• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajatuksia hieman erilaiseen kimppa-ajeluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J@ck
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielikuva kivasta ja rennosta viikonloppukivasta voisi olla seuraavanlainen.

Periaate ja ohjeet PK-ajeluiden tapaan (KLIKS)  poikkeuksena esimerkiksi:

- joka ajelulla olisi jokin teema, tarkoitus. Toisin sanoen, vaikka mutkapätkistä nautiskelu
pääasia onkin, näillä reissulla käytäisiin jossain muuallakin kuin ABC:llä  Ihan sama olisiko se Hauhon kotiseutumuseo, mieletön ruokapaikka jossain, tai vierailu ydinvoimalassa. Vaihtoehtoja riittää ja vain mielikuvitus on rajana = vetäjät, mutta myös osallistujat ideoisivat

- ajopäivä lauantai, tai sunnuntai sääennusteet huomioiden, sateella tuskin..

- lyhyemmät reitit kuin PK:ssa, maksimi ehkä 300 km luokkaa. Pituus ja kesto ainakin kelit huomioiden

- reitti ei olisi salainen millään muotoa, vaan se julkaistaisiin ennakkoon. Tällöin mukaan olisi helppo tulla myös matkalta ja halutessaan myös poistua kesken matkaa.

- lähtö aina sellaisesta paikasta, josta startti isommallakin porukalla olisi mahdollisimman kivutonta.

- ajeltaisiin kutakuinkin rajoitusten mukaan, mutta kuitenkin niin, että mutkista pystyy nauttimaan.

- mukana olisi kivaa niin piikillä kuin tonnisellakin - customilla, kuten kyykylläkin.

- mukana pärjäisi niin aloittelija kuin kokeneempikin kuski, silti homma olisi mielekästä molemmille

- ei saisi olla niin vakavaa, että reitit pitäisi käydä ajamassa ennakkoon. Jos matkalle sattuisi vahingossa muutama kilometri soratietä, niin mitä sitten.

- nämä ajelut eivät olisi kenenkään nimikkoajeluja ja vetäjiä pitäisi olla useita. Tarkoittaa sitä, ettei ainakaan minulla ole edes aikaa, eikä mielenkiintoakaan alkaa yksin järjestelemään tällaista. Tähän tarvittaisiin useampia innostuneita ja hommaan sitoutuvia. Ajatukseni ovat toki kenen tahansa vapaasti hyödynnettävissä.

Well. Ei ihan hullumpi ajatus. Saattaapi vaan olla noiden vetäjien löytäminen hieman haasteellista. Katotaan miten porukka reagoi. Onhon noita aina silloin tällöin, esim. Masa järkännyt.
062802moto_prv.gif

No otanpa kantaa nyt sitten, eli kyllä varmaan lähtisin ja voin vaikka jonkun reissun vetääkin, kun erityisesti kohta "ei saisi olla niin vakavaa" on just nappiin. Pois turha hönkötys, vakavuus ja ryppyotsaisuus ja nauttimaan moottoripyöräilystä niinkuin kuuluukin, vapaana kuin taivaan lintu
smile_org.gif
smile_org.gif

Kuullostaa ihan asialliselta, osallistun säävarauksella ja voinpa joskus vaikka vetääkkin jonkun reissun Hauhon suuntaan, pienemmälle porukalle vaikka kaksipäiväisenä sis grillausta ja saunomista...
Tuoltahan löytyy paljon nähtävää, Mp-museo jos se on jäänyt väliin, Vehoniemen automuseo, Mobilia Kangasalla... ja makeita teitä sekä kauniita maisemia.

Joitain vastaavalla idealla vedettyjä sorasurautuksia on tullut ajettua/vedettyä.
Museoita, raunioita yms.

Aina mukavampi ajella kun on jokin määränpää, siis muu kuin se aakkosaseman kahvio.

Eikä sen määränpään tosiaan tarvitse olla mitään kovinkaan ihmeellistä että vie voiton huoltoaseman baarista.

