• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ajatko 25kw papereilla vaikka täysitehoinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomppa85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä tuon kanssa varmaan kannata leikkiä.
Jos sattuukin joku kerta käymään joku kaatuminen, taikka mälli, niin ne vakuutussedät joskus saattaa penkoa aika tarkkaankin näitä asioita. Mitä jos vammautuu pysyvästi, ja vakuutusyhtiöltä ei saakkaan mitään, taikka saa mutta paljon vähemmän? En tiedä onko tämä miten mahdollista, mutta ehkä miettimisen arvoinen asia.

Myös se, että täällä huudellaan tuota että mullapa on 25 paperit, ja mopo täystehoinen ei ehkä ole maailman fiksuinta hommaa.
Täälläkin saattaa pyörähtää vakuutusyhtiön setiä, ja huonolla tuurilla niitä voi alkaa kiinnostamaan nämä hommat enemmän.

Jokainen tietenkin tyylillään. Nämä vain taas mun vaatimattomia ajatuksia tästä aiheesta.
smile_org.gif

Tässähän voisi jo pian olla paikallaan poistaa koko aihe .org sivuilta.. ettei vaan joku päättäjä tosiaan saa ideaa "kehittää" MP-rekisteröinti yms. käytäntöjä
crazy.gif

Jos sattuukin joku kerta käymään joku kaatuminen, taikka mälli, niin ne vakuutussedät joskus saattaa penkoa aika tarkkaankin näitä asioita. Mitä jos vammautuu pysyvästi, ja vakuutusyhtiöltä ei saakkaan mitään, taikka saa mutta paljon vähemmän? En tiedä onko tämä miten mahdollista, mutta ehkä miettimisen arvoinen asia.
Mutulla mennään molemmat kun sinä sanot että saattaa penkoa ja minä sanon että en usko. Tosin olen edelleen sitä mieltä että tuo pelkkä rekisteriotteen merkintä ei ole sinällään peruste korvauksen eväämiselle ellei oikeudessa pystytä selkeästi tuomaan ilmi että vahinko sattui juuri tuosta tehoerosta.

Jos ajat kännissä, törkeää ylinopeutta tms niin aina siellä on pelko että korvaukset evätään vaikka pyöräsi olisi miten paperien mukainen tahansa.

Eli kun ajaa järki päässä niin tuskin tuosta on mitään haittaa..

On muutenkin h.lvetin kumma, että näin kalliin harrastuksen harrastajat tuntuu olevan suureltaosin niin persaukista porukkaa, että jopa laittomuuksiin pitää ryhtyä säästääkseen pari sataa vuodessa??
Joo, lisää vaan näitä kaiken maailman "maksujen kiertäjiä" ja me muut "syyniin"...
Olkaa hyvät
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Jossei taateli riitä "harrastaa", ni antaa sit olla!!!
Veikkaisin että aika harva tuon säästön takia ajelee paperikuristuksilla. Varmaan ikä se suurin syy.

Mutulla mennään molemmat kun sinä sanot että saattaa penkoa ja minä sanon että en usko. Tosin olen edelleen sitä mieltä että tuo pelkkä rekisteriotteen merkintä ei ole sinällään peruste korvauksen eväämiselle ellei oikeudessa pystytä selkeästi tuomaan ilmi että vahinko sattui juuri tuosta tehoerosta.

Jos ajat kännissä, törkeää ylinopeutta tms niin aina siellä on pelko että korvaukset evätään vaikka pyöräsi olisi miten paperien mukainen tahansa.

Eli kun ajaa järki päässä niin tuskin tuosta on mitään haittaa..
Mutulla kyllä joo.

Mutta vakuutusyhtiöt tuntien, jos on pieninkin syy evätä korvauksia, se tehdään.

Mutta niinkuin jo aiemmin tuossa myös sanoin, jokainen tyylillään.

mites olisi sellainen, että vakuutuspapereissa lukee 25kW, mutta laite ei ole niiden papereiden mukainen?
Väittäisin että ei yksinään riitä korvauksen eväämiseen.
Ei yksinään riitä eväämiseen, mutta jos on selvää että pyörän tehot olivat (osa)syynä onnettomuuteen niin korvauksia vähintään pienennetään. Eli jos ajat 100kw pyörällä A1-kortilla keula ilmassa ferrarin kylkeen niin siinä voi iskän lompakkoon syntyä iso lovi

Ei yksinään riitä eväämiseen, mutta jos on selvää että pyörän tehot olivat (osa)syynä onnettomuuteen niin korvauksia vähintään pienennetään. Eli jos ajat 100kw pyörällä A1-kortilla keula ilmassa ferrarin kylkeen niin siinä voi iskän lompakkoon syntyä iso lovi
Tätä juuri tarkoitin, tuo merkintä ei riitä yksin korvauksen eväämiseen.

Keula ilmassa törkeän ylikovaa tai kännissä ferrarin kylkeen ajamalla voi tehdä loven lompakkoon riippumatta onko kilowatit samat kuin otteessa lukee vai ei, omalla hölmöilyllä saa muutettua "vakuutusehtojaan" tuolla liikenteessä varmasti..

