• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajaminen mökkitiellä. Mitä sanoo renkaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teebee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Gixussa eturengas heittää sorat hiekalla ajaessa suoraan jäähdyttäjän kennoon
crazy.gif
. Se huolettaa huomattavasti enemmän kuin renkaan kärsiminen.
Laita siihen lisäritilä teräsverkosta.
Tein itse niin.Vesijäähdytteisen pyörän perii hukka reissussa, jos sopivan iso kivi puhkaisee jäähdyttimen...
Sullahan se on öljynlauhdutin?Mut aivan yhtä paha
tounge.gif

kyllä renkaat on suunniteltu kestämään kiviä, se yksi pieni terävä kivi voi tulla renkaaseen vaikka moottoritiellä. Kuinka monella on moottoripyörän renkaan kulutuspinnan läpi porautunut hiekanjyvänen itsestään, käsi ylös nyt!? PALJON suurempi riski hiekkatiellä ajaessa on turmella alakatteet katupyörästä kivisuihkulla tai täyttää etupyörästä lentävällä irtosavella syyläri.

Eipä ole koskaan tullut moinen kyssäri edes mieleen enkä kyllä miettisi asiaa yhtään huolissani, ei kannata pelätä kiviä kun ei nekään pelkää meitä...

Ei ole tyhmiä kysymyksiä! Tyhmää on olla kysymättä. Nytkin tiedät asiasta jota et ennen tiennyt. Eläköön org.
Näin ajattelinkin.
Nyt kun kaikenlisäks tää kaikki on mulle uutta (eka ajokausi menossa), ni joutuu kyselemään ja paljon.
Jotkut kysymykset saattaapi kuulostaa kokeneempien motoristien korviin itsestäänselvyyksiltä..
Kun on tarpeeksi nöyrä niin oppii eniten. Kun osaa tunnustaa ettei tiedä jotain ja kyselee "tyhmiä" niin sitä itseasiassa onkin "fiksuin". Monet "tyhmät" kysymykset, sekä omat että muiden on auttanut minua kovasti pyöräni kanssa. On etsitty bensavuotoja ja korjattu katteita, kiitos siitä kuuluu niille, jotka ovat kokeneet samat ongelmat ennenkin.

Tämä on oikeasti hyvä foorumi.
thumbs-up.gif

PS: niin ja mitä muutakaan sitä tekisi ajolenkkien ja kesien välissä.
biggrin.gif

Ei ole tyhmiä kysymyksiä! Tyhmää on olla kysymättä. Nytkin tiedät asiasta jota et ennen tiennyt. Eläköön org.
Näin ajattelinkin.
Nyt kun kaikenlisäks tää kaikki on mulle uutta (eka ajokausi menossa), ni joutuu kyselemään ja paljon.
Jotkut kysymykset saattaapi kuulostaa kokeneempien motoristien korviin itsestäänselvyyksiltä..
Ei ole olemassa itsestäänselvyyksiä. Kaikki asiat ovat olleet tavalla tai toisella jokaiselle joskus yllätyksiä, jos eivät ole näitä asioita ennen kokeneet.
Viime kesänä mulla meni kaksi takarengasta soratiellä puhki. Molemmista terävä kivi läpi. Hieman hatutti, kun menivät kahden viikon välein. Ekalla oli ajettu noin 3000 km ja tisella vajaa 500 km. Voi se olla kallista toi soratiellä ajelu. Tänä kesänä olen yrittänyt vältellä sorateitä mahdollisimman paljon.

sanoi:
Viime kesänä mulla meni kaksi takarengasta soratiellä puhki. Molemmista terävä kivi läpi. Hieman hatutti, kun menivät kahden viikon välein. Ekalla oli ajettu noin 3000 km ja tisella vajaa 500 km.

Sulla on ollut vikaa renkaissa tai aivan olematon tuuri. Itse ajelin viime kesänä kivikasoissa joissa stemut näytti tältä eikä minkäänlaisia jälkiä renkaissa. Tosin aika varovasti kurvailin välttäen turhaa kurnutusta, koko mäki oli terävää kaivoskiveä täynnä. eikä alla edes nappularenkaita vaan leveäpalaiset jokapaikan renkaat. Onneksi tubeless renkaan voi aina paikata, paikkuu ei maksa montaa kymppiä jos ei aja tyhjällä renkaalla runkoa rikki.

Back