinne virolaisen huoran (ei, minulla ei ole tietoa että olisi sellaista käyttänyt) tai irc-galleriassa olevan mp lumihangessa, kuski sarvissa paidattomana-kuvan  (ei, en tiedä onko kuva vielä siellä enkä viitsi mennä tutkimaan, mutta vuosi sitten kuulemma oli) innoittaman pissaliisan (ei ole tietoa sellaisenkaan käytöstä) vai odottaako kukaan, mutta rahaa vastaan hän on valmis pelaamaan vaikka venäläistä rulettia. Minä en ole.

Minulla ja Jukalla on selkeästi huono vaikutus toisiimme. Koska en katso olevani velvollinen nielemään ikuisen opiskelijan perättömiä juttuja sellaisenaan, joudun vastaamaan samalla ala-arvoisella tyylillä joka on mulle vieras. Jos joku näitä lukeva ei tunne taustoja, on näiden juttujen perusteella minusta saavansa kuva kohtuuttoman kaukana todellisesta.

Minä puolestaan saan yleensä huutoihinsa vastaavan Jukan alentumaan jopa Legendaa alemmalle tasolle onnettomine selityksineen ja vaatimuksineen. Jopa Legendan vaatimat motogp-pyörät lisukkeineen lienevät helpommin järjestettävissä kuin Jukan vaatimat miljoonat. Ja kuitenkaan en ole edes mitään haastetta esittänyt, Jukka on laittanut omat Apparan kierrosaikansa esiin ja minä ilmoitin omani. Niiden välinen ero on lienee se 3 s kun unohdetaan tuhannesosat. Sillä tuleeko Jukka Ahvenistolle tai mille hyvänsä radalle ajamaan samaan aikaan minun kanssani, ei ole minkäänlaista vaikutusta minun ajooni tai ajamiseni riskitasoon. Ainoa vaikutus on se että jos Jukka on paikalla, joudun vetämään spraymaalilla merkit kohtuullisen matkan päähän hänen autonsa ympärille ja pysytellä merkkiviivan ulkopuolella. Tämä vain siksi etten halua kuunnella hänen varastelusyytöksiään enää ikinä.

Huono vaikutukseni näkyy myös siinä että Jukan kirjoitusten ennustettavuus on kasvanut ja yllätyksellisyys romahtanut.  Kuten ylempänä totesin, hänen sovittelevan sävyinen kirjoituksensa on vain hämäystä ja täyslaidallinen on tulossa hetken päästä. Näin kävi. Kirjoitusten mielenkiintoisuus kärsii siitä kun juoni on etukäteen selvillä, aivan kuin Legendasta voi etukäteen päätellä koska argumentit loppuvat ja naapurin Ville – Einarin isän pelottelukokemusten esittely alkaa. Se on säälittävää, toivoisin yllättävämpiä käänteitä Jukan jorinoihin.

Jukka kielsi käyttämästä imperatiivimuotoja hänen kanssa kirjoitettaessa. Niinpä en käytä. Pyydän vain kohteliaimmin: Voisitko Jukka jättää minut rauhaan kun meidän vaikutuksemme toisiimme ei ole kunniaksi kummallekaan. Netti on pullollaan tyyppejä jotka mielellään vääntävät sinun kanssasi erilaisista asioista vaikka maailman tappiin. Minä en. Nytkin mua risoo isosti kun myöhästyin näiden typeryyksien takia torstai-ajoja edeltävästä rupattelutuokiosta puoli tuntia ja sen takia jäi jutut Tapsa_V:n ja muiden oikeasti fiksujen tyyppien kanssa väliin. Mä ajelen omia ajojani täällä orgin porukoissa enkä häiritse sinua millään tavalla. En tule järjestämiisi ajoihin tai tapahtumiin. Jospa antaisit minun olla vastaavalla tavalla rauhassa. (ei ole imperatiivi vaan nöyrä pyyntö).

