• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Ahvenisto 19.5.2008, klo 9-20

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se olin mä. Mitäs tuosta, itse asiassa ymmärsin kyllä sun käsimerkit.  
smile_org.gif

Ei siinä mitään oikeaa vaaratilannetta tullut, vähän joutu kyllä ajolinjaa muuttamaan..
tounge.gif

Tulee ajettua sellaisella reservillä, ettei ihan heti olis kaiteita halailemassa.[/QUOTE]
Hyvä näin!
Mä pelästyin siinä tilanteessa sitä kun muutit ajolinjaasi ulkokurvin suuntaan jossa rata oli likainen ja pito huonompi. Mutta kuten sanoit hyvä että oli niitä reservejä jäljellä.

Tässä uutta pätkää noin kierroksen verran.. Ahvenisto

Tuolla tuubissahan pystyy siitä kuvan oikean alareunan vierestä valitsemaan 'watch in high quality', jolloin tosta puurosta saa jotain selvää..
tounge.gif

En saanut yön aikana läpi kokonaista settiä, vaan meni poikki siirto..
sad_orig.gif

Kiitokset myös mun puolesta kaikille jotka oli paikalla, erityisesti myös TeroT:lle kouluttajavahvistuksesta. Tosi hieno päivä tuosta tuli, kotiovelta kotiovelle 15 tuntia kaikkineen, tuppasi eilinen olemaan vähän hiljainen duunipäivä.

MAINOS:

Muistakaas varsinkin koulutusryhmäläiset EAK-jatkokurssi mistä mainitsin, kurssi asiat täydentää Apparalla opittuja juttuja. Tiedossa on mm. jarrutuksia ja väistöjä tosielämän nopeuksista. Tilaa on vielä paljon ja ry maksaa puolet jäseniensä osallistumismaksusta.

Kaikki palaute on erittäin tervetullutta ja toistaiseksi sitä voi antaa vaikka tähän topiciin tai myös privana suoraan minulle tai jensille. Katsotaan josko jatkoa varten saisimme oikein oman palautelomakkeen tätä varten.
Mä jo tuolla toisaalla aiemmin ehdotin toisenkin ajajakokouksen pitämistä esim. klo 12.00 (joskus kukonlaulun aikaan paikalle pääsy voi tuottaa ongelmia ja päivä on kuitenkin pitkä).

Toinen asiani koskee "ryhmäjakoa". Toivoisin itse kultakin kriittisyyttä ja ennen kaikkea järjestäjän taholta ryhtiä pitää "ryhmät" nimensä veroisina. Jos/kun esim. nopeaa ryhmää ei ko. päivällä ole, niin ns. nopeita miehiä ei tulisi päästää keskinopeaan ollenkaan.

Pienellä järjestelyporukalla on keskellä päivää hankala järjestää toista melumittausta/ajajakokousta jos aiotaan pitää homma pyörimässä katkeamatta. Nytkin Andy täytteli paperihommia vielä iltasella viimeisten settien välissä kaiken muun ohessa.

Keskinopeassa ryhmässä oli ainakin mun kokemuksen mukaan todella siistiä menoa. Suorillakin hitaammat hölläsivät hiukan, että mahd. moni halukas pääsi ohi ilman hampaat irvessä kiihdyttelyjä pääsuoralla. Nopeammat taas mielestäni ohittivat jopa hämmästyttävän kärsivällisesti. Eivät menneet ekassa mahdollisessa ohi, vaan katselivat hetken perässä.

Kiitokset mukavasta ratapäivästä  
bowdown.gif

Loppupäivästä alkoi uusi projekti Aprilia tuntumaan jo vähän paremmalta. Valitettavasti täytyy tunnustaa, ettei pelkkä kuitukatteiden vaihto lisää yhtään nopeutta. Twinin moottorijarru on mielenkiintoinen tuttavuus, meikäläisen himmailuilla jarrut on turha lisävaruste.

Keskiryhmä pelasi mielestäni oikein hyvin. Nopeammat ohittelivat oikein nätisti ,eikä mitään suurempia ongelmia ollut. EAK-koulutukset on erikseen, nämä ovat ajoharjoittelupäiviä. Todella nopeat kuskit ajavat ihan eri tilaisuuksissa, ja tuskin heitä edes Ahvenisto kiinnostaa.

Pitää järjestää tilaa kalenteriin tuleville ratapäiville.

