• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

AGV, Arai,Shoei, Mikä näistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Jos talvella ostaisi uuden kypärän, mutta arai ja shoei on aika tyyriitä, niin onko agv hintansa väärtti, joku alle 400€ kypärä?

Se mikä parhaimmalta omaan päähään sopii.

AGV:sta mulla meni maku, kaksi viimeisintä testiä todisti, että niissä on huonoin iskunvaimennus/kuoren kesto, kyseessä oli kuitenkin niiden mallit GP-Pro ja Ti-Tech (eli kalliimmasta päästä).

Shoeita saa ainakin sopivasti maailmalta. Mut muista sit tulpat niiden kanssa.

Nolan, Marushin... Onhan noita hyviä merkkejä paljonkin. Kannattaa ottaa se mikä parhaiten siihen pähkinän päälle passaa.

Shoeita saa ainakin sopivasti maailmalta. Mut muista sit tulpat niiden kanssa.
tarvii ne tulpat Arainkin kanssa..
thumbs-up.gif

Mulla oli shoei ja ainainen ongelma kun silmälasit ei sopinu kunnolla siihen. Ja sitäpaitsi se painoi otsaa ikävästi.
Sovittelin kaikki mahdolliset edulliset mallit ja merkit ja kaikissa sama ongelma, silmälasit.
Sitten sattui käteen Arai ja silmälasit sopi siihen kuin nyrkki silmään ja muutenkin tuntui heti omalle.
Enää en vaihtaisi pois on se niin hyvä. Ja itseasiassa hiljaisempi kuin Shoein kypärä. Kirpaisi vähän hankintahinta, mutta eipä se tässä konkurssissa enää tunnu.

Mulla OLI X-Spirit Shoei ja nyt on XR-1000
ja henk.koht erittäin tyytyväinen...
bowdown.gif

edelliseen viestiin, että XR-1000 on ns. suunniteltu "kakkulapäille"...
buttrock.gif

Osta se mikä parhaiten päähän sopii...itse pudottaisin kyllä AGV:n pois listalta, noihin kahteen muuhun verrattuna tuntuu aivan paskalta ja paljon huonommin viimeistellyltä. Itsellä Arai kun sopii päähäni Shoeita paremmin.

Juu tottakai se mikä istuu parhaiten. Jonninverranhan noissa on eroja esmes ilmankierron, pleksin lukituksen/pikasäädön jne suhteen ja testejä niiden osalta varmaan löytyy pilvin pimein. Hankala pleksinvaihto kuitenkin on pieni paha sen rinnalla jos kypärä tuntuu epämukavalta. Suojaa varmasti löytyy noista kaikista vaihtoehdoistä yhtä paljon tuossa hintaluokassa.

Ite jouduin kiertään useamman liikeen ja sovittamaan varmaan kymmeniä pottia enneku tyydyttävä löytyi. Nyt, vajaan parin kuukauden istuttamisen jälkeen, alkaa tyydyttävä Shoei Raid II tuntumaan kohtuulliselta. Silmälasit ei tahdo siltikään istua kypärään ja silkkihuppua on pakko käyttää, muuten lähtee nahat korvanlehdistä kun kypärää vetää pois (kaulatoppaukset on melko paksut). Toivottavasti toppaukset muototuvat vielä hieman lisää ajan kanssa.
Värivalintaankin kannattaa kiinnittää huomiota. Värikkäämpi=näkyvämpi. Ittee harmittaa kun tuli musta ostettua, mutta olin niin tuskastunut sovittamiseen että oli pakko ottaa sopivasta mallista se mukaan mitä hyllystä löytyi.

Edit: näköjään oli muitakin joille ei kakkulat istu Shoeihin. Kiinnostaisi saada kommentteja silmälasien käyttäjiltä lisää. Mikä on hyvä malli?

Toki kierrät ja koitat mikä sopii. Mulla on Arai ja Agv koska shoei ei tuntunu isuvan ollenkaan ja nyt tuntus että mulle sopivampi on noista Agv.
062802jumpie_prv.gif

Edit: näköjään oli muitakin joille ei kakkulat istu Shoeihin. Kiinnostaisi saada kommentteja silmälasien käyttäjiltä lisää. Mikä on hyvä malli?
Jaa-a. Minulla on Shoein Raid II ja prillit. Istuu aivan loistavasti, varsinkin lasien päähän laitto operaatioon olen ollut erittäin tyytyväinen. Minkään sortin tunkemista ei ole tarvinnut suorittaa. Arain ja AGV:n kanssa oli se ongelma, ettei kypärä tukenut tarpeeksi sivulta, otsaan vain painoivat. Kyllä se on niin tapauskohtaista, että muiden tekemät kommentit taitaa pitää jättää ihan heidän omikseen. Tosin ainahan kysellä saa
biggrin.gif
.

Mulla oli shoei ja ainainen ongelma kun silmälasit ei sopinu kunnolla siihen. Ja sitäpaitsi se painoi otsaa ikävästi.
Tuli tuosta otsaa painamisesta mieleen että mulla painoi alkuun myös ikävästi, mutta ainakin mulla auttoi se, että laittoi potan ns. "oikein" päähän = ei takaraivolle, vaan silmikon yläreuna kulmakarvojen tasalle. Sen jälkeen potta on kokonaisuudessaan tuntunut istuvan paremmin.

Jaa-a. Minulla on Shoein Raid II ja prillit. Istuu aivan loistavasti, varsinkin lasien päähän laitto operaatioon olen ollut erittäin tyytyväinen. Minkään sortin tunkemista ei ole tarvinnut suorittaa.
Toi on ihan mallista kiinni, Raideissa on sangoille urat mitä taas esim z-onessa ei ole.

Mulla vaan nuo "urat" ohjaa kakkulat ihan väärään kohtaan naamaa vaikka kuinka koittaa potan asentoa hieroa .. Hupun kanssa saan aseteltua ihan ok.

Back