Kiitos tosta! Minulle ei oo tota Puolassa sattunu kohdalle. Pidän sitä kovin suomalaisena ilmiönä. Nyt osaan varautua, mikäli vielä prätkällä siirtymiä ajelen. Itse olisin lähtökohtaisesti olettanut, että ne antaa tietä. Tähän olen Puolassa oppinut. Toisaalta leikki "me ohitetaan" on koko ajan käynnissä ja se on aiemmin tarkoittanut, että kaikki ohittaa kaikkia.Kohdalle sattui aika usein myös autoilijoita, jotka ei siedä ohittavaa mopoa (varsinkaan ulkomaalaista jossa vielä lippu salossa..). Lähtevät ihan tosissaan kisaamaan eli ohittavat takaisin ja sitten karkuun minkä kottero kulkee. Niitä oli välillä hauska härnätä roikkumalla (kohtuulisen matkan päässä) perässä ja odottamalla, milloin mahtaa virkavalta iskeä...No ei iskenyt tällä kertaa.![]()
![]()
Jaa "ohittavat takaisin", hmm, no ehkä toi ei oo tullu vastaan mulle, kun ohituksen jälkeeen poistun kyllä maisemaaan, paitsi kylään tullessa, kun yleensä, ainakin aluksi, kunnioitan taajamanopeuksia ja silloin ne kyllä ohittaa takaisin
... kyllä se munkin liikennekäyttäytyminen sitten muuttuu. Turvallista on ajaa maassa maan tavalla