• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ahveniston muuttuneet melumääräykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IlDuce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
GSX-R1000 '07, Racefit-slipari killerillä 107,5
GSX-R1000 '07, Racefit-slipari ilman killeriä 115

Tuolla on täytynyt olla jotain mätää mittauksissa. Ei mikään vehje pidä tollasta mökää! Mulla GSX-R 1000 K6 Ackran kokorännillä Motoparkissa 97 dB (huom. ilman killeriä). Joten en usko että tuolla ahvenistollakaan suuria ongelmia tulee mökän kanssa, mikäli äänenvaimennin toimii kuten pitää. ¨

tai sitten olen väärässä, who knows
withstupid.gif
Oot väärässä. KVG josset usko, mut esim. tossa vastaava kombo

(King of OT, jälleen kerran)

Tuon mopon muistan ihan siitä kun en itse kuullut vähään aikaan normaalisti tuon mittauksen jälkeen. Ihan perkeleellinen mökä siinä oli.

Tuolla on täytynyt olla jotain mätää mittauksissa. Ei mikään vehje pidä tollasta mökää! Mulla GSX-R 1000 K6 Ackran kokorännillä Motoparkissa 97 dB (huom. ilman killeriä). Joten en usko että tuolla ahvenistollakaan suuria ongelmia tulee mökän kanssa, mikäli äänenvaimennin toimii kuten pitää. ¨

withstupid.gif

Tää taisi olla Wexin gixeri? Ja siihen nuo luvut on ihan todellisia, toi racefitti on lähestulkoon kuin ei olisi vaimenninta ollenkaan...=)

Näyttää nuo alkuperäiset putket nousevan arvoon arvaamattomaan, mäkin dumppasin Yoshimuran RS-3:n viime kesänä ja ostin tilalle vakiovaimentimen. Ihan vaan siksi että pääsee ylipäätänsä ajamaan radalle. Mieluummin normisaundit ja kilsoja radalla kuin hyvät mökät ja päivänpaistattelua varikolla.

withstupid.gif

Ok, nyt ymmärrän...

Eikai tollasilla saa ajaa tielläkään
biggrin.gif

...alkaa vähiin käymään nekin. Voi olla, ettei tallissakaan saa kohta pyörää huuattaa.....
sad_orig.gif
Väärässä paikassa väärään aikaan mölypönttöjen kierrättäminen on kuin <span style='color:white'>talvipakkasella omiin housuihinsa kusisi...</span>

Mutta eihän sillä ole mitään väliä, jos meinaa prätkällä ajella kloppina vain sen vuoden tai pari, ja sitten siirtyä etuvetoauton rattiin...
033102ass_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

Luojan lykky että en ostanut koko ränniä omaan vessaan.Taidan
pitää vanhan pyörän jos se menee noin tiukaksi.

Tää taisi olla Wexin gixeri? Ja siihen nuo luvut on ihan todellisia, toi racefitti on lähestulkoon kuin ei olisi vaimenninta ollenkaan...=)
Ei se mikään vaimennin olekaan... muistuttaa enemmän megafonia: p
Onneksi on sentään vielä ratoja missä sallitaan moottorien kauniit äänet.
Missä?

--------------

Harmi että noita rajoituksia alkaa tippumaan vähän joka radoille.
Ainakin itseni kohdalla nämä määräykset tulevat rajoittamaan päästelyä julkisilla radoilla.
Keskinopeus ja meteli pysynevät silti samassa keskiarvossa jatkossakin.
mad.gif

Missä?

--------------

Ainakin itseni kohdalla nämä määräykset tulevat rajoittamaan päästelyä julkisilla radoilla.
mad.gif
Pakko taas puuttua asiaan mistä en mitään tiedä
omg.gif

Mutta mulla on sellanen kutina, et kyllä tohon 97 dB sisään pääsee aika monella tarvikeputkistolla, jollei, niin hankkii jostain dB-killerin.

Missä?

