• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajeleeko kukaan ilman peilejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannu11
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
viime kesänä ajelin laiskuuttani ilman peilejä ja vilkkuja. En jaksanut aina erikseen ratakeikkoja varten ottaa niitä pois joten pidin ne hyllyllä. Oli kyl aika rasittavaa ajaa ilman niitä. Peilit ja vilkut helpottaa laiskan elämää kummasti, kun ei tarvi pyöritellä ihan niin paljoa päätä eikä telepatialla kertoa kääntymisaikeista...

Joskus on tullu ajeltua radalta huoltsikalle tankkaamaan ilman peilejä. Sitä pidempää reissua ei kyl huvita tehdä  
omg.gif
Komppaan tätä.

Muistaakseni Bikessa tai vastaavassa oli vuosi pari sitten maininta jostain kypärästä, missä oli sisäänrakennettu taustapeili... Nopealla googlauksella en kuitenkaan löytänyt mitään aiheesta. Kyllä mulle sellainen kelpaisi...

ei varmaan tarvitse odottaa kun tämä tuleva (nyt mopo iässä)
sukupolvi astuu kehiin,sillä nyt on suuntauksena että jos vaan
joku poistaa peilit,niin varmasti muut menee saman suuntauksen mukana,näin oli meillä kun pojalle mopo hommattiin,ja näin se
näyttää edelleen olevan.

kyllä ne ovat sentään niin tarpeellinen kapistus,että ilman en tulisi toimeen,kun ei ole tässä iässä jäykkää muuta kun niska,ja juuri
tänä kautena meinas tulla tyttö skootterilla eteen (siis tulikin)
peileistä ei tytöllä ollut tietoakaan,ajeli tien sivussa,ja kun oli aikeissa kääntyä,niin jollain se on tarkistettava tuleeko takaa ketään,joten tyttö käänsi päätä,ja kuten yleensä tuossa tapahtuu,
lähtee kaksipyöräinen myös pään liikkeen mukaan,ja siinnä se oli meikäläisen edessä (eikä käyttänyt vilkkua).

pidin tytölle puhuttelun (poltin hihani) toivottavasi ei saanut suurempia traumoja,mutta mulla oli täysi työ ettei tullut kahteen törmäystä (yhteen
biggrin.gif
) joten jos yksikin perustelee MIKSI
ei peilejä tarvita,olisin sen halukas kuulemaan.
En kritisoi yhtään peilien käyttöä ja niiden olemassaoloa, mutta jos aikuisten oikkeasti haluat varmistua, ettei takana ole ketään, niin ainoa vaihtoehto on pään kääntäminen. Se, ettei joku saa kakspyöräistä kuljetettua suoraan sinä aikana on vain ja ainoastaan harjoituksen puutetta. Toivottavasti et antanut tyttöraukalle idioottimaista ohjetta, että tarkkailisi takaapäin tulevaa liikennettä vain ja ainoastaan peileistä. Jos näin teit, niin voit olla lähes varma, että jos tyttö ohjetta noudattaa orjallisesti, niin jonkun auton alle hän joutuu.

Entäs jos peilit on prätkässä vakiona taitettavat, siis että ne saa käännettyä pois silmistä ja mielestä, sekin on jo testattu että siitä ei saa sakkoja.

Muistaakseni Bikessa tai vastaavassa oli vuosi pari sitten maininta jostain kypärästä, missä oli sisäänrakennettu taustapeili... Nopealla googlauksella en kuitenkaan löytänyt mitään aiheesta. Kyllä mulle sellainen kelpaisi...
Oiskohan Reevu MSX1

http://www.reevu.com/rv.asp

http://www.reevu.com/moto_product.asp

Joskus kokeilin polkupyöräkypärää jossa oli taustapeili, vaan.. enpä tiedä. Vähän kyseenalainen toimintakyky, mutta ehkä mp kypärään on panostettu vähän enemmän?!

