• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajo-ominaisuudet R1, 10R CBR 1000

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawa-artsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mun kyytiläinen (155 cm, 50kg) ei kovin pitkiä matkoja viihdy Rykkösen takapenkillä. Paikat alkavat puutua jo noin 50 km matkan jälkeen.
Meillä kyytiläinen on noin 170cm/56kg ja semmonen 150km matka menee yhellä tai kahdella pysähdyksellä 06 rytkösellä. Ennen oli thunderace niin sillä veti helposti sen 150km putkeen.

Lähinnä emäntä R1:ssä valittelee sitä että sillä takapenkillä meinaa liukua hieman ja on aika kapea/kova penkki... Harkitsin itse hieman että käyttäis jossain verhoojalla muuttamassa pitävämmän pinnoitteen siihen ja sisälle geelit + hieman levennystä mutta saa ny nähdä...
Tohon liukumiseen on hyvä apu Triboseat ainakin vaimo on sanonut että ei luista peba enää penkillä  
tounge.gif
No toi kyl vaikuttais iha pätevän näköiseltä. Tiesti toi ei pehmusta, mutta auttais kyl tosiaan tuoho luistamiseen.
baaa.gif

Tollanen tonnikyykky on siitä hyvä että kun muija tarjoo parille reissulle kyytiin niin saat jatkossa ajaa yksin
smile_org.gif

Tälläinen asia askarrutta. Eli tuo nykyinen 600 tuntuu aika laiskalta 2 päällä ja olen ajatellut ensi kesänä vaihtaa pyörän hieman tehokkaampaan.
Kyselisinkin kokemuksia otsikon muikaisten pyörien omistajilta muutuuko ajo-ominaisuudet kuinka "erillaisiksi" noissa kyykyissä matkustajan kanssa? Minä olen 184cm/83kg ja matkustaja 174cm/68kg.
Kannattaako tuollaista täys kyykkyä edes harkita vai kannattaako katse suunnata esim 1200 ZZR:n?
Riippuu vähän siitä, minkälaista ajoa aiot ajaa.

Lyhyille ajolenkeille kyytiläisen kera, ehkä. Paino takana kyllä vaikuttaa kyykkäpelien ajo-ominaisuuksiin ihan väistämättä. Alustan säätö voi auttaa hieman.

Pidemmälle reissulle 2-päällä, en suosittele. Tai ainakin markkinoilla on paljon parempia vaihtoehtoja sellaiseen.

Joillakin kyykkypyörillä on ihan hauskaa matkustellakin, muttei kaksin.

Tälläinen asia askarrutta. Eli tuo nykyinen 600 tuntuu aika laiskalta 2 päällä ja olen ajatellut ensi kesänä vaihtaa pyörän hieman tehokkaampaan.
Kyselisinkin kokemuksia otsikon muikaisten pyörien omistajilta muutuuko ajo-ominaisuudet kuinka "erillaisiksi" noissa kyykyissä matkustajan kanssa? Minä olen 184cm/83kg ja matkustaja 174cm/68kg.
Kannattaako tuollaista täys kyykkyä edes harkita vai kannattaako katse suunnata esim 1200 ZZR:n?

Lyhyille ajolenkeille kyytiläisen kera, ehkä. Paino takana kyllä vaikuttaa kyykkäpelien ajo-ominaisuuksiin ihan väistämättä. Alustan säätö voi auttaa hieman.

Pidemmälle reissulle 2-päällä, en suosittele. Tai ainakin markkinoilla on paljon parempia vaihtoehtoja sellaiseen.

Mitäs ne on ne jotkut kyykkypyörät sitten?

Suunnilleen kaikki uudemmat kiloset R4 koneella varustetut kyykyt. Kakspäällä ne on kaikki myös yhtä surkeita ja hyvät ajo-ominaisuudet menevät aivan harakoille.

Ps. Minun valinta olisi busa/zzr/blackbird... jos pitäisi reissata ja kyytiläistä kuljettaa enempi.

Se varmaan on kovin henkilökohtaistakin, mikä kenelle sopii, mutta ainakin omiin mittoihini on istuneet melko hyvin esim. CBR900RR-98/99, samoin samanikäinen ZX-9R, ja vähän vanhemmat GSXR1000-mallit, varsinkin 03-04. Se on omasta mielestä ehkä paras ´matka-kyykky´, millä olen ajanut.

Omituista kyllä, 2008-mallin GSX-R600:n satulassa viihdyin myös. Odotin aivan muuta.

Mun kyytiläinen (155 cm, 50kg) ei kovin pitkiä matkoja viihdy Rykkösen takapenkillä. Paikat alkavat puutua jo noin 50 km matkan jälkeen.
Meillä kyytiläinen on noin 170cm/56kg ja semmonen 150km matka menee yhellä tai kahdella pysähdyksellä 06 rytkösellä. Ennen oli thunderace niin sillä veti helposti sen 150km putkeen.

Lähinnä emäntä R1:ssä valittelee sitä että sillä takapenkillä meinaa liukua hieman ja on aika kapea/kova penkki... Harkitsin itse hieman että käyttäis jossain verhoojalla muuttamassa pitävämmän pinnoitteen siihen ja sisälle geelit + hieman levennystä mutta saa ny nähdä...
Tohon liukumiseen on hyvä apu Triboseat ainakin vaimo on sanonut että ei luista peba enää penkillä  
tounge.gif
Tuosta liukumisesta on mullakin kyytiläinen valitellut. Pitäs vissiin ostaa toi Triboseat.

^ Kovasti näyttää tuo Triboseat ihan tavalliselta liukuestematolta, joka on vain ommeltu penkkiin sopivan muotoiseksi.
Joku tee-se-itse -tyyppi varmaan onnistuisi itsekin tekemään sellaisen
idea3.gif
?

Joo toi triboseat näyttä kyllä aika pätevältä. Varmaan ois "helppo" tehdä ite, jos osais  
nixweiss.gif

Tosin eipä tuo hinta niin kovin järkyttäväkään ole.

R1:n takapenkki ei sovi ainakaan omalle vaimolle takana matkustamiseen. 100 km max ja sen jälkeen viimeistään pysähdyttävä. FZ-1 sopii paremmin tai joku vastaava. Se joka väittää että nainen viihtyy pitkiä matkoja tonnisen kyykyn tarakalla, kannattaa tehdä kiinnitys ko. naiseen saman tien.
062802moto_prv.gif
2
R1 ollut 05 ja 08-mallit. Nykyiseen 08-malliseen vaimo ei ole edes kysynyt kyytiin tulemista.

Back