• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajelua Puolassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motovesku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kohdalle sattui aika usein myös autoilijoita, jotka ei siedä ohittavaa mopoa (varsinkaan ulkomaalaista jossa vielä lippu salossa..
tounge.gif
). Lähtevät ihan tosissaan kisaamaan eli ohittavat takaisin ja sitten karkuun minkä kottero kulkee. Niitä oli välillä hauska härnätä roikkumalla (kohtuulisen matkan päässä) perässä ja odottamalla, milloin mahtaa virkavalta iskeä...No ei iskenyt tällä kertaa.
biggrin.gif
Kiitos tosta! Minulle ei oo tota Puolassa sattunu kohdalle. Pidän sitä kovin suomalaisena ilmiönä. Nyt osaan varautua, mikäli vielä prätkällä siirtymiä ajelen. Itse olisin lähtökohtaisesti olettanut, että ne antaa tietä. Tähän olen Puolassa oppinut. Toisaalta leikki "me ohitetaan" on koko ajan käynnissä ja se on aiemmin tarkoittanut, että kaikki ohittaa kaikkia.
Jaa "ohittavat takaisin", hmm, no ehkä toi ei oo tullu vastaan mulle, kun ohituksen jälkeeen poistun kyllä maisemaaan, paitsi kylään tullessa, kun yleensä, ainakin aluksi, kunnioitan taajamanopeuksia ja silloin ne kyllä ohittaa takaisin
biggrin.gif

... kyllä se munkin liikennekäyttäytyminen sitten muuttuu. Turvallista on ajaa maassa maan tavalla
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Muutama vuosi sitten Puolassa kaverille kävi sillä tavalla että ohitti ensin perävaunullisen rekan ja jäi perävaunullisen auton taakse kun vastaan tuli ylämäki ja keltaiset viivat. Saman tien kun kaveri lopetti ohituksen ja siirtyi omalle kaistalle niin rekka kuittasi ylämäkeen sekä kaverin että ensimmäisenä menneen auton
smile_org.gif

Itse katselin touhua rekan takaa. Oli aika mielenkiintoisen näköistä.

Muutama vuosi sitten Puolassa kaverille kävi sillä tavalla että ohitti ensin perävaunullisen rekan ja jäi perävaunullisen auton taakse kun vastaan tuli ylämäki ja keltaiset viivat. Saman tien kun kaveri lopetti ohituksen ja siirtyi omalle kaistalle niin rekka kuittasi ylämäkeen sekä kaverin että ensimmäisenä menneen auton
smile_org.gif

Itse katselin touhua rekan takaa. Oli aika mielenkiintoisen näköistä.
Tällä hetkellä Krakovassa, eilen ajoin augustowista ja pitää sanoa että puolalainen liikenne ON elämys/kokemus, ihan itsestään kiinni tykkääkö menosta vai ei. Ohitukset tosiaankin on todella lennokkaita ja tilaa annetaan niin paljon kuin vain pystytään (tosin siihen ei nyt kannata luottaa kuin kiveen, saattaahan sitä tulla suomalainen autokuski vastaan joka on sitä mieltä että "mie en väistä prrrrkele". Ainoat ärräpäät mitä tuli niin oli jumalaton (lähemmäs 100km) tietyömaa varsovan etelä? puolella ja jonot sen mukaiset, ärräpäät tuli latvialaisen Mitsubishi kuskin suusta joka huuteli "whats wröööng, why your bike go there and there and there" ja kädet huito ikkunasta, eli siis mies halusi että alan ajeleen kaistojen välistä, noh, n. 5 km lane splittingi siitä tuli, ja pitää kyllä sanoa että täällä todella annetaan tietä ja huolella.

Ja juu, oletuksena on se että kenellä peli vetää, se menee, tai jäät jalkoihin ja voin sanoa että ohitettavana ei ole häävi olla etenkin jos ohittaja on Scania, joten vauhtia vaan, puolassa on ajamisen meininki
smile_org.gif

Hei Dose !
Pystykkö tarkentamaan, millä välillä tuo tietyö on.
Warsova - Radom E77 ??.

Kuukauden päästä tuolla, ja jos massiivisia remppoja, niin vois yrittää kiertää...
tounge.gif

Hei Dose !
Pystykkö tarkentamaan, millä välillä tuo tietyö on.
Warsova - Radom E77 ??.

Kuukauden päästä tuolla, ja jos massiivisia remppoja, niin vois yrittää kiertää...
tounge.gif
Koitan tarkistaa jos tuosta navista saisi irti mitä kautta se ohjasi minut, kuitenkin augustowista varsovan kautta krakovaa kohti (eli varmaan se mitä kaikki navit suosittelee reittinä) oli aivan hirveetä tietyömaata (se alko aikalailla varsovan jälkeen)ja sitä kamaa riitti. Mutta koitan kahtella tuossa jahka saan sapuskaa naamariin ja parit oluet helttaan
smile_org.gif

Edittiä sen verran että kun katsoin mapsista tuota radomin reittiä niin ei tainnut se olla, koska itse suunnistin tarkemmin sanottuna suoraan Auschwitziin ja se kiertänee vähän lännemmän kautta, mutta koitan katsoa tuosta mitä kautta noksu toi minut.

viime viikon kokemuksen mukaan ja paikallisten kuskien avustamana voisin sanoo että puolassa ajelu on nopeeta ja helppoo kun muistaa kylien kohdalla himmata rajotuksiin! muuten motskareilla sai mennä miten vaan!
tounge.gif

Back