• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Ahvenisto 17.8.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iso käsi jatkokoulutusryhmän ohjaajille!!
bowdown.gif

Tuli paljon hyviä vinkkejä ja ytyjä potkuja persauksille
biggrin.gif

Nyt sai ajon kulkemaan ihan eri tavalla, kun aikaisemmin tuntui että homma junnaa vaan paikallaan eikä edistymistä tapahdu. Harmi vaan että taisi olla tämän mimmin vika ratapäivä tältä vuodelta.
Kiitokset myös kuvaajille ja kanssakuskeille!

Hyvä päivähän siitä tuli, kiitokset paikalle uskaltautuneille myös näin järjestävän tahon toimesta.
smile_org.gif
Päivä sujui melumittauksen venymistä lukuunottamatta esimerkillisesti, raatoautokin sai toimia enimmäkseen toimettomana - vain yksi kaadoksi laskematon kelvoton pyllähdys nähtiin.

Kiitos kaikille, ensisijaisesti AnttiJ:lle bensalainasta ja Kelvottomalle renkaiden pakkomyynnistä.. No niin no.. niin, kai niitä on sitten kokeiltava.

Alastarossa nähdään!

Hyvä päivähän siitä tuli, kiitokset paikalle uskaltautuneille myös näin järjestävän tahon toimesta.
smile_org.gif
Päivä sujui melumittauksen venymistä lukuunottamatta esimerkillisesti, raatoautokin sai toimia enimmäkseen toimettomana - vain yksi kaadoksi laskematon kelvoton pyllähdys nähtiin.

Kiitos kaikille, ensisijaisesti AnttiJ:lle bensalainasta ja Kelvottomalle renkaiden pakkomyynnistä.. No niin no.. niin, kai niitä on sitten kokeiltava.

Alastarossa nähdään!
Kävin tuossa kaverin luona vilkaisemassa millasta kuvamatskua eiliseltä tuli, ja pahasti näyttää siltä, että tumeetti a.k.a. herra linssilude onnistui lunastamaan paikkansa videolta.
tounge.gif

Aika kattavasti ehti pojat tuon radan kiertämään kameran kanssa. Taisi olla jokaisesta mutkasta kuvaa. Valmista kuulema saa odottaa melko pian.

Nosto...

Kuvat 20% upattu...noin 6h jäljellä...
Ei mitään mullistavia kuvia, pitkä matka on vielä, että ratakuvalla pärjäisi missään kuvakisassa...

Tuossa, kun Flickr -kuvia selasin, muillekkin huomiona, details kohdasta saa isommat thumbnailit -> helpompi ettiä itteään tai hyviä otoksia.

Videota mielenkiinnolla odotellen...

Tervehdys!

Kiitokset mukavasta ratapäivästä järjestäjille ja tulihan siitä sitten ilmojenkin puolesta ihan ajopäivä. Ajo tuntui mukavalta ja melko rennoltakin, aamun likaiset paikat jäi kyllä hyvin mieleen kun huomasi vielä iltapäivälläkin löysäävän noihin samoihin kohtiin.

Kiitos myös varikko- ja ajoseurasta porukoille ja hyvistä kuvista kuvaajille!

Nähdään taas!  
062802moto_prv.gif

Toni

Olipa taas kerran aivan loistava ratapäivä
smile_org.gif
suuret kiitokset ratajärjestäjille ja ohjaajille,etenkin Heipalle,kun näytti oikeat ajolinjat ja ettei jarrua tarvitse käyttää niin paljon.
Kahvilan tarjoama pippuripossukin oli oikein hyvää ja maukasta.
Kiitos myös varikkoseurasta/kanssakuskeille,oli oikein ilo ja kiva ajaa kanssanne,tuli vähän hiki kun yritin pysyä ratamimmien perässä,mä kun luulin että ajan lujaa,mutta Rosa näytti että kovempaakin vois ajaa,sain tehdä töitä että pysyin perässä  
bowdown.gif
mutta hauskaa oli.
Kuvaajille myös taputuksia  
062802jumpie_prv.gif
loistavia kuvia.

