• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajohanskat hakusessa

Rukan Heroista olen tykänny. Toimii myös kylmemmällä ilmalla jos on kahvalämppärit. Kuumalla saa ilman virtaamaan takin sisään tarvittaessa kun hanskat lyhyenä eivät ole tiellä. Monta vuotta olen käyttänyt ja eivätkä ole menneet miksikään. Hyvä tuntuma kahvoihin.

Mulla on kolmet hanskat, useimmin käytössä Rukan Apollot, kylmille keleille toinen Rukan malli jossa hiukan lämpöeristystä. Kahvalämppärit on. Viimeksi etsiskelin hellekelin hanskoja, kävin neljässä mp-liikkeessä vetämässä vesiperän. Istuvuus on etusijalla, suojaavuutta enemmän kuin krossihanskoissa. Olin jo luopua toivosta mutta yllättäen Motonetistä löytyi Foxin Bomber-hanska joka istui kuin valettu. Ei ole vielä osunut yli 30 asteen keliä joten en tiedä tuulettuvatko silloin riittävästi.

Reissuun pakkaan yleensä edellä mainitut tai kahdet noista, keliennusteista riippuen. Lisäksi laukusta löytyy ohuet asennushanskat jos tulee jotain ropattavaa. Eipä tarvi käsiä eikä (kalliita) ajohanskoja liata.

Ikinä en hanskoja osta sovittamatta. Ja sen liikkeen kanssa teen kaupat jossa pääsen sovittamaan.

Viimeksi muokattu:
No niin, hommasin kakkoshanskoiksi Heldin 2 in 1 Gore-tex (sambia) hanskat.

Suojaukset eivät ihan yhtä jämäkät kuin Chikara Prossa, mutta kohtuulliset kuitenkin, jos kämmen sattuisi maata tapailemaan. Kun käsi ei ole "sadeosassa", niin tuntuma on sama kuin Chikaroissa, joissa ei ole mitään vuorta. Sitten kun käsi on vällyjen välissä, tuntuma on hieman sama kuin pojan Held Touringeissa.

Näiden pitäisi siis kestää sadetta ja tarvittaessa lienevät hieman lämpimämmät kuin Chikarat. Kevät, kesä ja syksy näyttänevät, miten toimivat sadesäässä.

Back