• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Äitiys ja moottoripyöräily syntymän jälkeen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaikka asia ei vielä olekaan ajankohtainen, (reilu viikko laskettuun aikaan) niin olen jo alkanut ajattelemaan ensi kesän mopo reissuja avovaimoni kanssa siitä kuinka naiset suhtautuvat mopoiluun ensimmäisten vuosien aikana vauvan syntymän jälkeen?
Toki ajaminen on ensi kesänä vähempää kuin aiemmin, saattaahan olla että saa pani olla seisonnassa kauemminkin, mutta kuinka kauan yleensä syntymän jälkeen kesti kun äitiä halutti taas pyörällä ajelemaan, vai onko se niin että kun on kerran motoristityttö, niin silloin äitiys ja moottoripyöräily vaan sulautuvat siivosti yhteen ja aikaa löytyy molempiin.

kuulostankohan nyt wagnerilta?
confused_orig.gif

Ei ole kokemusta äitiydestä eikä vielä pyöräilystäkään, mutta kortin ajoin tänä kesänä ja vakaa aikomus on jatkaa alkanutta harrastusta vaikka vauvalla meitä siunattaisiin. Eihän harrastus ja perhe saa olla toistensa vaakakuppiparina.

Toki kaikilla on omat mielipiteensä ja arvomaailmansa sekä varmasti paljon riippuu siitäkin tuleeko helppo vauva vai esim. koliikki, joka pyöräyttää koko perheen unirytmin uuteen uskoon.

Paljon onnea kuitenkin tulevalle isukille
hali_kippis.gif
ja pitkää pinnaa synnytyssaliin..

Kaikki vastaavassa tilanteessa olleet tutut(3kpl) on jatkanu innolla päristelyä. Taapero otetaan mukaan menoon sitten kun kyydissä pysyy.... saadaan taas uusia orggilaisia
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif

Ja jos ei vaimo jostain syystä enää tuohon syttyisi, niin saatpahan jatkaa harrastusta parhaassa mahdollisessa seurassa - itseksesi!
wink.gif
Pyörän sivuäänetkin vähenevät
cool.gif

Tyttö syntyi toissa vuonna marraskuussa ja vaimo oli rätkän kyydissä heti toukokuussa. Ei se mieli ollut muuttunut yhtään, päinvastoin. Mukavahan se välillä oli päästä ajelulle. Ja piti pyöräkin vaihtaa uudempaan, joten kehitystä tapahtui oikeastaan parempaan suuntaan. Ensimmäisenä kesä ei tosin yhteisiä kilometerjä kertynyt vanhaan malliin mutta menneenä jo ihan reilusti. Ja tytönkin piti päästä jo kyytiin (mutta kun pois piti lähteä niin huutohan siitä tuli)  
biggrin.gif

Kaveri laittoi Inkkariin sivuvaunun, ja poika kuulemma tykkää...
biggrin.gif
, Ja näyttääpä täälläpäin olevan sivuvaunullinen FJ 1200:kin, missä äitee kuskaa jälkikasvuaan.

Harrastukset on osa minua, joten ei sitä "mopoilu" intoa ole lapseni vähentänyt. Toki vauvaikäisenä kilometrejä tuli huomattavasti vähemmän...
wink.gif
Mutta kenties niistäkin kilometreistä tuli nautittua vielä enemmän.

Ja mikä sen parempaa tuuletusta kotiäidille, kun  
062802moto_prv.gif
...

Mukavaa syksyä !

Tyrkkäätte lapsen hoitoon vanhemmille ja lähette päristelemään
smile_org.gif

Lapsen hankinta on itseasiassa osasyy pyöränhankintaani: Sitten joskus jos ja kun lapsi tulee perheeseen niin tarvisemme kahta kulkinetta, vaimolle jää farkkuauto johon saa tuupata vaunut konttiin ja mä saan selvitä sitten jollain duuniin. Joten päätimme hommata prätkän. Eli vauvan synnyttyä mun prätkällä ajot vaan lisääntyy
062802jumpie_prv.gif
kun tulee ajettua duuniin kelissä kun kelissä (no ei nyt kuitenkaan talvella).

Kyllähän se vaimoke on edelleen mukana kuvioissa. ainoa ero oli se että tuli enemmän ajoaikaa yksikseen ja sehän sopii!
biggrin.gif

Lapset ja moottoripyöräily.. sopiihan ne yhteen kun sovittaa.
Itselläni ei tosin ole kokemusta kuin kolmesta viime vuodesta, sillä lapset olivat jo niin vanhoja, ettei lastenhoito-ongelmia yms. tullut. Toinen on jo täysi-ikäinen ja toinenkin nuori aikuinen. Joten voitte uskoa, että alkuun tuli jos jonkinlaista neuvoa, poikia kun ovat molemmat...
biggrin.gif

Mutta alkuperäiseen aiheeseen. Lapsihan tuo iloa, mutta myös paljon vastuuta ja hermojenkin kiristymistä. Senpä vuoksi on vanhempien syytä viedä jälkikasvu mummulle, kummille yms. sijaiskärsijälle hoitoon ja lähteä kahdestaan päristelemään ja viettämään laatu-aikaa. Mikäs sen hienompaa kuin
062802moto_prv.gif
!!

Oma vaimo on suhtautunut yllättävänkin positiivisesti harrastuksen jatkamiseen, vaikka kotona on kaksi lasta. Itselläni kaasukäsi on ehkä vähän rauhottunut kun on enemmän väkeä kotona odottelemassa iskää lenkiltä kotiin.

Ja sehän vasta mukavaa on kun 2,5 v tyttö osaa ihan pokkana laittaa tankin päällä istuen pyörän käyntiin ja kaasutella varovasti. Isä saa patseerata ylpeenä vieressä ja toivoa että naapurin Arska näkisi!!

Minulla ei sentään vielä lapsista ole kokemusta, mutta itse kyllä olin nuorena heti Hondan vinolla tankilla ihmettelemässä kun eturengas ei pyörinyt mutta pyörä kyllä liikkui
wink.gif

Back