Hauska rengasjumppa päivähän se oli. Ei ehkä optimi sadekelin treenipaikka mutta kannattipa käydä köröttelemässä sateisillakin muutama setti, on se oudon tuntuista kun ei osaa.

Tosin ei ollenkaan niin outoa kuin tyhjällä takarenkaalla ajo: paitsi että uusi slicksi vuoti, se myös pyörähti vanteella. Autoon työntäessä huomasin että nakki on ihan tyhjä... Ei ihme ettei ajo oikein kulkenut ja pyörä tuntui oudolle. Mahtanut Tumella olla hauskaa viimeisen setin aikana perässä ajellessa kun linjat on mitä sattuu ja pyörä tanssahtelee kuin Itä-Saksalainen kuulantyöntäjätär. No, Alastarolle uutta rillaa alle ja sekunteja viilaamaan! Kiitos ajovinkeistä ja turvallisesta ratailuseurasta itsekullekin.

Ai niin:
Työkalujen lainaajille ihan yleisesti näin kesän kokemuksella (ei koske erityisesti tätä Ahveniston keikkaa siis): niitä saa mieluusti lainata, mutta olisi fantsua jos ne
a) palautettaisi
b) palautettaisi sinne mistä otettiin, tai edes sinnepäin
c) palautettaisi sinne mistä otettiin edes yhtä puhtaana kuin oli lainatessa.
Ihan huikeaa olisi, jos huomaa rikkovansa jotain, toisi vaikka seuraavalla ratapäivällä uuden samanlaisen tilalle, mutta se kai on jo vähän liikaa toivottu
Kesän lainasaldo pyörii tällä hetkellä n. 100€ miinuksella, pitää kohta alkaa lainailemaan muiltakin että pääsee omilleen ennenkuin kausi loppuu. (No ei tietenkään... Mutta jos nyt jollain on ylimääräisiä meisseleitä, venttiiliavain, rengasrautoja, teippirullia, pikaliimaa, lenkkiavaimia ja rengaspainoja tai jotain muuta kivaa ja hämärä muistikuva lainaamisesta niin tuokaa vaikka salaa mun Hessumobiiliin jos ei kehtaa tunnustaa )
033102beer_1_prv.gif
Rauhaa ja rakkautta!

Työkalujen lainaajille ihan yleisesti näin kesän kokemuksella (ei koske erityisesti tätä Ahveniston keikkaa siis): niitä saa mieluusti lainata, mutta olisi fantsua jos ne
a) palautettaisi
b) palautettaisi sinne mistä otettiin, tai edes sinnepäin
c) palautettaisi sinne mistä otettiin edes yhtä puhtaana kuin oli lainatessa.
Ihan huikeaa olisi, jos huomaa rikkovansa jotain, toisi vaikka seuraavalla ratapäivällä uuden samanlaisen tilalle, mutta se kai on jo vähän liikaa toivottu
Kesän lainasaldo pyörii tällä hetkellä n. 100€ miinuksella, pitää kohta alkaa lainailemaan muiltakin että pääsee omilleen ennenkuin kausi loppuu. (No ei tietenkään... Mutta jos nyt jollain on ylimääräisiä meisseleitä, venttiiliavain, rengasrautoja, teippirullia, pikaliimaa, lenkkiavaimia ja rengaspainoja tai jotain muuta kivaa ja hämärä muistikuva lainaamisesta niin tuokaa vaikka salaa mun Hessumobiiliin jos ei kehtaa tunnustaa )
033102beer_1_prv.gif
Rauhaa ja rakkautta!
N. 10 vuoden kokemuksella voisin kertoa, että viimeistään tuossa viiden kesän jälkeen alkaa kiintiö tulemaan täyteen ja sitä suhtautuu tavaroiden lainaajiin pääsääntöisesti aika penseästi. Rahallinen menetys tavaroiden katoamisissa on aika pieni tässä kokonaiskonkurssissa, mutta juuri silloin kun sitä puolen euron sielun avaajaa tarvitsee tai portin ollesssa sulkeutumassa etsiä varmistuslankapihtejä, niin alkaa nyppimään. Moni sangen mukavakin persoona alkaa vastailemaan töykeästi tavaranlainaajille vaikka yhteisöllisyys olisikin kovin mukavaa aatetasolla.