Suomen kesässä riittää ihmeteltävää yllättävän paljon.

Vaikka museoita, tekniikan sellaisia...

Onhan tuo ihan sitä samaa teema-ajelua, mitä mm. allekirjoittanut on vetänyt kolmen kesän aikana.

Itse olen vetänyt reittejä mm. Päijänteen ympäri + muuta kivaa settiä. Kaikki matkat on ollut omista itsenäisistä lähtökohdista järjetettyä kaverimatkailua, ei mitään varsinaista ORG-ajelua, vaan Masan Maakunta Matkat (mmm ©). Ei mitään narsistisa schaissea tai puolisotilaallista motoristi kerhoa, kuten ei myöskään yltiöpäistä vetämistä. Reipasta ulkoilua vapaana maantiellä...
wink.gif

Omasta kokemuksesta voisin sanoa, että hommaan kannattaa ottaa säännöllisyys, jotta ihmiset löytää sinun ajelusi. Esim. ORG-teemaviikonloppu goes Näkkäläjärven kotikyläyhdistyksen kettutarhaan -tyylisesti ilmoitettuna.

Suosittelen lämpimästi, että alat itse junailemaan asiaa, etä liioin kuuntele, olisiko asialla kannatusta. Laita kutsu kasaan ja odottele seuraa mukaasi, kyllä sitä aina lähtijöitä riittää. Älä odottele, että joku tekisi sen puolestasi, vaan reippaasti härkää sarvista kiinni.

Sen haluaisin vielä sulle sanoa, että älä sorru kutsussasi keskustelemaan liikennevirran nopeuksista tai muista sellaisista. Älä ala ainakaan kuittailemaan muista ORGin sivuilla järjestetyistä ajoista missään muotoa, ts. pidä keskustelu asiassa. Jos lähdette ajelemaan, lähdette silloin ajelemaan. Äläkä anna kutsussasi liioin kenenkään muunkaan alkaa keskustelemaan liikennenopeuksista tms. Se herättää aina pahaa verta, kun niistä keskustellaan. Ole rohkea ja kutsu porukka kasaan, teeman hengessä, eikä missään muussa.

mmm© terveisin.

-M

Ei tuo yön yli (la-su) kestävä reissukaan hullumpi ole, ehtisi vieraampikin tutustua vähän porukkaan. Suomessa riittää kohtuu hintaisia leirintäalueita joista voi sitten ottaa joko mökin tai telttapaikan ihan sen mukaan millaisesta majoituksesta itse pitää.
Jos 10 hengen mökkiin menee 10 henkeä ja ehkä siskonpeti periaatteella vielä muutama lisää niin kustannus ei paljon nuppia kohti ole. Jos vuorokausi hinta 200€ niin 16-20€/nuppi ja lisäksi sauna ja keittiö sisältyy hintaan, ei mielestäni paha.

Onhan tuo ihan sitä samaa teema-ajelua, mitä mm. allekirjoittanut on vetänyt kolmen kesän aikana.

Itse olen vetänyt reittejä mm. Päijänteen ympäri + muuta kivaa settiä. Kaikki matkat on ollut omista itsenäisistä lähtökohdista järjetettyä kaverimatkailua, ei mitään varsinaista ORG-ajelua, vaan Masan Maakunta Matkat (mmm ©). Ei mitään narsistisa schaissea tai puolisotilaallista motoristi kerhoa, kuten ei myöskään yltiöpäistä vetämistä. Reipasta ulkoilua vapaana maantiellä...
wink.gif

Omasta kokemuksesta voisin sanoa, että hommaan kannattaa ottaa säännöllisyys, jotta ihmiset löytää sinun ajelusi. Esim. ORG-teemaviikonloppu goes Näkkäläjärven kotikyläyhdistyksen kettutarhaan -tyylisesti ilmoitettuna.

