• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoasujen takuukorjauksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Että ottaa päähän! Oxtarin T.C.S Gore kenkä alkoi vuotaa vesisateella jalkapöydän päältä goresauman kohdalta vähän reilu kuukausi sitten -> sukka ihan märkänä. Soitin myyjäliikkeeseen ja varmistin, että meneehän se takuuseen. Ok, menee, mut korjauksessa/vaihdossa menee about pari viikkoa. Sanoin, että ois vielä lähiaikoina pari ratakeikkaa ja kiihdytyskisat, että sopiiko, että tuon niiden jälkeen, ku ei viitsis lenkkareilla ajaa. Ok, hieno homma. Mulla on ainakin se periaate, että ajokamojen täytyy olla kunnolliset. Jos jotain sattuu, niin ajokamojen täytyy ajaa asiansa ja suojata parhaansa mukaan. Lenkkareilla, tms, en lähde urheilee, koska Suomen ajokausi on turhan lyhyt ”jalka kipsissä olemiseen”.

Noh, mun tuurilla tietty viimeisellä ratakeikalla kului toisesta kengästä kulutuspala ihan loppuun ja kenkien nahkakin kului hieman siitä kohtaa max. 3x5mm alueelta. Huom, GoreTex ei ole kulunut puhki, vaan ainoastaan nahka – toisin kuin maahantuoja väitti. Nyt kun vein kengät takuuseen, niin eihän ne mitään korvaa, kun nahka on kulunut kärjestä puhki, vaikkakin päästivät vettä jalkapöydän kohdalta, jonka vuoksi siis ne huoltoon laitoin. Olen joskus lukenut anatomiaa joten tiedän varsin hyvin, että kulutuspalat eivät ole jalkapöydän kohdalla (anatomia oli muuten 5, asteikolla 1-5).

Soitin maahantuojalle asiasta, mutta eihän siitä mitään tullut, kun toinen puhui aidasta ja toinen aidan seipäästä, ts. jalkapöydän goresauma vs. pikkureikä kulutuspalan kohdalla. En vaatinut missään vaiheessa, että kulutuspalojen kohdalta kenkää pitäisi korjata vaan jalkapöydän vettä vuotava sauma pitäisi korjata. Voin laittaa itse siihen pikku reiän kohdalle liimatäpän ja ostaa uudet kulutuspalat, mutta Gore kalvon saumaa jalkapöydän kohdalta en voi/osaa korjata. Eikös se ole sama maahantuojalle, että onko siitä kärjestä nahka kulunut ennen vai jälkeen goresauman korjauksen, jos asiakas on tyytyväinen? Mulle ei vaan mene kaaliin, että miksi ne eivät vain voi korjata sitä saumaa? Ai niin! Koska nahka on kulunut kengän kärjestä.
idea3.gif

mad.gif
Kai niillä on sitten vara menettää asiakkaita. Puhelimessakin oli sen verran tylyä ”asiakaspalvelua”, että se sai kyllä mun käyrän nousemaan potenssiin 7 ja jopa minä meinasin mennä sanattomaksi. Esim. ”GoreTex on kulunut puhki kengän kärjestä”, eikä ole ja vaikka olisikin niin mitä sitten, kun sitä en ole vaatinutkaan korjattavaksi. ”Nämä kengät on muutenkin kauheassa kunnossa” ja ”Miksi et ole ostanut parempia/kestävämpiä kenkiä?”. (Ajatuksissani: Häh, sori, ku satuin ostamaan teidän kengät, mutta enpä osta enää). Kenkien kans on ajettu vähän reilu 5 kk ja noin 14 000 km, joten pitäis kai 255e maksavien kenkien sen verran kestää?!? Lukuun ottamatta tietenkään itse aiheutettua reikää. Ja halusin nimenomaan radalle sopivat gorekengät, jotta voin ajaa niillä radalla kuin myös matkaa vesisateella. Maahantuojan kanssa en enää tuon tylyn puhelun jälkeen taistele tästä asiasta vaan äänestän jaloillani. Seuraavat kenkäni ei ole todellakaan Oxtarit, kun ne eivät ne näköjään kestä (ja näinhän tämä "asiakaspalvelijakin hieman vihjaisi) - eikä mitkään muutkaan vermeet tule mulle kyseiseltä maahantuojalta. Ja tämä on sitten minun ikioma mielipiteeni.

Nahkapukukin oli jo takuukorjauksessa tänä kesänä about pari viikkoa, joten todellakin v*tuttaa, jos näillä leveyksillä ajokautta on 5-6 kk, niin siitä ajasta on ajokamppeet yhteensä 1 kk:n huollossa - eli noin 20% ajokaudesta. Ja ne kamat ei todellakaan ole ilmaisia! Lisäksi täällä pohjoisessa päin ratapäiviä ja kiihdytyskisoja on vain rajoitettu määrä, niin v*tuttaa, jos kamojen takia joutus niitä perumaan. 
crazy.gif

Aamen!

Kuulostaa vähän härskiltä hommalta tollanen. Mutta kyllä ne joskus hoituu takuukorjaukset ihan asiallisestikin.