Suuremmassa mittakaavassa sitten iskee ns. kyrpä otsaan kun parin tonnin rengaskone on alituiseen paskana vaikka sitä ei itse olisi ehtinyt käyttämään kuin kerran ja "kaverit" unohtavat maksaa puolen vuoden vuokrat jne jne.

Mutta tuo kaikki kannattaa kokea ja kokeilla itse, niin sitten sen vasta sisäistää. Joidenkin yksilöiden kanssa homma pelittää, joidenkin kanssa ei sitten alkuunkaan.

Jos haluaa päästä oikein kunnolla yhteisöllisyyden parhaiden palojen makuun, niin hommaa  viiden kaverin kanssa kimppapyörän ja 50 kanssa kimppatallin ja on itse vastuuhenkilönä. Se on iloa tuovaa ja palkitsevaa. Suosittelen ehdottomasti. Ihmisen luonteen parhaat ominaisuudet, sellaiset joita ei ole itsessään edes huomannut olevan, nousevat pintaan ja kaikilla on kivaa, jei!  
062802jumpie_prv.gif

Jukka

Rahallinen menetys tavaroiden katoamisissa on aika pieni tässä kokonaiskonkurssissa, mutta juuri silloin kun sitä puolen euron sielun avaajaa tarvitsee tai portin ollesssa sulkeutumassa etsiä varmistuslankapihtejä, niin alkaa nyppimään.
Juurikin näin. Itse olen saanut kyllä niin paljon apua, opastusta ja tukea tässä uran alkutaipaleella että mielellään antaa hyvän kiertää vielä toivottavasti pitkään, mutta sellaista puolitahallista välinpitämättömyyttä on vähän vaikea ymmärtää. Itsellä ei ainakaan taipuisi moraali esim. hakea työkaluja autosta, jonka takaovet ovat kiinni kysymättä auton omistajalta tai palauttaa kiiltävänä työkaluvaunusta poimimiani puolta tusinaa hylsyä ja räikkäavaimia moottoriöljypakkiin, josta omistaja ne ehkä sitten löytää limaisena seuraavan kerran öljyjä vaihtaessaan, ostettuaan jo uudet tilalle. Kiva tietysti että palaututit, Kemoran tuntematon
biggrin.gif

Ei vaan, pieniä on meidän (minun) ongelmat kun tällaisesta pitää nillittää... Jos se ikilainattu hylsy tekee onnelliseksi niin vie vaikka kaksi niin hymyilyttää pitempään
biggrin.gif

Rauhaa ja rakkautta

Itse olen saanut kyllä niin paljon apua, opastusta ja tukea tässä uran alkutaipaleella että mielellään antaa hyvän kiertää vielä toivottavasti pitkään, mutta sellaista puolitahallista välinpitämättömyyttä on vähän vaikea ymmärtää.
Samat fiilikset. Nyt kun käy autolla tilaisuuksissa (vaikka tavaramäärä onkin olematon sun vastaavaan verrattuna) niin oikein toivoo että pystyis auttaan jotenkin niitä joiden avun varassa on itse aikaisemmin ollut. Tosin taitavat tulla toimeen omillaan
smile_org.gif
. No jeesataan sitten muita.

Tietysti oletuksena on minimissään se että tavara tulee takaisin sitä erikseen perään huutelematta.

Itse olen saanut kyllä niin paljon apua, opastusta ja tukea tässä uran alkutaipaleella että mielellään antaa hyvän kiertää vielä toivottavasti pitkään, mutta sellaista puolitahallista välinpitämättömyyttä on vähän vaikea ymmärtää.
Samat fiilikset. Nyt kun käy autolla tilaisuuksissa (vaikka tavaramäärä onkin olematon sun vastaavaan verrattuna) niin oikein toivoo että pystyis auttaan jotenkin niitä joiden avun varassa on itse aikaisemmin ollut. Tosin taitavat tulla toimeen omillaan
smile_org.gif
. No jeesataan sitten muita.

