• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajo Motorsportin JuniorProject

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xx99jkl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

xx99jkl

old fart
MotOrg ry jäsen
Onkos jollakin kokemusta nuorisonsa kanssa tuollaisesta?

Onkos nuoriso ottautunut asiaan tosissaan, muttei ilman huumoria?  
crazy.gif

Entäs vanhemmat....?  
veryangry.gif
näinkö...?

Onko peräti menestystäkin tullut?  
buttrock.gif

Mitäs tuollaisen 14vee poitsun kanssa tuo voisi onnistua?

No, pukkaa tässä kyselyikää taas... Kyseleepi hän.

Edith: Meni MP -varusteisiin, eli vika paikkaan. Editoida en osannut oikealle palstalle. Vois kuulua vaikkapa 'muut kuin orgin tapahtumat' osastolle...  
cool.gif

Sorry, ei ole tarkoitus viisastella eikä viilata pilkkua mutta sanon kuitenkin:

Ketjun aloittaja tarkoittanee MiniGP Academyä, jossa ajetaan identtisillä Hondan 100-kuutioisilla nelitahtipyörillä.

Junior Project on tarkoitettu vähän pidemmälle ehtineille harrastajille. Viime vuonna Junior Projectissa olivat kuskeina Erno Kostamo, Teemu Mattila ja Patrik Hvitfelt, jotka ajoivat teamissa Espanjan avointa mestaruussarjaa.

Tänä vuonna tietojeni mukaan näistä kuljettajista jatkaa teamissa vain Hvitfelt, lisäksi Eeki Kuparinen ajaa osittaisella Ajon teamin tuella. Sarja on vaihtunut Espanjan sarjasta Saksan sarjaan, vai mikä se oli.

MiniGP Academyssä ei edellytetä aikaisempaa ajokokemusta. Osallistumismaksulla saa käyttöönsä harjoitus- ja kisatapahtumiin pyörän, ajovarusteet eikä tekniikastakaan tarvitse huolehtia itse.
Erinomainen vaihtoehto, jos intoa ja rahaa on riittävästi.

Ainakin viime vuonna kuskit kehittyivät huimasti kauden aikana. Parhaimmat vetivät radalla kuin aikamiehet, teki pahaa katsella sivusta.
Kisojen lisäksi sarjaan kuului/kuuluu useita koulutus- ja ajoleirejä, joissa saa erinomaista opetusta niin itse ajamiseen kuin kaikkeen siihen liittyväänkin.

Ketjun aloittaja tarkoittanee MiniGP Academyä, jossa ajetaan identtisillä Hondan 100-kuutioisilla nelitahtipyörillä.

MiniGP Academyssä ei edellytetä aikaisempaa ajokokemusta. Osallistumismaksulla saa käyttöönsä harjoitus- ja kisatapahtumiin pyörän, ajovarusteet eikä tekniikastakaan tarvitse huolehtia itse.
Erinomainen vaihtoehto, jos intoa ja rahaa on riittävästi.
Tuohon pikku korjaus , että pyörän sai ainakin viime vuonna aika-ajoon ja varsinaisiin kisoihin , ei kisaviikonlopun harjoituksiin . Harjoituksiin on itse hommattava jonkinlainen kalusto , useimmilla oli halpa minisupermoto , muutamalla harvalla samanlainen 100 cc Honda kuin itse kisapeli . Ja tuosta harjoituspyörästä on tietysti huolehdittava itse . Ennen varsinaisia kisaviikonloppuja saattoi olla jokunen harjoitustapahtuma jossa pääsi kokeilemaan varsinaista kalustoa .

Yleisestihän tuolla oli suuremmaksi osaksi ns. vanhojen kilpailijasukujen vesoja , mutta mahtuuhan sinne tietysti muitakin . Tosissaan tuntuivat pojat ( ja ainakin yksi tyttö ) ottavan kisat , mutta eiköhän aluksi kannata lähteä liikkeelle löysin rantein ja katsoa mitä tuleman pitää . Kivalta näytti , suosittelen jos kiinnostusta on !

Kiitos vihjeestä ärräpää!

Pääsin kartalle nyt, hyvin saa täällä tietoa ja ohjausta kun kysyä uskaltaa!  
wink.gif

Joo, olis tarkoitus päästä kokeilemaan jotain motoharrastusta 14vee pojalle. Skootteriprojekti on työn alla, mutta näyttäisi isommat pyörät kiinnostavan.

Poika kylmätyyppäsi MP-messuilla piikkisiä enska ja katupyöriä. Ja on kyllä kertonut, että semmoinen kiinnostaisi (siis kumpi  
biggrin.gif
 ..)

Nyt siis kiinnostaa sellainen, että millaisia harrastuksen kokeilemismahdollisuuksia JKL:n korkeudella on?  Ei nyt viittis ihan yhtä kokeilua varten hankkia pyörää...

Eli: vinkkiä vailla olen taas...  
omg.gif

Back