• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajeleeko huolto/myyjät asiakkaiden pyörillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w-mies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hain eilen mopottimen talvisäilöstä ja kotimatkalla bensa loppui kesken. Muistaakseni tankkiin jäi kyllä hieman enemmän löpöä syksyllä kun sen kyseiseen liikkeeseen vein. Pyörä oli myös liikkeen pihalla keula liikettä päin, ikään kuin se olisi ajettu pihaan eikä työnnetty hallista ulos. Trippimittari oli myös nollattu. Bensaa riitti sitten vajaaksi kymmeneksi kilsaksi. Onneksi ei kuitenkaan loppunut motarille. Noh, työntelin sitten mopoa lievään ylämäkeen 2 kilsaa jotta pääsin TT-motorsportin pihaan ja Tuppurainen avitti siellä antamalla lisää menovettä. Liekkö liikkeen henkilökunta käynyt vähän koeajamassa?

ainakin joihinkin huoltoihin kuuluukin koeajo. Mistäs sen muuten tietää, että se toimii!

Mä kyllä itse olen aina ihan pyytänytkin että käyvät huollon yhteydessä ajamassa lenkin. Ammattilaiset voivat huomata koeajon aikana sellaisia vikoja/oireita, joita ei itse huomaa tai joihin on jo tavallaan tottunut...

Kaveril oli mopo liikkees huollos, ja hyvinhän sielt oli pensaa huvennyt.

Viel karumpi juttu oli ku erään tutun 80cc PV oli poliisien hellässä huostassa karkuun lähtemisen ja kiinnijäännin seurauksena. Olipa sit
setäsiniset ajellu bensat melkeen loppuun ku sai mopon takas..
biggrin.gif

Ajaisivatkin. Välillä väitetään kaikenmaailman testilenkit heitetyksi, mutta jo pihasta lähtiessä sitten itse huomaa jonkin asian mikä on pielessä ja minkä varmasti olisi testiajolla huoltoukkokin huomannut.

Jos testilenkki on vähän pidempi niin ei se minua ainakaan haittaa, päinvastoin. Kohtuuden rajoissa tietty, ettei nyt sentään missään toisella puolella Suomea piipahdeta kesämökillä tms.

Ihan hyvä, jos pyydettäessä tai huollon yhteydessä ajavat lenkin. Mutta voisi sinne tankkiin sitä bensaa vähän jättääkin.

Mutta ihan selvä homma on, että ajelut pitää kertoa asiakkaalle.

Mä kyllä itse olen aina ihan pyytänytkin että käyvät huollon yhteydessä ajamassa lenkin. Ammattilaiset voivat huomata koeajon aikana sellaisia vikoja/oireita,  joita ei itse huomaa tai joihin on jo tavallaan tottunut...
JOVAIN ON ..!
sport05.gif

...asiaa tuo ! Ja (tai) sama toisinpäin, eli siksi kannattaa käydä koeajopäivillä kokeilemassa samanlaista mutterpyörää mimmosel ite jutaa....
wink.gif

Tässä nyt on ilmeisesti kyse talvisäilössä olleesta pelistä eikä huollon yhteydessä tehdystä koeajosta. Ei sais ajaa kyllä kertomatta ainakaan mun mielestä.

Tottamaar huollon kuuluisi koeajaa pyörää, ei ehkä mitään rautaperse-ajoa kuitenkaan. Haihtuminen huohotinletkun kautta??

Liekkö liikkeen henkilökunta käynyt vähän koeajamassa?
Jos saa kertoa yhden 4-pyörä jutun, niin:
Työkaveri kertoi a*tofixarina työskentelevän tuttunsa soittaneen, että lähe mukaan, nyt on komee Mese työn alla.

Lähtevät sitten hiljaa kruisailemaan kohti 3-tietä. Rampilla lapikas lattiaan kohti moottoritietä. Mitä v*ttua, auto ei kulje kuin 60 km/h. Piiitkän tuntuinen matka seuraavalle rampille ja takaisin pajalle. Oli M-B:ssä kuulemma ns. huoltoavain, joka rajoitti ajonopeuden...

Back