Tietysti oletuksena on minimissään se että tavara tulee takaisin sitä erikseen perään huutelematta.
Samoilla linjoilla edellisten kanssa.

Jos en koskaan tarvitsisi keneltäkään mitään, voisin lainaajille sanoa aina että näitä tavaroita saa tarvittessa kaupasta, mutta kun minullla ei ole kaikkea ja tavaroita jää joskus kotiinkin, lainaillaan puolin ja toisin. Pumput, painemittarit, työkalut palautetaan aina.

Lainausprosessiin liittyy aina olellisena se palautus.

Olen lapsilleni selittänyt kahden hankintatavan, ottamisen ja ostamisen eroa. Siinä on muutakin kuin yksi kirjain. Tuntuu opetukset menneet perille, onneksi,

Kiitoksia vaan taas kerran järjestäjille hienosta ratapäivästä ilmoineen kaikkineen.

Alkaa pikku hiljaa pääsemään sinuiksi ton uuden moponkin kanssa kun vaan pysyis siellä asfaltin puolella.
Mopon vauriot on jo paikattu ja ukkokin taitaa parantua näillä näkymin perjantaiksi.
062802jumpie_prv.gif

AnttiJ:lle kiitoksia työkalulainasta ja taisipa tulla palautettua ne sinne vaunuun ihan samaan paikkaan mistä otinkin(sinun luvallasi tietenkin).

Perjantaina taas mennään
062802moto_prv.gif
.

Juurikin näin. Itse olen saanut kyllä niin paljon apua, opastusta ja tukea tässä uran alkutaipaleella että mielellään antaa hyvän kiertää vielä toivottavasti pitkään, mutta sellaista puolitahallista välinpitämättömyyttä on vähän vaikea ymmärtää. Itsellä ei ainakaan taipuisi moraali esim. hakea työkaluja autosta, jonka takaovet ovat kiinni kysymättä auton omistajalta tai palauttaa kiiltävänä työkaluvaunusta poimimiani puolta tusinaa hylsyä ja räikkäavaimia moottoriöljypakkiin, josta omistaja ne ehkä sitten löytää limaisena seuraavan kerran öljyjä vaihtaessaan, ostettuaan jo uudet tilalle. Kiva tietysti että palaututit, Kemoran tuntematon
biggrin.gif

Ei vaan, pieniä on meidän (minun) ongelmat kun tällaisesta pitää nillittää... Jos se ikilainattu hylsy tekee onnelliseksi niin vie vaikka kaksi niin hymyilyttää pitempään
biggrin.gif

Rauhaa ja rakkautta
Aika paljon pitkään ratoja kiertäneetkin tuolla toisia neuvovat, opastavat, tavaroitaan lainailevat ja jopa auttavat. Hieman jo ot, mutta menkööt.
- ensimmäisiä kertoja radalla olevia jeesaillaan mielellään
- vuosia mukana pyörineitä ikuisia tavaran lainaajia katsotaan kieroon
- eräillä tapana luvata esine lainaan jos sen tavaran lainaaminen ja käyttö tapahtuu silmien alla
- samassa "pihapiirissä" olevien kesken lainailua harrastetaan kun yksi tuo paikalle renkaanvaihtokoneen, toinen kompuran ja kolmas jotain muuta, niin homma rokkaa eikä kaikkien tarvitse kantaa kaikkea isokokoista

Ja niille, jotka toisten tavaroita lainaavat (luvankin kanssa) neuvoksi se, että tavara aina täsmälleen samalle paikalle. Vaikka asia tuntuu pieneltä, niin se aiheuttaa joskus suurta ketutusta. Esimerkkinä renkaanvaihtokoneen kammen laitto erään kaverin toimesta hänen mielestä loogiseen paikkaan. Edellytti koko kärryn sisällön purkamista kunnes kyseinen renkaanvaihdossa aika olennainen osa löytyi. 5 min operaatioon paloi tuosta syystä reilu tunti aikaa. Pieniä juttuja siinä missä Amazonin muodostavat sadepisaratkin.

