• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajatko aina rajoituksen mukaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BränDy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ajatko aina rajoituksen mukaan? -

• Kyllä

Ääniä: 0 0,0%
  • En

Ääniä: 8 100,0%

• Ääniä yhteensä
    8
Yleisesti ajelen mittarinopeus + 10-20km/h eli 80 alueella alle 100 (mittaria)
60 alueella himpun yli 70.
70 alueellaa joku 85.

Motarin rampeilla tulee avattua ettei jää jalkoihin..saattaa jopa kivuta 120 km/h alueella 150 km/h lukemiin...tai jotain...

Olen siis niinsanottu taparikollinen ja suomen mittapuun mukaan verrattavissa väkivalta rikolliseen.

Aina tilanteiden mukainen nopeus. Tarvittaessa alle  rajoitusten (jopa reilusti).
Matka-ajossa pääsääntöisesti 10% yli. (yks tuttu liikkuvan poliisin kaveri 'antoi luvan', lupasi jopa maksaa sakot jos tulee em. ylityksellä) Pätee niin pyörällä kuin näkötornillakin.

Ohitukset turvallisesti ja nopeasti pois kuleksimasta, katse pois mittarista. Jälleen tuossakin tilannenopeus.
Onko mainitsemasi poliisi moottoripyöräilevä siviilissä ja asuu samalla kylällä kanssasi ?

ps. Samanlaisen neuvon saanut, mutta ei ole luvannut sakkoja maksaa.
sad_orig.gif
Siviili pyöräilijä on kyllä. Ei asu samalla kylällä. Ei ole ollut tarvetta laskuttaa.

Ei se rajoituksien sisällä pysyminen vaan tunnu ikinä onnistuvan, vaikka poliisisedät/-tädit yrittävätkin kovasti korjata aivovammaani
baaa.gif

navin nopeusnäytön mukaan aina noin 10% vauhtia lisää,sillo saakin ohitella ihan mukavasti kun suurin osa ajaa mittarinopeutta tai vähän alle.sama kotilolla.
062802jumpie_prv.gif

Lopetin vuodenvaihteessa polttamisen, alkoholinkäytön, kiroilun, ahnehtimisen, laiskottelun, hekumoinnin, kateellisuuden, ylpeilyn, ahneuden, vihan ja ylinopeuden ajamisen.
Nyt kun vielä pääsen eroon valehtelusta, niin...
tounge.gif
wink.gif

Kun on armas vaimoni takapenkillä, niin silloin mennään nätisti.

Kun menen ittekseni, niin silloin ei niin nätisti...

Periaatteessa kuitenkin nätisti.
Tilanteen mukaan.

-jami

Ei ole ollut tarvetta ajaa ylinopeutta vuosiin. Perille pääsy on tullut tärkeämmäksi kuin aika mitä siihen käytän.

Liikenneturvallisuutta vaarantavan alinopeuden ja sen hyväksyvien asenteiden lisääntymisen vuoksi pitäisi kaikkiin ajoneuvoihin määrätä pakolliseksi sakkausvaroitin samaan tyyliin kuin lentokoneissa jo on. Liian alhainen nopeus paitsi vaikeuttaa muiden arviointia, myös hidastaa ohjausliikkeitä ja voi aiheuttaa vakavan, jopa kuolettavan peräänajon.
Meidän tulisikin tässä asiassa ehdottomasti ottaa oppia ilmailumaailmasta. Siellä turvallisuusasioihin suhtaudutaan paljon suuremmalla vakavuudella ja hartaudella, minkä seurauksena myös onnettomuuksia sattuu merkittävästi vähemmän kuin maanteillä.
Safety first - biker second!
buttrock.gif

Mitään ylinopeutta koskaan aja, mutta rajoituksia kyllä tulee joskus hieman rikottua, ompa minua siitä oikeen virallisesti paperilla huomautettu joskus 6 vuotta sitten 
tounge.gif

Pyrin noudattamaan rajoituksia. Hyvin usein nopeuteni jää alle rajoituksen sillä rajoituksen alapuolellahan se toleranssi on. Olen aina luullut, että rajoitukset tarkoittavat ylintä sallittua nopeutta. Jopa sakotuskaytäntö joissain paikoissa tukee tätä tulkintaani.

Myönnän, että asenteessani nopeuden suhteen on parantamisen varaan.Tulee yleensä ajettua nopeusrajoitus + 20kmh/h. Olen vielä järkeillyt sen niin, että tuosta ei vielä sakoteta kun mittari valehtelee 10km/h ja 10km/h ylinopeudesta ei sakoteta. Mut tiedän, eihän se noin mene. Yritän parantaa tapani!

Ihme homma ku ihmiset aina vetoaa siihen, että ylinopeutta ajavat koittavat päästä aikaisemmin perille? Päin vastoin hauskaa saisi jatkua pitempään!
biggrin.gif

Mutta joo.. kyl se taitaa yleensä mennä seuraavalla kaavalla:

rajoitus + 5-50 km/h

Pääteillä, motareilla ja taajamissa sitten nätisti. Pikkuteillä pääsee yleensä piru irti.

Lähes poikkeuksetta yli menee, että paukkuu. Pittää välillä toppuutella.Tosin olen nyttemmin huomannut myös sellaisen "vaarantavan" seikan liikenteessä esim Äki- Jkl välillä suurin osa tiellä liikkujista röpöttää 100km/h:n alueella alta 90...lähes poikkeuksetta. Se jos mikä pistää välillä harmittamaan
crazy.gif

Vasta ajoin itse länsiväylällä (80 rajoitus) semmosta + 10-15 niin bussikuski tuli n. 115 km / h ohi
smile_org.gif
sama homma kun poliisit ajaa ilman hälytysvaloja.. jos ajaa rajoitusten mukaan niin ole ku jaloissa. Välistä tuntuu, että se rajoitus + 20 ei riitä siihen, että olisi sulavasti liikennevirran mukana.

mun tulee normaalisti ajettua ylinopeutta se 10-20 km/h, paitsi kaupungissa. mä en oikeen tiiä miten olis hyvä ku jos motarilla huitasee 140 jonku auton ohi niin sieltä puistetaan nyrkkiä tai vilkutetaan valoja. ja kaupungissa ku ajat 40 km/h niin johan siellä on jono takana ja tööttäillään.
motoristin pitäs saada oikeastaan etuoikeus tempasta autoilijaa lentopallomailalla kuokkaan turhasta äänimerkin käytöstä. nih.
buttrock.gif

Tahtoo se välillä alkaa lapsettaan ja sillon pittää ajaa pikkusen lujempaa.  
biggrin.gif
Sitten taas välillä fiilistelen ja köryyttelen maisemia katellen.  
sport05.gif

Back