Kyllä aina kun olen ajamassa kemorassa ja lähden käymään tankilla, niin ei jaksa sille matkalle pistää peilejä paikoilleen
tounge.gif
Lipan jälkeen ruuvasin peilit varikolla takaisin paikoilleen, kun oli jotain terapiaa harrastettava. Oli vahinkotarkastaja hieman ihmeissään, kun toisen peilin kohdalta puuttui kate ja vain kateraudat oli tallella.
smile_org.gif

Mulla on toi Reevu MSX1 ja se on kyllä ihan toimiva systeemi kun siihen ensin tottuu.
MSX1:ssä ei pysty säätämään katselukulmaa ja kyyryssä ajaessa joutuu kallistamaan päätä taaksepäin nähdäkseen muutakin kuin taivaan, jossain pystymmässä ajoasennossa varmasti rock.
Muuten hyvin laadukkaan tuntuinen kypärä mutta silmälasien kanssa ei toimi; ei ole tilaa lasien sangoille.
Uudemman version (MSX2?) peilit ovat kuulemma säädettävät btw.

Kyllä aina kun olen ajamassa kemorassa ja lähden käymään tankilla, niin ei jaksa sille matkalle pistää peilejä paikoilleen
tounge.gif
Lipan jälkeen ruuvasin peilit varikolla takaisin paikoilleen, kun oli jotain terapiaa harrastettava. Oli vahinkotarkastaja hieman ihmeissään, kun toisen peilin kohdalta puuttui kate ja vain kateraudat oli tallella.
smile_org.gif
No hieman samaa oli haivaittavissa omissa tutuissa, kun kuulivat että olin pyörän viime kuussa kemorassa kaatanut ja kaikki katteet oli kyllä naarmuilla, mutta peileissä ei mitään
biggrin.gif

Radalla ilman, muuten kyllä peilien kanssa. Hullun hommaa ajaa ilman, mitenkäs sitä huomaa jos taakse on eksynyt setien auto.? lisäksi liikenteessä on kyllä ihan kahvilla ilman peilejä.

peilien poisto ns virityksenä on yleistä jenkkien squid piireissä. pyörän ulkonäköä parannetaan poistamalla vilkut ja peilit, kun ei muuta osata. sitten rullataan se jonnekkin maasturin alle ja valitetaan netissä, kun autot rullas.

No varmaankin kohta ajelen ilman peilejä (kun erehdyin avautumaan...), en tosin omasta valinnasta
sad_orig.gif
.

Tuntuisi turvattomalta ajaa ilman peilejä. Joissain pyörissä, kuten Ducatissa, peilit tosin ovat enemmän koristeena kuin varsinaisina työkaluina
033102ass_1_prv.gif
.
Eipä noista 10R:n peileistäkään paljon muuta katella kun omia käsivarsia
biggrin.gif
Jos meinaa ihan oikeesti noista kympin peileistä taaksensa nähdä, joutuu käsiä vääntelee sillai että pystyy kuikkaamaan kainalon ali
thumbs-up.gif

viitaten joihinkin viesteihin, ei ne peilit pakolliset ole, riippuu laitteen iästä. Tällä voorumilla vaan taitaa olla vanhempien vehkeitten harrastajat vähissä. (jonka kyllä huomaa, ei ole kauheesti tietoa "menneistä vuosista" ja vanhempia koskevista säännöksistä.)

aiheeseen; toistakymmentä vuotta ajelin ilman peilejä, nyt on varmaan viimeiset kymmenkunta vuotta ollut sellainen peili, mistä näkee tuleeko kaverit perässä.
Mulla pää kyllä kääntyy ikävuosista huolimatta... :

Jack

Sen verran oli viime keväänä pakko ajaa ilman että uuden pääsi ostamaan vasemmalle puolelle. Särkivät talvisäilytykses sen ainoon. En nyt sit tiedä onko paljoa niistä hyötyä kerta pääkin kääntyy aina jokatapaukses ennen peliliikkeitä..

kyl mää ajelen, mut oon kyl ajatellu hankkii ne... ns.peltomopoon
biggrin.gif
baaa.gif

Tuntuisi turvattomalta ajaa ilman peilejä. Joissain pyörissä, kuten Ducatissa, peilit tosin ovat enemmän koristeena kuin varsinaisina työkaluina
033102ass_1_prv.gif
.
Eipä noista 10R:n peileistäkään paljon muuta katella kun omia käsivarsia
biggrin.gif
Jos meinaa ihan oikeesti noista kympin peileistä taaksensa nähdä, joutuu käsiä vääntelee sillai että pystyy kuikkaamaan kainalon ali
thumbs-up.gif
Täsmälleen sama ongelma. Eihän se tietty paljoa vaadi, mutta ärsyttää aina koukistella kättä. Miettinyt noiden vaihtamista paremman näköisiin ja toimiviin......

Back