--------------

mad.gif
Pakko taas puuttua asiaan mistä en mitään tiedä  
omg.gif

Mutta mulla on sellanen kutina, et kyllä tohon 97 dB sisään pääsee aika monella tarvikeputkistolla, jollei, niin hankkii jostain dB-killerin.
naulan kantaan
062802jumpie_prv.gif

ja loppujen lopuksi ne db:t selviää kesällä.voisin vaikka lyödä vetoa että tähänkin ketjuun kirjottaneista n:90%pääsee tohon 97db:hen lukuunottamatta racefitin omistajia.pienillä patenteilla helposti liika meteliä pois.

Kyllä siihen pääsee monella kokoputkellakin. -06 10R Yoshin kokoputkella meni aina 96,9 ja R1 Termignoneilla alle tuon. -04 10R yoshin kokorännillä vaati killerin, ilman oli jotain 100 dB. ZX 6R akran kokoputkella kevyesti alle. Kahdella pöntöllä tuntuvat olevan hiljaisempia, mikä on tiettty selvää kun virtausnopeus laskee. Killerillä menee kyllä läpi mm. tonnigixu yoshin kokorännillä ja lyhyellä TRS-vaimentajalla, joten nou hätä, kyllä noihin rajoihin pääsee. Paitsi ehkä nuo Racefitit, joita ei oikein vaimentajiksi voi väittääkään.

Mä oon yrittänyt kattella netistä ohjeita tollasen dbkillerin hitsailuun, mutta ei ole oikeen meinannut löytyä. Oisko jollain tiedossa sivustoa jolta tietoa mitoista yms voisi löytyä, jottei tule heti sutta värkättyä. Tai toinen tietysti jos löytyy omakohtaista kokemusta noitten rakentamisesta.

Niin ja olis tulossa ST4S:n Ducati Performance hiilikuitupönttöihin

Mä oon yrittänyt kattella netistä ohjeita tollasen dbkillerin hitsailuun, mutta ei ole oikeen meinannut löytyä. Oisko jollain tiedossa sivustoa jolta tietoa mitoista yms voisi löytyä, jottei tule heti sutta värkättyä. Tai toinen tietysti jos löytyy omakohtaista kokemusta noitten rakentamisesta.

Niin ja olis tulossa ST4S:n Ducati Performance hiilikuitupönttöihin
ootko käyny kysymässä alkuperäisen hintaa??yoshiin maksaa 27e eli ei kannata käyä ite duunaamaa.semmone peruskilleri viritys on pienentää vaimentajan suuaukon halkasijaa ja tiputtaa jo jonkunverran!! ja se onnistuu melkein millä vain esim ite käytin peltistä reikänauhaa sitä sinne 2-4kierrosta ja alapuolelta reikä,pultti+mutteri ja that`s it.

Toi 97dB on mielenkiintoinen raja.
Jos vakiolla putkella saa ajaa niin 08 R6r tyyppikilvessä on jo 98dB kun se 06-07 malleissa oli vielä 97dB.
Hassua että sillä saisi ajaa ja 98dB tarvikeputkella ei enää saisi ajaa
biggrin.gif

Taitaa muutaman vuoden päästä olla polkupyörät ainoita kaks pyöräisiä mitä ahvenistolla enää kiertää.

Oma kilogixu tuottaa 96db akralla varustettuna. Jos itsellä olisi esim 750 gixu niin siinä saattais olla kone porattu isommaks ja kuutioita olisikin 751 jolloin mittaukseen käytetyt kierrokset tippuisivat. Eikös se ole juuri toi 750 rajana?
idea3.gif

Oma kilogixu tuottaa 96db akralla varustettuna. Jos itsellä olisi esim 750 gixu niin siinä saattais olla kone porattu isommaks ja kuutioita olisikin 751 jolloin mittaukseen käytetyt kierrokset tippuisivat. Eikös se ole juuri toi 750 rajana?  
idea3.gif
Jos tarkkoja ollaan, niin sen kierrosluvun määrää iskunpituus.(männännopeus)

On se hyvä, että sentään tavallisella maantiellä ja kaupungissa voi vetää vaikka minkälaisella megafonilla!? Jotenkin on sellainen maku ettei kovin kauan sielläkään...kele...tana.

Noo ihan oikeesti, liika on tietysti liikaa.

Back