• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ahvenanmaalle lautalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avanoma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olisko jollakin hyviä vinkkejä jos menee Ahvenanmaalle ns. saaristolautoilla?

Minkälaisia yöpymisvaihtoehtoja suositelette ja on yleensä tarjolla.

Entä itse Ahvenanmaalla mielenkiintosimmat paikat ja nähtävyydet ja yöpymispaikoista suosituksia.

Yritys olisi Juhannuksen jälkeisellä viikolla tai seuraavalla suunnistaa sinnepäin.

Kiitokset etukäteen

Maanantaina pitäsi suunnistaa Ahvenanmaalle.
Menen Kustavista saaristolautalla Brändö:hin ja yövyn siellä Fisketorpet:ssa.
Sieltä jatkan Ahvenanmaalle, jossa vietän pari-kolme päivää. Torstaina ajelen Vårdo:hin, jossa yövyn Bomans Gästhus:ssa.
Lautat olen varannut etukäteen ja lauttahinnat ovat todella edullisia saaristossa yöpymisen ansiosta.
En ole sen tarkemmin vielä miettinyt vierailukohteita, mutta Maarianhaminassa on Pommern laiva, jossa kannattaa vierailla.
Lisäksi turisti-infosta saa kuulemma hyvän opaskirjasen.

Jos et ole varannut vielä mitään, voi olla vähän haastavaa saada esim. paikkoja lautalle. Majoitus onnistunee teltalla...

Tuolta matkakertomukset osiosta löytyy luettavaa, KLIKS  
wink.gif

Tosi hienoja pätkiä tuolla. Ja poikkea nimenomaan pääteiltä. Ite olin muutama viikko sitten siellä ja vähän ajelin ristiin rastiin.
Tässä vähän tuota pätkää mitä ajelin. Suosittelen ehdottomasti ajamaan tuolta pohjoisimmasta osasta alkavan pätkä tuolle 1-tielle asti. Varsinkin tuo pohjoisin pätkä oli ihan mielettömän hieno. Jousut vaan ajamaan tuonne ja tekemään uukkarin kun yleinen tie loppuu, mutta ei haitannu yhtään!

Alandsresor on ainakin ennen palvellut hyvin, ilmoitat sinne milloin matkustat ja minkä hintaista suurin piirtein pitää olla niin ne varaa sulle kaikki valmiiksi.

Välimatkat tuolla saarilla on niin lyhyet ettei sijainti merkkaa paljon muuta kuin maisemissa.
Kökar on myös hyvä paikka yöpyä.

Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.

Nyt täytyy vaan hieman sääennusteitakin katsoa , ettei kovin kosteaan kelliin sinne menisi, kun loppuviikolle lupaili sateisempaa.

HYVÄT JUHANNUKSET KAIKILLE!

Maanantaina pitäsi suunnistaa Ahvenanmaalle.
Menen Kustavista saaristolautalla Brändö:hin ja yövyn siellä Fisketorpet:ssa.
Sieltä jatkan Ahvenanmaalle, jossa vietän pari-kolme päivää. Torstaina ajelen Vårdo:hin, jossa yövyn Bomans Gästhus:ssa.
Lautat olen varannut etukäteen ja lauttahinnat ovat todella edullisia saaristossa yöpymisen ansiosta.
En ole sen tarkemmin vielä miettinyt vierailukohteita, mutta Maarianhaminassa on Pommern laiva, jossa kannattaa vierailla.
Lisäksi turisti-infosta saa kuulemma hyvän opaskirjasen.

Jos et ole varannut vielä mitään, voi olla vähän haastavaa saada esim. paikkoja lautalle. Majoitus onnistunee teltalla...
Nyt on Ahvenan maata kurvailtu n. 420 km päivässä ja lähes joka kolkka rantaan asti katsottu. Mukavat oli mutkatiet ja maisemat.
Yöpaikka juuri tuo Bomas Gasthus Vårbössä ja lauttalippu vaan 10€ meno ja 15€ tulo , kun oli varattuna yöpaikka etukäteen saarelta ja kuitti yöpymisetä tulomatkalle muuten olisi ollut 55 ekee suuntaansa.

Yöpyminen Aamupalalla 70 ekee 2 yötä, eikä muutenkaan mitään moittimista. Tosi rauhallinen paikka, siisti huone entisessä navetassa.

Tuo Pommern laiva unohtui katsomatta.
Melko hyvin sain lauttapaikatkin varattua.

Ja sitten kun on nuo Ålandin nurkat koluttu on aika siirtyä Eckerö Linjenin kera Ruottinmaalle. Siellä on ainakin Grisslehamnin ja Upsalan välillä melkoisen helmiä mutkapätkiä. Harmi vain, kun olin itse autolla liikkeellä, mutta seuraavaksi on pakko päästä kurvailemaan mopolla.

Ja sitten kun on nuo Ålandin nurkat koluttu on aika siirtyä Eckerö Linjenin kera Ruottinmaalle. Siellä on ainakin Grisslehamnin ja Upsalan välillä melkoisen helmiä mutkapätkiä. Harmi vain, kun olin itse autolla liikkeellä, mutta seuraavaksi on pakko päästä kurvailemaan mopolla.
Myös Viikkarin m/s Rosella vie Oolannista Ruottinmaalle välillä Maarianhamina-Kapellskär-Maarianhamina. Hyvät alennukset laivayhtiön omalla clubikortilla, niitä ei voita minkään saamat jäsenalet.

Back