Suosittelen lämpimästi, että alat itse junailemaan asiaa, etä liioin kuuntele, olisiko asialla kannatusta. Laita kutsu kasaan ja odottele seuraa mukaasi, kyllä sitä aina lähtijöitä riittää. Älä odottele, että joku tekisi sen puolestasi, vaan reippaasti härkää sarvista kiinni.

Sen haluaisin vielä sulle sanoa, että älä sorru kutsussasi keskustelemaan liikennevirran nopeuksista tai muista sellaisista. Älä ala ainakaan kuittailemaan muista ORGin sivuilla järjestetyistä ajoista missään muotoa, ts. pidä keskustelu asiassa. Jos lähdette ajelemaan, lähdette silloin ajelemaan. Äläkä anna kutsussasi liioin kenenkään muunkaan alkaa keskustelemaan liikennenopeuksista tms. Se herättää aina pahaa verta, kun niistä keskustellaan. Ole rohkea ja kutsu porukka kasaan, teeman hengessä, eikä missään muussa.

mmm© terveisin.

-M
Jos tuon org. sanan jättäisi pois ja pelkkä teema tms. viikonloppu.

Vaikka täällä joskus kirjoitan tai luen en koe olevani millään lailla ORG. En ole myöskään iltalehti, iltasanomat, murha.info, tuulilasi tms. -läinen.

Sen haluaisin vielä sulle sanoa, että älä sorru kutsussasi keskustelemaan liikennevirran nopeuksista tai muista sellaisista. Ä....
Kiitokset viisaista mielipiteistä, laitetaan korvan taakse.

Kunpa olisikin aikaa, miksei lomaakin vaikka koko kesä ja jos olis vielä ihan täyspäinen ja päiväinen sinkku, niin mikä ettei. Ja jos vielä viettäisin joka viikonlopun pk-seudulla, niin sekin helpottaisi. Sekään ei haittaisi yhtään, jos työhommissa olisi vaan vieras lehmä ojassa..

Mutku, mutku... Em. lisäksi on kaikkea muutakin. Ensi viikonloppuna lakkiaisia, sitte taitais olla tyhjää seuraava viikonloppu (tai en vaan nyt muista = pää tyhjä) No, seuraavana pitäisi lähteä pariksi viikoksi lomalle. Sitte joo, mitähän kaikkea tuo hondatyttö olikaan pääni menoksi jo sopinut.. Ilvestä, Jänkhää, HRoF Eestin reissua ja piru kun se lähes vakio-Jôgevakin pitäis mahduttaa jonnekin.
Iäkäs isänikin kaipaisi apua, aikuiset tyttäreni joskus minun seuraa ja minäkin heidän.

Jos jokunen muu innostuisi ajatuksesta, niin ilman muuta olen sanojeni takana ja mukana niin paljon kun vaan voin. Toiseksen, en halua että nämä olisivat minun ajeluja, enkä missään vaiheessa halua todeta; Olen perustanut jotain jollekin siksi, että...
Eli en perusta yksin yhtään mitään, mutta voin olla mukana perustamassa, suunnittelemassa ja vetämässäkin, jos ja jos.. Ajatuksena siis nimenomaan useampi vetäjä ja ideoija.

Tjaa, moniko on valmis ajaan sen toista tuhatta (n. 1100km)kilsaa kehäkolmoselta Näkkälään
062802moto_prv.gif

Taida löytyä kettujakaan, ainakaan elävänä.

wink.gif

mmm© terveisin.

-M

Vaikka täällä joskus kirjoitan tai luen en koe olevani millään lailla ORG. En ole myöskään iltalehti, iltasanomat, murha.info, tuulilasi tms. -läinen.
samaa mieltä. en ole, enkä koe olevani myöskään .com, .eu, .fi, .net tai muukaan .:läinen. motoristi ja koirailija kyllä ja muutamissa kerhoissa väljästi mukana.

sanoi:
- nämä ajelut eivät olisi kenenkään nimikkoajeluja ja vetäjiä pitäisi olla useita. Tarkoittaa sitä, ettei ainakaan minulla ole edes aikaa, eikä mielenkiintoakaan alkaa yksin järjestelemään tällaista. Tähän tarvittaisiin useampia innostuneita ja hommaan sitoutuvia. Ajatukseni ovat toki kenen tahansa vapaasti hyödynnettävissä.