Eli järki päässä ajellessa tuskin on haittaa ko. merkinnästä.

juuh, niin kauan kuin ei tapahdu mitään isompaa, niin voinee varmaan selvitä vielä aika vähällä.

Vakuutusyhtiö vähintään karhunnee tällaisesta kiinni jääneeltä täystehoisen vakuutusmaksut takautuvasti.

Kaskon korvaus varmastikin on mahdollista evätä tällaisessa tapauksessa, eli mahdolliset oman ajoneuvon vahingot jäisivät omaksi huoleksi. Onko iso harmi, riippuu varmaan mm. sen pyörän arvosta.

Liikennevakuutuksesta korvattavat vahingot toiselle osapuolelle varmastikin maksetaan, mutta kyllä niitäkin toisaalta tiedetään myös perityn takaisin, esimerkiksi rattijuopoilta.

Toki korvausten suhteen voi järjestää itselleen ongelmia monella muullakin tavalla, vaikka itse pyörä olisi täysin laillinen.

Vakuutus ei ole mikään korvausautomaatti, se kantsii pitää mielessä kun miettii, millaisella pelillä aikoo vetää, ja miten. Olen samaa mieltä, että järki päässä selviää paljon pidemmälle kuin ilman sitä.

"Jos pyörän lisääntyneiden tehojen voidaan todeta olevan syynä onnettomuuden syntyyn, voi vakuutusyhtiö pienentää korvausta, tai evätä sen kokonaan."
Tämän tekstin olen joskus lukenut nimeltämainitsemattoman vakuutusyhtiön ehdoista. Aikaa siitä tosin on ainakin 4 vuotta, joten ei ehkä ole enää voimassa. Tuokin on niin ympäripyöreä virke, että jättää yhtiölle oikeudet evätä korvaus lähes joka tilanteessa.

Olkaapa tarkkana niiden tehoputkien kanssa siellä! Tuolla vakuutusyhtiöiden romuvarastollahan ei näykkään nykyisin kuin täysin teholtaan vakioita moottoripyöriä. Suurimmassa osassa on nostettu tankki ylös sekä otettu penkki pois. Lukevat ilmeisesti cd boksin tietoja omilla super ohjelmillaan (sopivat kaikkiin merkkeihin ja malleihin). Takapihalla näin suuren läjän powercommandereja, revitty pois pyöristä joita valtuutetut mp-korjaamot ovat korjanneet. Varotoimenpide ennekuin suostuvat kunnostamaan pyörän alennetuilla korvauksilla takaisin liikenteeseen.

HALOOO!!!
Ajakaa vain vaikka miten tai ei mitenkään. Topicin aloittaja kysyi mielipidettä ja minun mielipide on että ajat täystehoisella jos 25kw 20-vuotiaana tuntuu holhoukselta. Tämän tekstin saa lukea vakuutus setä tai tätikin. Tarvittaessa saa minun osoitetiedotkin esim yv:llä. Minulla tosin on jo iso A-kortti mutta pyöräni voi olla tehoiltaan eri, kuin mitä rekisterissä lukee. Tämä tietysti riippuu siitä onko vakuutusyhtiöiden käyttämä tehopenkki miten tarkka? Luulisin senkin olevan hyvin Hitech mallia, koska sillähän pystytään mittaamaan jo aivan läjään ajetut lunastukseen yritetyt moottoripyörätkin.

Täältähän ei kaikenlaisiin juttuihin kannustajia ole ikinä puuttunut.
Sen enempää kuin kukkien jakelijoita hattuihin. Mutta jokainen tavallaan. Pelote vaikutus näköjään toimii vak.yhtiöillä semmoisiinkin tilanteisiin joihin sitä ehkä ei ole alunperin tarkoitettukkaan. Olen kuullut että jotku ovat tehneet pahempiakin asioita kun ajaneet yli 25kw mopoa, kehuskelleetkin vielä keskustelupalstalla.

Joo, ilman muuta jokainen tavallaan, ja täysi-ikäisenä myös vastaamme omien tekojemme seurauksista.

kun taas 25kw lapuilla kukaan tuskin huomaa mitään halvemmat vakuutukset tulee sitten kaupan päälle.
Pieni tarkennus tuohon.

Ne halvemmat vakuutukset eivät tule kaupan päälle, vaan niistä saamatta jääneet rahat lankeavat kanssamotoristien maksettavaksi.

Se siitä motoristien välisestä solidaarisuudesta...
No niin löytyhän se itkijä tähänkin topiciin, joka joutuu maksamaan kaikkien muiden vakuutukset. Minä jouduin maksamaan omani vielä tänä vuonna, joten voinko lähettää laskun sinulle keväällä ensi vuoden maksuista?

Itkijä tai ei, mutta maksan kyllä itse omat vakuutukseni - vaikka sitten itken ja maksan - enkä maksata niitä muilla.

Back