Koska on täysin selvää että em. pyyntöni ei sinulta vastakaikua saa, ilmoitan tässä jo etukäteen että tämä dialogi muuttuu tästä hetkestä monologiksi jossa sinulla on sekä pää- että kaikki sivuosat.

Jos jollain muulla on asiasta jotain kommenttia niin vastailen tietty parhaan tietämykseni mukaan.

Ja jos tästä nyt jotain pitäisi muistaa niin se, että Ahvenisto on oikeasti vaarallinen rata liikaa yrittävälle motoristille. Olkaamme siis erityisen varovaisia siellä ajaessamme.

Pyydän vain kohteliaimmin: Voisitko Jukka jättää minut rauhaan kun meidän vaikutuksemme toisiimme ei ole kunniaksi kummallekaan.
Ikuinen opiskelija hylkää pyyntösi. Sen verran tässä joutoaikaa keksiessäni mikä olisi seuraava koulu minkä aloittaisin, joten oikaisen vähän vääriä käsityksiäsi. Saatat löytää tästä viestiketjustakin toisen minua lähestyneen ja jos lähestyt taas moderaattoria, hän voi paljastaa, että kirjoittanee vielä aivan eri ip-osoitteesta kuin minä ja näyttääkin jopa aivan erilaiselta kuin minä.

Väitteesi siitä, että minua ottaa pattiin joku minua vanhempi (mitä ilmeisestikin olet) joka etenee aivan eri tahtia kuin minä (mitä sinä taas et tee), on väitteenä suorastaan surkuhupaisa. Voit vaikka haastatella kilpakuskeista jotka minua vanhempia ja edistyneet aika vauhdilla, alkuun vaikka Pennaa, Hyyrönmäkeä jne ja kysäistä kuinka armottoman katkera ja harmistunut olen heidän kehityksestään. Etsi sitten lisää.

Vielä hilpeämpi on tuo "Jukan lähipiiri". Mikäköhän se sellainen lähipiiri on kun en katso sellaista omaavani. Oletko ehkä käynyt unimaailmassa juttelemassa kanssani vai alkatko kuulemaan samoja ääniä kuin höpsö-Jorma?

Olet ajanut Ahvenistolla nopeammin kuin minä katurenkailla varustetulla vakiokuntoisella kusiaisella kolme vuotta sitten, hienoa. Ajoit jopa huimasti nopeammin kuin mitä Jarno Saarinen ajoi samalla radalla kisoissa, vielä hienompaa.

Yritähän nyt saada itsesi vaikka kilpakentille, niin pääset kokeilemaan huimaa kehitystäsi kaltaistesi kanssa, niin ei tarvitse päteä ratapäivillä johon osallistuu pääsääntöisesti gorepuvuissa mutka-ajoa harjoittelevia katukuskeja. Sanasodassa tuskin pärjäät, verbaalinen anemiasi alkaa olemaan sitä luokkaa kaikkine huoravihjauksinesi.

Tunsit kiinnostusta kärryäni kohtaan, nyt kiinnostaa jo mitä mahtaa kotoani löytyä. Haluaisitko tulla sinnekin kurkkimaan?

Tsemppaa nyt vähän iso mies (tässä yhteydessä viittaan vain ikääsi). Tuolla tekstilläsi saatat itsesi samalle tasolle vittua välimerkkinä viljelevän henkistä ja fyysistä kasvuvaihetta odottavan teinin kanssa. No, osalla heistä on vielä toivoa niin henkisen kuin fyysisenkin kasvun kanssa, joten heitä kohtaaan en tunne sääliä. Jos olet piparia vailla, laita koodia. Eiköhän me sulle joku pubiruusu saada, niin ei tarvitse noin katkeralta kuulostaa. Jos oikein kauniisti sitten kiität, saatamme antaa kylmän olusenkin ja sitten toivotamme hyvää kotimatkaa.

Jukka

Back