Näinhän nämä täällä on aina ollut, ilmoa vaan pystyyn ja porukka kokoon... mutta kun jonkun sekin on tehtävä ja kyllä useimmat noihin ajeluihin lähtee hymyssä suin, tai ainakaan mä en ole yhtään naamaa nähnyt norsunvitulla.

samaa mieltä. en ole, enkä koe olevani myöskään .com, .eu, .fi, .net tai muukaan .:läinen. motoristi ja koirailija kyllä ja muutamissa kerhoissa väljästi mukana.
Älkää nyt viittikö, ei siellä oo ennenkään ollu kukaan lähtöpaikalla kukkahattu päässä tarkistamassa jäsenkortteja. Jos tommosen asian antaa häiritä ni ollaan jo valmiiks väärällä asenteella liikkeellä. Eiköhän se ".ORG! sitä ja tätä" tuu pääasiassa siitä että kyseisestä tapahtumasta nyt vaan orgin foorumilla ilmoitetaan, eli ovat ".ORG!-tapahtumia" lähinnä siksi että osallistujia yhdistää tämä foorumi jolta kukin on tapahtumasta lukenut.
nixweiss.gif

Todellakin! Yksi päiväretken ajatus voisi olla ajella järvisuomen kivoja reittejä ja takas, semmoinen 5-600km päivä, lähtö ajoissa la aamuna, vielä kun kastetta on maassa, päivällinen jossain mahtavassa rantaravintolassa ja illaksi kotiin kun aurinko on jo painumassa mailleen. Kyllä, prätkämatkafiilistelyä parhaimmillaan
smile_org.gif

Tai sit vois kattoo jonkun lämpimän päivän, ja hilpasta porukalla parinsadan kilsan päähän mukavia teitä ajellen, jollekin hienolle rannalle ja hengailla siellä päivä, ja ajella illansuussa takaisin parisataa kilsaa mukavia teitä.
biggrin.gif

Tää yks. IU-viestissäni jo vähän lupailinkin teemareissuva. Ajatuksena siinä olisi poimia tiettyjä kohteita, joten reitin julkistus vähän rassaa ideaa. Kilometrit menee helposti yli kolmen, riippuen tietysti kuinka monta **** halutaan blokata.

Reitistä olin kaavaillut ympyrää, johon voi muutamasta paikasta hypätä kyytin. Nopeusparametrit ok, myös hiekkatietä sain tuon 3,5 km mahdutettua mukaan.

Kesäkuun viikonloput vaan alkaa olla lusittu, mutta eiköhän...

sport05.gif

Iku

Mun mukaan saa tulla elokuussa, 9. päivä lähden Urjalasta ja matka kestää koko viikon, suuntana Puumalan seutu.
Päivittäinen ajomatka n. 200 - 250 km, jokaiseen päivään mahtuu kauniita maisemia (reitit valittu siten), nähtävyyksiä, kylätapahtumissa poikkeamisia. Eli kiireetön lomaviikko .

Yksityisviestiä tulemaan, mikäli joku on niin rohkelikko, että uskaltaa lähteä mummun kanssa liikenteeseen ja jaksaa ajella rauhassa..
wink.gif

Jäi laittamatta, että jokaisen päiväetapin jälkeen on mökkimajoitus varattu. Myös ruokailut, aamupalat yms..

^Ei hullumpi ajatus, eikä toinenkaan^^  itse asiassa todella hyviä...  
033102beer_1_prv.gif
Ja kun järkkäätte jonkun tämmöisen heinäkuulle, mä oon ihan messissä. Ja suattaapi olla että voisi olla sauna+taukopaikka Saimaalla järjestettävissä, joko mennessä tahi tullessa. Mikkelistä eteenpäin on mielettömän nättejä mutkateitä.

Back