Itsellä oli reilun vuoden vanhoista Richan peruskengistä se nilkan muovisoljen tikkaukset auennu (tod.näk. ei vuotanu mutta repsotti vähän). No kengät vaihettiin sen enempää kyselemättä liikkeessä uusiin peruskenkiin
smile_org.gif

Samalla reissulla jätin Richan pitkänmallisen tekstiilitakin maahantuojan korjattavaksi, kun käsivarsista tuli molemmiltapuolilta vesi läpi. Kahteen eri otteeseen takki reissas maahantuojan ja mun väliä, eli korjasivat sitä ja mä palautin takaisin, koska vuosi edelleen. Onneksi vihdoinkin sanoivat etteivät enää tee sille mitään ja sain hyllystä uuden takin
smile_org.gif

Eli kyllä se joskus onnistuu ihan ok, sulla on nyt vaan huonoa tuuria
sad_orig.gif

Alpinestars SMX 3 Gore-Tex saappaat pelittää ainakin ihan loistavasti.
Eli noihan on lähes samat saappaat kuin S-MX Plussat mutta tolla Gore kalvolla.
Toimii niin radalla kuin kadullakin ja pitää varmasti vettä.
Allrightista 260€

Mee vaan (uudestaan) sinne liikkeeseen kenkien kanssa valittaan. Puhelimessa ihmiselle o ni helppo vittuilla ja ei o sun homma sopia niitä korjaushommia maahantuojan kanssa vaan se kuuluu nimenomaan sille jälleenmyyjälle.

Kysehän ei o siitä, kuten sanoitkin, et onko kengästä vähän nahka rikki vai ei, vaan siitä että kenkä päästää vettä läpi.

Ite meinasin viel pari päivää sitte hakee itelle samanlaiset kengät.
smile_org.gif

Mulla Oxtarin Matrix gore-saappaat(touring-malli). Laadukas ja hyvin tehty kenkä, ei ongelmia vuotojen kanssa. Tähän kenkämalliin olen tosi tyytyväinen.Ikävä kuitenkin kuulla jos takuujutut ei pelaa tarvittaessa.

Saas nähdä miten käy mun popojen kanssa... Sidin Vertigo Corsissa on lähes kaikki suojat irroitettavat vaihdon tai puhdistamisen tarpeellisuuden vuoksi. No itselläni lähinnä puhdistuksen vuoksi olisin irroitellut ne, mutta mites kävikään. Ei ruuvit lähde irti, kun vastakappaleet pyörii mukana... No ne lähtee takas maahantuojalle ja katsellaan miten käy...

Muistaakseni Gore-Texillä on sellainen ehto takuuseen että asusteen pitää olla ehjä, asusteen "elinikäinen takuu". Minulla meni jo vuosia vanhat ajopökät korjaukseen kun perä alkoi vuotamaan. Takaisin tuli uudet koska kalvo oli isosti revennyt, ei siis mitään neulanreikää, ja housu oli virheettömässä kunnossa. Voi olla että nahkapuhki olevaa pieksua katsotaan ettei sillä ole enää ehjän asusteen statusta. Se voi olla jo "vainaa" takuun suhteen.
edit:kirotusvihreitä

Sen kummemmin ottamatta kantaa maahantuojan käytökseen ja kenkien kulumiseen.. Kuluttujasuojalaissa sanotaan kuitenkin että tuotteen täytyy kestää sen hinnan mukainen ikä, eli vaikka pesukoneelle valmistaja myöntää 2 vuoden takuun, kuluttajasuojan mukaan pesukoneen täytyy kestää joko 5 tai 8 vuotta (*ei jaksa muistaa kumpi*) ja jos se ei kestä, valmistajan/maahantuojan on se korjattava takuutyönä!!!
Ja jos kengät maksaa 250€ niin kyllä niiden täytyy kestää useampi ajokausi kuin 1, ainakin Suomen lyhyet ajokaudet huomioon ottaen.. Joten uusi soitto maahantuojalla ja vetoat kuluttajasuojaan, yleensä homma alkaa siinä vaiheessa toimimaan, harva yritys kun haluaa ruveta taistelemaan silloin kun kuluttajasuoja otetaan peliin mukaan
veryangry.gif

(edit:kirotusvihreitä poistelin, tää isännän läppärin näppis kun on pyllystä
033102ass_1_prv.gif
)

Juuh.. kilautus vaikka oman asuinkuntasi kuluttaja neuvojalla, ja sieltä puhtia uuteen yritykseen.

Kengät on kuitenkin olleet siinä käytössä mihin ne on tarkoitettu, muutenkin ajokamoissa Witut*** jos on waikka 1 v takuu, kerkeät 6 kk ajelemaan ja jos seuraavana keväänä on kamat rikki niin hieman vaikea on valittaa.... mutta mutta jollei myyjäliike suostu vaihtoon niin voit ainakin vaatia hinnan alennusta, jollei suostu siihenkään niin kaupan purku, mikä tuskin popojen kohdalla ei onnistu.
Riittää että sinulla on mielestäsi riittävät perusteet vaatia takuu korjausta, jollei myyjäliike korvaa niin sitten maahantuoja ja viimekädessä käsittääkseni vielä valmistaja, mutta ensisijaisesti neuvottelet myyjän kanssa, ja myyjän vastuu tuotevirheessä ei pääty takuuajan umpeutumiseen vaan on vielä senkin jälkeen vastuussa myymästään tuotteesta... tjsp..

Lisä tietoa.. !

Back