Juurikin näin.Ok, eli jos sulla on se 100kw pyörä ja ajat ylinopeudella jonkun hengiltä, niin ei tarvitse sen suurempia selitellä kun on nuo vakuutukset kunnossa..? Vai?Mutta jos ongelma on se että jos pyörä on vakuutettu 25kw tehoille (ja maksat 25kw vakuutusmaksut).
Se mitä ajan takaa on yksinkertaisesti se että jos onnettomuus ( oli se sitten mikä tahansa ja kenen syy tahansa ) ei johdu tuosta tehoerosta niin onko se sitten mikään peruste evätä korvaukset, ei minun mielestäni.
Jos taas se tehoero katsotaan syypääksi onnettomuuteen niin silloin on yleensä muutakin rikkomusta pelissä ( ylinopeus, liikenteen vaarantaminen yms yms. ) ja penaltia tulee, olipa tehot sitten mitä oli.
Ja ihan oikeasti nuo vakuutusyhtiöt ovat vielä pihalla kuin lumiukot noista kuristetuista pyöristä. Itse olen useita kevareiden ja 25kw pyörien kolarien ja lippojan jälkipuinteja seurannut mitä on tuttuille ja tutun tutuille sattunut vuosien varrella, eikä ikinä ollut mitään puhetta kuristuksista korvauksia maksettaessa. Ihmiset tuntuvat mieltävän moottoripyörän tehon kuutioiden mukaan eivätkä papereiden kilowatti määrien.