• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajeleeko kukaan ilman peilejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannu11
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikös se ole laitonta
omg.gif

En.... tosin yhden tapauksen olen omin silmin nähnyt. Siis pyörässä ei peilejä, mutta kypärän alareunassa oli kiinni jokin "hammaslääkärin peili"
smile_org.gif

yksi peili on pakollinen (ainakin mun tietääkseni). itsellä olisi vain yksi peili (vasen), muttakun tämän hetkisessä versiossa on vilkut peilien varsissa. sitä en tiedä miltä seuraava versio näyttää. eipä tolla häksättimellä ajaessa niistä peileistä muutenkaan mitään näe, mutta mulla pää sentään kääntyy vielä.

Eihän naismotoristi ilman peilejä voi pärjätä sekä ajaessa että muutenkin. Ei uskalla edes kotoa poistua peiliin vilkaisematta.
tounge.gif

Joskus on tullu ajeltua radalta huoltsikalle tankkaamaan ilman peilejä. Sitä pidempää reissua ei kyl huvita tehdä
omg.gif

Tuntuisi turvattomalta ajaa ilman peilejä. Joissain pyörissä, kuten Ducatissa, peilit tosin ovat enemmän koristeena kuin varsinaisina työkaluina
033102ass_1_prv.gif
.

Kolmessa ensimmäisessä pyörässä (RD125LC, RD350LC-II ja RD350N-I) ei ollut vilkkuja eikä peilejä lainkaan.

Tosin olihan niitä rakenneltu reippaasti muutenkin.
Race Replica viboja maksimoitiin sitten kilpurin katteilla ja satuloilla jne. Kun käynnistyspoljin oli vähän epäyhteensopiva katteiden kanssa se vaan jätettiin pois ja pelit pantiin työntämällä käyntiin kun eihän raa'oissa raasereissakaan mitään säälittäviä startteja ollut
smile_org.gif

Joskin niillä ei kyllä ajettukkaan mitään "turhaa" ajoa vaan kaikki koulu, lukio- yms. matkat vatkattiin kunnon ylläpitämiseksi fillarilla. Samalla säästyi nuoruuden innolla tweakattujen mottien tuskaisella vauhdilla kuluvista osista kilsoja ja jaksoipa sitten vähän paremmin pärrätä montulla(kin).

Pärrällä ajamista varten sitten nahkat niskaan, pelit tulille ja syrjäteille rankaisemaan "vähänkäytetyt uudet" välikelin kumpat alla
smile_org.gif

ei varmaan tarvitse odottaa kun tämä tuleva (nyt mopo iässä)
sukupolvi astuu kehiin,sillä nyt on suuntauksena että jos vaan
joku poistaa peilit,niin varmasti muut menee saman suuntauksen mukana,näin oli meillä kun pojalle mopo hommattiin,ja näin se
näyttää edelleen olevan.

kyllä ne ovat sentään niin tarpeellinen kapistus,että ilman en tulisi toimeen,kun ei ole tässä iässä jäykkää muuta kun niska,ja juuri
tänä kautena meinas tulla tyttö skootterilla eteen (siis tulikin)
peileistä ei tytöllä ollut tietoakaan,ajeli tien sivussa,ja kun oli aikeissa kääntyä,niin jollain se on tarkistettava tuleeko takaa ketään,joten tyttö käänsi päätä,ja kuten yleensä tuossa tapahtuu,
lähtee kaksipyöräinen myös pään liikkeen mukaan,ja siinnä se oli meikäläisen edessä (eikä käyttänyt vilkkua).

pidin tytölle puhuttelun (poltin hihani) toivottavasi ei saanut suurempia traumoja,mutta mulla oli täysi työ ettei tullut kahteen törmäystä (yhteen
biggrin.gif
) joten jos yksikin perustelee MIKSI
ei peilejä tarvita,olisin sen halukas kuulemaan.

Radalla ei oo kiinni, mut eipä paljoa tee mieli ajella yleisesti ilman peilejä. Sen verran käyttökelposet vehkeet ne on ainakin mulle.
sport05.gif

Kyllä aina kun olen ajamassa kemorassa ja lähden käymään tankilla, niin ei jaksa sille matkalle pistää peilejä paikoilleen
tounge.gif

Vasemmalla puolella on peili, pää kääntyy tarvittaessa. Ikinä ei ole tullut olo etten tiedä mitä takana tapahtuu, katson sen verran usein siihen ainoaan peiliin, jotta tiedän, mikä, ja mitä vauhtia takaa on tulossa.

Peilejä on, mutta hyöty aika kyseenalainen...

Koneen käydessä niistä mitään erota...
Seisaaltaan ajaessa hyödyttömät...
Risut ja kävyt hakkaa ne irti tahi rikki...
Ovatten muutaman millin liian pitkät, puuta/seinää vasten jos pitäisi saada mopo nojalleen niin jo vain on peilit taas vinossa...
Ja aurinko paistaa niistä aamuisin töihin ajaessa silmiin...

Silti ne tulee aina vaan laitettu uudestaan paikalle.

Back