Mä en ryhdy nyt kiittelemään muita kuin Kawasakiani, joka ensimmäistä kertaa mulla oloaikanaan kesti kokonaisen ratapäivän koneen hajoamatta
biggrin.gif

Järjestäjille iso käsi, homma toimi todella hienosti siihen nähden, että pojat järkkäsivät vasta ekaa päivää. Tästä suorituksesta on todella hyvä ponnistaa loppukauteen!

Merkillepantavaa oli myös koulutusryhmän huikea oppimiskyky. Loppupäivän seteissä ei enää kehdannut puuttua kenenkään ajamiseen, koska se olisi mennyt pelkäksi hiustenhalkomiseksi. Ennätyksellisen hyvä koulutusryhmä oli tällä kertaa, hienoa!

Ja antikiitokset menee valokuvaajille. Miks mä en ikinä osu kameraan? Ja silloin ku osun, niin ajaminen tai pyörä tai naama näyttää huonolta. Ostakaa kalliimpia kameroita, että tulee meikäläisestäki parempia kuvia
biggrin.gif

Tässä uutta pätkää noin kierroksen verran.. Ahvenisto

Tuolla tuubissahan pystyy siitä kuvan oikean alareunan vierestä valitsemaan 'watch in high quality', jolloin tosta puurosta saa jotain selvää..
tounge.gif

En saanut yön aikana läpi kokonaista settiä, vaan meni poikki siirto..
sad_orig.gif
Kierros kärsimystä riittikin tässä vaiheessa, kiitos kovin
smile_org.gif

Täytyisköhän vetää pää kaulasta vyöllä kiinni jonnekin emäputkeen että pysyis vähän alempana ja sisäkurvissa eikä kuikkis sieltä väkisin pystyyn...

Kiitos tälle kouluttajalle kyydityksestä.
062802moto_prv.gif

http://www.moottoripyora.org/kuva-al....pos=230

Mikä sun nimi olikaan...
wink.gif
(kun ei tullut kysyttyä).
Näkee heti että kouluttaja osaa asian.
thumbs-up.gif

Kyydin jälkeen minun ajolinjat muuttuivat ja ajamisesta tuli rento ja mukava.
Tällaista kyytiä lisää.
tounge.gif

P.S. Mainostetaan että Sumppa on ottanut tämän hienon kuvan. ;)

062802moto_prv.gif

Mikä sun nimi olikaan...  
wink.gif
thumbs-up.gif

Tällaista kyytiä lisää.
tounge.gif

P.S. Mainostetaan että Sumppa on ottanut tämän hienon kuvan.  ;)
Taitaa totella nimeä Hannula.
Sen mä tiesin, että Hannula tykkää kyyditä tyttöjä, mutta mitä ihmettä se ttuttu teki yhdessä vaiheessa takapenkillä..
tounge.gif

062802moto_prv.gif

Mikä sun nimi olikaan...
wink.gif
thumbs-up.gif

Tällaista kyytiä lisää.
tounge.gif

P.S. Mainostetaan että Sumppa on ottanut tämän hienon kuvan. ;)
Taitaa totella nimeä Hannula.
Sen mä tiesin, että Hannula tykkää kyyditä tyttöjä, mutta mitä ihmettä se ttuttu teki yhdessä vaiheessa takapenkillä..
tounge.gif
Toi nyt on tiätysti ihavvaa mun ja Hannulan välinen asia!
inlove.gif

Hannulapa se hyvinkin elämyksiä jakeli..
smile_org.gif

Miten kaikki muut on niin nauttineet kyydistä ja minä ressukka jouduin välillä laittaan jo silmätkin kiinni
omg.gif

Aivan liian pelottavaa olla toisen kyydissä, mutta tulipahan koettua.

Hannulapa se hyvinkin elämyksiä jakeli..
smile_org.gif

Miten kaikki muut on niin nauttineet kyydistä ja minä ressukka jouduin välillä laittaan jo silmätkin kiinni
omg.gif

Aivan liian pelottavaa olla toisen kyydissä, mutta tulipahan koettua.
Antauduin täysin "ammattilaisen" käsiin
inlove.gif
ja nautin koko hommasta. Helppo nakki, eikä yhtään pelottanut.
smile_org.gif

Hannula jopa käski tulla lähemmäksi kun olin istahtanut hänen pyörän päällä.
blush.gif

Käskeekö hän miesmotoristeille tehdä samaa?
lookaround_orig.gif

Otetaan Hannula joskus uudestaan kyydityksen jos huolit extra-ylimääräistä painoa sun pyöräsi päällä.
tounge.gif

Back