Jos lainaaja vastapalvelukseksi jeesailee jossain (telttojen pystytyksessä, purussa jne. ), niin tavaroita suorastaan mielihyvällä lainaillaan. Neuvotkin ovat tervetulleet, oletuksella, että neuvojalla on jotain kompentenssia neuvoilleen (esim. liivimiestä seurattuaan kaatuneen kaverin ei välttämättä kannata neuvoa SBA:n kärkikuskeja ajoasennosta vaikka teoriaa aiheeseen omasta mielestä paljon olisikin, elleivät he aivan oma-aloitteisesti tule oppia hakemaan (tähän pitäisi laittaa joku hyppiäinen, moderaattori saa vapaasti pistää jonkun mieleisensä)).

Loppuun yksi pieni neuvo, jolla välttää aiheuttamasta pahaa mieltä itselleen. Kun tyyppi tai pari äheltävät jonkun ongelman parissa, siihen ympärille ei kannata kovin lähelle kokoontua ihastelemaan ja jos kokoontuukin, niin ei aivan välttämättä kannata alkaa kyselemään, että mitäs ne pojat siinä väsäävät vaikka tarkoitus kovin ystävällinen olisikin, niin vastaus voi kaikkea muuta olla. Jos avulias omatoiminen neuvojamestari keksii ratkaisun joka ihan oikeasti toimii, hänet palkitaan mitä ihmeellisimmillä tavoilla, mutta riski joutua kaltoin kohdelluksi on sen verran suuri, että kannattaa kaivaa läppäri repusta ja kirjautua tänne tai jonnekin muualle ja kirjoittaa se ohje ja neuvo virtuaalimaailmaan. Toki niihinkin vastataan ajoittain sangen epäystävällisesti, mutta mielipaha astetta pienempi kuin f2f tapahtuva torjunta.

Nyt tähän joku tsuk tsuk -hymiö ja hyvien ilmojen toivomista seuraavaksi kahdeksi puoleksi viikoksi jolloin ajetaan ja paljon.

Jukka

Tänne vakavan keskustelun väliin videokuvaa  tuosta.

Edit. Laittakaa tekijälle kiitosta, kehuja tai haukkuja juutuubin kommenttiboksiin tahi tänne. Lukee niitä mielellään.

Edit. Laittakaa tekijälle kiitosta, kehuja tai haukkuja juutuubin kommenttiboksiin tahi tänne. Lukee niitä mielellään.
Wow! Olipas hienoa matskua. Aika hyvä mainoskin tommonen, kun itelle tuli heti fiilis et "tahtoo kanssa ajamaan radalle.. heti!"
smile_org.gif
Kiva kun välilä oli noita tunnelmakuvia sieltä sun täältä esim. liputtaja hommissan. Ja toki noi Tumen poseeuraukset oli aikasta hienoja
biggrin.gif

E: Tuntui vain, et loppui kesken  
tounge.gif

Olipa hieno video, mutta pidempi olis saanut olla! Tuosta kyllä välittyi orgin ratapäiville tuttu rento meininki aivan loistavasti
thumbs-up.gif

Muutama mopo ansaitusti "pääosissa" - ajoasento yms. keskustelua odotellessa
tounge.gif

Mut hei, mistä toi musiikki!?
crazy.gif

Hyvin asiallinen, vaikkakin varsinkin alussa rauhattomasti leikattu. (niukasti materiaalia syynä?)

Allekirjoittanut ei päässyt videolle asti
sad_orig.gif

... Ajoin liian tylsästi
smile_org.gif

Hieno, tiivis paketti yhdestä ratapäivästä. Piti katsoa kerran jos toisenkin, aina löysi jotain uutta.
Hidaskin (minä) vaikutti vikkelältä, toisin kuin valokuvissa.

Tervetuloa toistekin kuvaamaan, kahvit+pullat tarjoan.

Saako tuota muualta kuin juutuupista ?

Back